Kirjoittaja Aihe: Mitä tuli tänään touhuttua  (Luettu 4510515 kertaa)

Syyskuu 25, 2015, 19:21:55 ip
Vastaus #5655

Tatu Keränen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Liekkö tuommosessa syöpynneessä kaulassa kestäs ruiskupinnotus? Elikkäs puhallettaan liekin avulla sula metalli kappaleesseen ja sen jäläkkeen konneistettaan. Semmostakin on Oulussa saatavana, mutta ei se kyllä mittään halapaa ole.

Kerran kyselin tuollaista toimenpidettä, mutta eri laitteeseen. Meinasivat että pitää tietää tarkalleen perus aineen tyyppi, että pinnotus saadaan tarttumaan. Veikkaan että tällekkään akselille ei tietoja löydy tai tietäähän ne Englantilaiset kyllä, mutta ei kerro  >:( Tälle koneelle on merkkikerhokin Englannissa, mutta mitään hyötytietoa sieltä ei ole tullut. Eniten mittoja ja tietoa olen saanut Austraaliasta ja USA:sta.

Em. Austraalian tyyppi oli muuten kovakromauttanut oman koneensa kampiakselin kaulat!

Syyskuu 25, 2015, 20:34:52 ip
Vastaus #5656

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Ainakin ennen oli meidän sorvari Kallella semmonen hitsiin liitetty vehes joka puhalsi metallipölyö aksilan pintaan ja niin kovaa tuli ettei sorvaaminen onnistunut. Hioa piti ja turbon aksiloita korjattiin. Kuinka hintavaa lienee nykyisin ?

Syyskuu 25, 2015, 20:37:03 ip
Vastaus #5657

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä

Liekkö tuommosessa syöpynneessä kaulassa kestäs ruiskupinnotus? Elikkäs puhallettaan liekin avulla sula metalli kappaleesseen ja sen jäläkkeen konneistettaan. Semmostakin on Oulussa saatavana, mutta ei se kyllä mittään halapaa ole.

Kerran kyselin tuollaista toimenpidettä, mutta eri laitteeseen. Meinasivat että pitää tietää tarkalleen perus aineen tyyppi, että pinnotus saadaan tarttumaan. Veikkaan että tällekkään akselille ei tietoja löydy tai tietäähän ne Englantilaiset kyllä, mutta ei kerro  >:( Tälle koneelle on merkkikerhokin Englannissa, mutta mitään hyötytietoa sieltä ei ole tullut. Eniten mittoja ja tietoa olen saanut Austraaliasta ja USA:sta.

Em. Austraalian tyyppi oli muuten kovakromauttanut oman koneensa kampiakselin kaulat!

Tuossa hommassa en kyllä oo niin ammattilainen, että ossais sanua juuta eli jaata. Monet kerrat oon vierestä kahtellu, kun on ruiskutettu. Lopputuloksiaki oon nähänyny kestäviä ja huonommin kestäviä, että taittaa olla herkkä laji. Ylleensä oon kyllä teettäny kerraamisia pintoja, mutta kuparia ruiskutellaan ihan päntiönnään ja lujemmatkin pinnat pitäs olla mahollisia.

Tahtoo vaan olla nuo moottorien osat kuitenki sen verran halapoja, että ei niihin lopen kannata kovin palijua teettää käsityötä. Etenki jos lopputulos on vähänkään epävarma.
Kahden pytyn loukussa.

