Kirjoittaja Aihe: Mitä tuli tänään touhuttua  (Luettu 4510319 kertaa)

Marraskuu 04, 2015, 07:50:23 ap
Vastaus #5910

Hannu Boman

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ihan itse :-)
muutenki moottoripyörien kuolonkolareista selittyy kuulemma melkein kaikki kolmella koolla. Känni, kevari ja kova vauhti. Tuosta valitaan yks tai useempi.

Tai 4 K:ta... Kännissä, Kovaa, Kevarilla ja Kypärättä  :(
@ HBo
Yamaha TX650 -73 & Honda GL 1500 Gold Wing 2000

Marraskuu 04, 2015, 16:49:03 ip
Vastaus #5911

Heikki Salmén

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Återfallsgubbe
Pyöräytin Varaderoon nastarenkaat alle. Tulee se talvi kuitenkin, vaikka nyt ei siltä tunnu.

Työmatkoja ei eläkeläisen enää tarvitse ajella, mutta ihan ilokseni meinasin talvella silloin tällöin ajella. Saa vielä käydä ajamassa valoiseen aikaan, eikä aamua - iltaa pimeässä kuten parina edellisenä talvena.

Marraskuu 04, 2015, 19:36:54 ip
Vastaus #5912

Viljo Lahma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Allegro con moto
Sähköasentaja pääsi tänään tekemään asennustyöt saunaan ja pesuhuoneeseen. Kesäkuusta asti olen tehnyt remppaa. Pesuhuone ei ihan saumat maalaamalla olisi tullut kuntoon, yksi seinä kiilasi 8 cm ja saman verran oli kaatoa lattiassa. Nyt näyttää jo paremmalta, seinä kiilaa enää 5. Millimetriä, siis.  :)Kiukaan koelämmitys nyt menossa.
"Pidämme kaikki moottoripyöristä jossain määrin"
Bob Dylan: No Direction Home

Marraskuu 05, 2015, 18:38:27 ip
Vastaus #5913

Harri Kauranen

• Vieras
No päivä tuli oltua töissä sielä Tampereen tunnelityömaalla.Kotiin lähdettiin ajoissa ja poikkesin paikalliselle kirpputorille,eikä sitten pienintäkään mitään.No ei tietenkään joka kerta voikkaan sattua mitään näppiin.

Marraskuu 05, 2015, 20:25:37 ip
Vastaus #5914

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro
No pesin sen bemarin astianpesukone aineella ja vielä päälle liuotinpesuaineella,hyvä tuli,ensin tietysti purin kaikki katteet pois päältä,kyllä se keväällä uudelta näyttää.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica

Marraskuu 05, 2015, 20:41:27 ip
Vastaus #5915

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Infuenssi piikin kävin ottamassa ja netistä ettinyt isompaa skodea, mielessä on käynyt nastarenkaat kun jäät tulee niin naapuri auraa tien 50M päähän mun laiturista. Karvahaalareilla ei 7Km matka olis mitään ja jonku jänön sais paistiksi, aina se ilmoitus laitokselle että on pyssy kotelossa seljässä. Skode kauppaan tuli mutkaa kun yhden perikunnan jäsentä ei ole saatu kiinni, no onhan se yksi uusi ihan liikkeen oma. Tosta yhdestä K:sta olen eri mieltä eli kypärättä ajosta, kypärä päässä reilu 10Km aiheuttaa mulle niin kovat kivut että näkökyky kapenee ja kipu kasvaa tilaan jossa oksennan. Ei ole kovin ideaali tilanne diabeetikolle, eikä vaaranna muita. Jos jonkun otan kyytiin niin kypärä ehdottomasti päähän. Inva parkkilapun saan ja se yksi sakko on mitätöity.

Taas meni koko päivä että humahti, kalaa en ottanut vaan käskin jakaa muille.

Marraskuu 06, 2015, 20:48:47 ip
Vastaus #5916

Risto Saastamoinen

• Vieras
Tulipahan käytettyä foordia rekisteröintikatsastuksessa. Eilennä paloi vielä joitakin häiriövaloja. esp ja airbag valot mukaanlukien, sanoin vaikeana pidetylle katsastusmiehelle heti alkajaisiksi että tuosson paksu nippu papereita autolle tehdyistä toimenpiteistä mutta kaikki on väärennettyjä ja lähtiessä ruuvattiin vikavaloista polttimot pois. Tutki autoa ja sanoi että varmistetaan kaikki eri paikoista löytyvät valmistenumerot, siihen sanoin että tuo kojelaudassa tuulilasin alla sijaitseva oli kaikista vaikein vaihtaa, muut onnistui ihan rälläkkäpelissä. Insinööri taisi kyllästyä tässä vaiheessa koskapa ei tehnyt edes obd-testiä vaan sanoi että menehän asioillesi tunniksi niin minä väsään paperit, kilvet saat toimiston söpöliiniltä. Oli hyvä ja kiitollinen olo kun poistuin kaupungista tänne eräkorpeen.

Marraskuu 07, 2015, 16:31:46 ip
Vastaus #5917

Mika Törne

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ehjäsin vanhan honda g 200 paikallismoottorin. Viikon verran katselin torin ilmoitusta, ja meinasin, että on halpa, pitäis hakea pois, kun melkein työmatkan varrellakin.

Eikä siinä ollut muuta vikaa, kuin se perinteinen pakoventtiili jumittunut auki asentoon.
Pitäisi aina, jos pitempään seisottaa, jättää puristustahti päälle, niin ei ruostu venttiiilinvarret.

Vielä kun keksisi jotain järkevää käyttöä tuolle :)

Marraskuu 07, 2015, 16:39:52 ip
Vastaus #5918

Harri Kauranen

• Vieras
Koko päivän oon punkassa.Eilen jotenkin selkä venähti töissä ja tänään en edes sukkia  saanu jalkaan on meinaan selkä pirun kipee.Jos se vielä on aamulla,on pakko mennä hakeen saikkua,ei tästä mitään tuu.Alkaa toi telkan tuijotuskin kyllästyttää.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 07, 2015, 16:45:03 ip kirjoittanut Harri Kauranen »

Marraskuu 07, 2015, 16:42:28 ip
Vastaus #5919

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro
Mulla Mika on hyvä ehdotus sun Hondalle,osta multa 11 erilaista paikallismoottoria sille kaveriks,siinä olis jo pienimuotoinen paikallismoottorimuseo.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica

Marraskuu 07, 2015, 16:56:08 ip
Vastaus #5920

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Ehjäsin vanhan honda g 200 paikallismoottorin. Viikon verran katselin torin ilmoitusta, ja meinasin, että on halpa, pitäis hakea pois, kun melkein työmatkan varrellakin.

Eikä siinä ollut muuta vikaa, kuin se perinteinen pakoventtiili jumittunut auki asentoon.
Pitäisi aina, jos pitempään seisottaa, jättää puristustahti päälle, niin ei ruostu venttiiilinvarret.

Vielä kun keksisi jotain järkevää käyttöä tuolle :)

Koeta nyt keksiä jotain järkevämpää kuin minä.Tee vaikka aggregaatti ja kerro samalla mulle mistä niitä käytettyjä 230V generaattoreita saa ostaa kun en ole löytänyt yhtään ilmoitusta.
MInä kans löysin pienen paikallismoottorin jossa pakovena oli juminut kiinni asentoon ja kone ei sentakia pyörinyt.Ei siinäkään muuta vikaa ollut ja kuitenkin 70 luvun peli ja alkuperäinen tulppakin vielä.

Niin,ja tuli istutettua se tämmöseen mini Trikeen jolla ei kumminkaan saa ajaa kuin yksityisalueella joten mieluusti muuntaisin tuon aggregaatiksi..

No tuota pyörää on kyllä muutettu paljon tuon kuvan jälkeen jossa vasta ensi proto mutta vois kai sen silti jo purkaa..

Marraskuu 07, 2015, 18:00:14 ip
Vastaus #5921

Mika Törne

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro
Mulla Mika on hyvä ehdotus sun Hondalle,osta multa 11 erilaista paikallismoottoria sille kaveriks,siinä olis jo pienimuotoinen paikallismoottorimuseo.

Älä per*ele ala tollasii ehdottaa, sano viellä, että sais halvalla..
Muutamia tarpeettomia moottorisaha ostoksia jo tarpeeksi hankala selittää vaimokkeelle, että miksi!
Tuo hannun ajokki tuo mieleen oman triken, joka on tosin mennyt romuksi kauan aikaa sitten.
Puutarhajyrsimeen pappa tunturin renkaat terien tilalla, ja mopon etupää ja runko..

Marraskuu 07, 2015, 18:46:51 ip
Vastaus #5922

ahti salonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuli käytyä länkkärillä mätästämässä.

Marraskuu 07, 2015, 21:41:06 ip
Vastaus #5923

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
En tehnyt mitään ja siitäkin haukut, kaveri nostamassa verkkoja ja joku pannut ristiin. No ei osannut heti panna vapaalle ja nostaa konetta ylös, sinne meni potkuriin verkot, meinas että minä olisin homman osannu. No niin olisin osannut, ei kokematonta saa panna kuskiksi, se on tarkkaa kuin tärpätin keitto. No lohta ne oli hakemassa 45mm verkoilla, yksi iso siika oli. Niin oli kokematon kuski.

Sanoin et alapään stefat vaihtoon kun siima ne rikkoo mutta aja kausi nyt rauhassa loppuun, vähän vettä sielä öljyn seassa ei haittaa ku öljy on semmosta et emulkoi veden. Tulee valkoiseksi mutta voitelee.

Marraskuu 07, 2015, 21:59:44 ip
Vastaus #5924

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin

Sanoin et alapään stefat vaihtoon kun siima ne rikkoo mutta aja kausi nyt rauhassa loppuun, vähän vettä sielä öljyn seassa ei haittaa ku öljy on semmosta et emulkoi veden. Tulee valkoiseksi mutta voitelee.

Näinhän se on.Sama juttu outboard öljyn kanssa 2 tahtisissa.
Ei tee vanhinkoa vaikka pyttyyn joutuisi vettä palotapahtuman joukkoon.öljy vaan alkaa "kermoa" eli emulsioksi menee mutta toimii vielä.
Ei näy tuossa kuvissa mutta alimmasta tulpanreiästä näkyy valkeata rasvaa pytyssä.Syy pakosarjan tiivistevuoto,satamaan päästiin takaisin.Vauhti tippui aikalailla mutta muuten kulki vielä kohtalaisesti  :)

Tein uuden tiivisteen asbestilevystä ja meno jatkui.Pyttyä ei toki tarvinnut moisen takia aukoa.Kyllä ne laakerit sun muut äkkiä huuhtoutuu puhtaalla öljybensalla.