Kalastettu on, yksi oikea lohi ja pari taimenta. Siikaa niin et pitää naapureille jakaa, oli hyvä kohta. Kyllä Raippaluodon vanhat ukot tietää mistä kalaa tulee, niin muutkin ku oli kahessa kohtaan ristissä muiden verkkojen alla. Helppoa ku on kaksi miestä nostamassa, minä ajoin. Ei syksysin usein ole näin tyyntä, sielä kauempana pitää kalastaa kun rannikolla vielä rauhoitus. Pantiin 42 millisiä niin pienet putos nostossa, onneksi serkkupoika oli verkko tehtaalla töissä joten verkkoja riittää. Yksi vanha papparainen ne talvisin korjaa kuhan viemme vähän kalaa hänelle, rollaattorilla kulkee mutta istuma työtähän se on, ei pääse itse kalaan. Tämä vaihtokauppa on hyvä juttu, paulaa vein kela kaupalla, nyt pitäis saada verkkoa niin olis käsin paulotettuja.
Niin mun rengas tratekia on finaalissa, kuinkahan noin leveät misukat sit toimii. Monet sanoo ettei leveät talvi kummit ole hyvät, no pannaan sutimison esto päälle jokin kurvaus suoja. Pitänee lukea ohjekirja. Ukot rannassa sanoi et kolme viikkoa vielä, ehkä viimeinen viikko pikku jäässä.