Syyskuu 25, 2015, 21:24:27 ip
Vastaus #5658

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Tohtia en kehtaa kaikkea mutta skodella venerantaan ja heti kiinni ku oli vain Honda lippis päässä, katsoivat mun vapautus lappua ja soittivat johonki. Missä kypärä on niin sanoin että kävin Raippaluodossa kaffeella ja jätin potan kotiin ja join tuoremehua kun jouduin oksentamaan. Busterilla saan ajaa ilman liivejä kunhan on näyttää ne lukitusta laatikosta, viimeksi näytin koiran hellyhansenia ku oli päällimmäinen ja se kelpasi. Sitten lupa viedä kaverin pienoiskivääri skodella, asian mukaisessa säilytys pussissa. Onko mulla lupa niin käskin katsomaan koneelta, ei näkynyt kuin riita mun lupavapaan piekkarin luvittamisesta jossa ei ole sarjanumeroa, sanoin että haulikon lupa+308 lupa kyllä riittää. Hetkinen näppäimistön kolinaa, miksi vien sen kaverille johon sanoin että otin pois ku sai aivoveren vuodon ja pelkäsin et ampuu itsensä. Syy oli kuulemma hyvä mutta miksi en vie autolla, tiedättekö onko mulla autoa käytössä. Sitten kävin katsastusmiehen kanssa ajelulla kun epälivät mun ajokykyä tuon kypärä vapautuksen takia, sanoin että mun omalla autolla jossa käsijarru todella toimii, no pieni lenkki ja sitten pyyntö peruuttaa tohon seinän viereen, sanoin että et ole tosissas ku tässä on peruutus tutka. Sanoin et 10 vai 5cm, osaan mä vaan autoa ajaa. Kysyin mennäänkö sisälle piirtämään kellon viisareita, olen kuulemma viisas mutta vittumainen mies.

Eikö poijaat nyt ole aihetta juoda puoli keissiä kaljaa, tässä on tässä vielä iltaa jäljellä. Kaverin läppäri räjähti kun päivitti win10, nyt jokin saaterin cordana ei toimi, käynnistä uudelleen ja koitamme korjata. Se on huomisen askare ja pieni mökkikeikka.

No nyt on Henkalla ollu semonen meno päällä,ja "hyvä päivä" pitkästä aikaa,että varmaan voi hyvällä omallatunnolla parit kaljat ottaa  :)

Syyskuu 26, 2015, 08:01:47 ap
Vastaus #5659

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Joo ja tänään menee se toinen puoli kuten valkkari pötiskätin, promille mittari näytti 0,2 ja yli tuppaa näyttämään mutta odotan ku kiirusta ei ole. Käyn mittaamassa uuden skoden akun mitat ja haen motonetistä akun, serkku niin laiska ettei ole pannut seisonta vakuutukselle ku on niin halpa vakuutus. Sitten menen tienaamaan satasen eli yksi tyyppi ei usko että mun Busteri kulkee yli 50 solmua, nyt on helppoa rahaa, saa mitata omalla GPS laitteella mutta kummanki satku pannaan mun karttaklipsiin.. Sitten kalajannelle ottamaan päivän eka olut. Kotona odottaa se kaverin kuollut wim10 kone. Helppo päivä tulossa.

Syyskuu 26, 2015, 08:12:37 ap
Vastaus #5660

Antti Törmälä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mäki haluun nähdä sen 50 solmun kiskasun busterilla!.
Ota video!!!!

Syyskuu 26, 2015, 12:43:33 ip
Vastaus #5661

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei tarvi kuin 130Hp Honda ruuvata Busterin perälaitaan niin se on siinä, isompi propelli pitäis ostaa mutta arvelluttaa ne happoraudasta tehdyt joissa saa nousua säätää. Pelkään jos tulee sähköpari joka syö alumenttiä, joo oli poliisit ihmeissää kun kummipojan kanssa leikkimielisesti ajettiin kilpaa ja hävisivät. Kopassa lukee 115Hp mutta huollossa muutettiin 130Hp. Omassa karttaplotterissa niin pienellä että näkeee 45 solmua ja sitten tyynelläkin täristää ettei näe. Käsi GPS auttaa, mulla Garmin military malli.

Syyskuu 26, 2015, 16:30:19 ip
Vastaus #5662

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tällaisena krapulan vivahteisena päivänä tarttee sopivan keveät ja kiintoisat lukemiset. Hain Lukulaarista muutaman 50-luvun Tekniikan Maailman. Samalla reissulla kuppilassa kahvilla ja vähän toista tuntia päämäärätöntä haahuilua ja toljottelua Tampereen keskustassa. Näinpähän tyylikkään nuorukaisen hienolla vanhalla Vespalla liikenteessä. Siistikuntoinen oli, mutta selvästi käyttöpyörä kuitenkin.

Vanhat Tekniikan maailmat ja teen juonti käyvät joutilaaseen, väsyneeseen iltapäivän vähintään yhtä hyvin kuin nyrkki silmään.
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Syyskuu 26, 2015, 17:23:47 ip
Vastaus #5663

Tapsa Leskinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ne vanhojen TM:in kyselypalstat on aivan loistavia - tyyliin: " voinko tehdä männänrenkaat rautalangasta?"

Syyskuu 26, 2015, 19:09:06 ip
Vastaus #5664

Harri Kauranen

• Vieras
Aamupäivän ropasin tallissa ja yks kauppamies tuli tossa kahden maissa käymään.Kaverin kanssa me tässä askarteluhuoneessa sit puhuttiin suoraan sanottuna paskaa tähän vähän yli kuuteen.Ei siis tullu oikein mitään ihmeitä tehtyä.No kawasakin kärjet sain sentään säädettyä sillon aamupäivällä.

Syyskuu 26, 2015, 19:21:21 ip
Vastaus #5665

Antti Jokinen

• Vieras
Käytiin vaimon kanssa tutustumassa Ainolaan, ja oli tuuria, kun samaan aikaan tuli bussillinen turisteja. Saatiin ilmainen opastus.  ;)

Matkalla tuli vastaan muita motoristeja vaikka miten paljon, kaikkia tervehdittiin, jopa kevarilla ajavia. Oli hieno päivä.

Syyskuu 26, 2015, 20:05:40 ip
Vastaus #5666

Mika T Kyllönen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ostaja kävi hakemassa kauppaamani XTZ750 jammun........meni hyvään käyttöön, kun ostaja oli entinen asvalttipyöräilijä joka oli valaistunut sorateiden mahdollisuuksista. :D :D Niin ja kävin viemässä tuon harraste Buickin talvisäilöön. Lähdetään katselemaan syyskelejä Turkkiin viikoksi ja sieltä kun kotiutuu niin voihan täällä olla jo lumi maassa..... :police:

Syyskuu 26, 2015, 20:07:22 ip
Vastaus #5667

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Tuollasta pinoa askartelin tänään.
Siis oikeesti olen askarrellu koko kesän ja tänään vaan iltasella hetken aikaa ehkä metrin lisää korkeutta(nyt 2,60)ettei jäis niin huono omatunto työtä tekemättömästä päivästä.
Ei oikeen kerinny aiemmin päivällä kun oli pari läppäriä työn alla ja omistaja odotti vierellä.
Muutenhan siel ois ollu hieno ilma ulkoilla..

Juu,tiedetään että puut tars ola jo liiterissä kaikki.Mut kun ei ole kun on kehtuuttanu niin tavattomasti  ;)

Eli siis tuossahan on vasta yksi rivi ja pitäs tulla ehkä 3 lisää vielä,tai pari edes..

Syyskuu 26, 2015, 21:22:51 ip
Vastaus #5668

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Pirulainen sentään kun noista tee-ämmistä tuli taas hinku uusiin, tai siis "uusiin", musankuunteluvehkeisiin. Ei tuo nykyinen 80-lukuinen Nad oikein nappaa. Tai siis hyvähän se on, mutta ei kovinkaan kiinnostava tapaus. Tuolla on kaapissa mono-Voimaradio, varmaan joutuu sen kaivamaan esille huomenna. Toisen kun hommaisi ja kytkisi stereoksi niin kyllä kelpaisi. Soundihan tuossa Voimassa on erittäin hyvä.
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Syyskuu 26, 2015, 22:07:08 ip
Vastaus #5669

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro
Kävimme kaveriporukan kanssa Pesämäessä mikroilla ajamassa mutta sade vähän sotki hommaa,no yksi sessio päästiin kuivallakin ajamaan.
Olihan siellä historiikki pyörilläkin kesän päättäjäiset,varmaan eivät hekään olleet sateesta innostuneita,niitäkin siellä hetki seurailtiin,hienoa hommaa sekin.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica