Kirjoittaja Aihe: Mitä tuli tänään touhuttua  (Luettu 4509128 kertaa)

Syyskuu 10, 2015, 19:31:26 ip
Vastaus #5565

Harri Kauranen

• Vieras
Kävin tossa ruiskuttamassa punaisen värin yhden puolitutun BMW:hen.Menikin noin puolitoista tuntia ja hyvä tuli.Ehkä toiseen etualakulmaan voi olla että tuli pikkanen valuma,muuton pinta ok,vaikka sen kyllä vasta oikeesti huomenna näkee,kun maali on vähän kuivunu.Mun ei tarvinnu suojata,ei mitään muuta kun ruiskuttaa väri.

Syyskuu 10, 2015, 21:56:20 ip
Vastaus #5566

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kittilässä Levitunturilla käyty.
Huippukelit ajella,aurinko paistoi pilvettömältä taivaalta. :)
n.250km lenkki tuli.
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Syyskuu 11, 2015, 07:28:40 ap
Vastaus #5567

Tatu Virtanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jos ilman maalia haluaa niin dmc lorean tai prototyyppi Porsche 911 jotka kummatkin tehty kiillotetusta rosterista. Noissa taas älähtää varmaan hinnasta. "Viereisessä liikkeessä oli samanlainen dmc paljon halvemmalla" tyylisesti.

Kröhöm. DeLorean on tehty harjatusta rosterista, kuten kodinkoneet.

Syyskuu 11, 2015, 08:09:00 ap
Vastaus #5568

Lauri Puirola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Lyhennetty työviikko, pakkolomapäivä tänään. Palkaton ja ilman korvauksia.
Kuudennesta saa jo jotain päivärahaa. Pitäisikö touhuta uutta työpaikkaa vielä, ikäkin riittää. :laugh:

L&K.

Syyskuu 11, 2015, 08:34:42 ap
Vastaus #5569

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Lyhennetty työviikko, pakkolomapäivä tänään. Palkaton ja ilman korvauksia.
Kuudennesta saa jo jotain päivärahaa.

L&K.

Aha,no mä en koskaan kerinnyt niin kauaa vanheta samassa firmassa et ois joutunu pakkolomalle.
Vaisto kai varoitti aina jo hyvissä ajoin nostamaan kytkintä,ennenkuin alkoi konkreettisesti trabulsseja ilmaantua.   :)

Toki tiedän että lomautus on jo kauan aikaa ollut tavallinen käytäntö.

Ihan vaan uteliaisuudesta kysyisin että liitostako sen päivärahan saa,niinpä kai tietysti ?

Syyskuu 11, 2015, 08:47:51 ap
Vastaus #5570

Lauri Puirola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei se tipahda päiväraha ihan kuin Manulle iltanen, osan maksaa liitto. Kannattaa ottaa selvää.
Jumalaton tietokone saikkailu jo kun ilmoitat itsesi työttömäksi, kyse on vasta ensimmäisestä
lomautuspäivästä.
On haettava kokopäivätyötä ja oltava valmis ottamaan työpaikka vastaan lomautuksen aikana jne.
Kun viisi lomautuspäivää on takana ,niin kuudennen jälkeen vasta voit hakea korvausta.
Nuo viisi päivää olet omillasi, niistä ei saa mitään jne.............................

L&K.

Syyskuu 11, 2015, 09:08:26 ap
Vastaus #5571

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Ei se tipahda päiväraha ihan kuin Manulle iltanen, osan maksaa liitto. Kannattaa ottaa selvää.
Jumalaton tietokone saikkailu jo kun ilmoitat itsesi työttömäksi, kyse on vasta ensimmäisestä
lomautuspäivästä.
On haettava kokopäivätyötä ja oltava valmis ottamaan työpaikka vastaan lomautuksen aikana jne.
Kun viisi lomautuspäivää on takana ,niin kuudennen jälkeen vasta voit hakea korvausta.
Nuo viisi päivää olet omillasi, niistä ei saa mitään jne.............................

L&K.

Okei,onhan tuo ihan selvä kuvio.Kiitoksia muuten infosta :)

Minä oon ollu aikoinaan sovitellulla päivärahalla Sähköalojen ammatiliitossa.Eli tein osan aikaa töitä(enkä suinkaan sähköalan töitä),toisen osan olin kokoaikatyön hakijana.Käytänössä samoin kun nyt kuvaamasi tilanne.
KELAhan myös on jo hyvin kauan aikaa soveltanut samaa tekniikkaa,niile jotka ovat työmarkkinatuella työnhakijoita.

E ikä kannata nyt kenenkään sitten kommentoida että siinä jotain työntekijä häviää.Näin ei ole.Varsinkin kun lasket kokonaisuuden eikä vaan käteen tulevan rahan.
Sosiaalinen ja psykologinen merkitys vasta on hyvin arvokas,rahassa mittaamaton arvo.

Ja Anteeksi ja Näkemiin kun tuli väärään triidiin tämä kannanotto  ;)

Syyskuu 11, 2015, 09:31:23 ap
Vastaus #5572

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Tuttuva tuo työttömyys on mullekkii, sillon aekonaan kun suunnittelin jiäväni poes palakkatyöstä, nii silloin Kuopion elinkeinoasiamies sano: "Hommoo semmonen totistus että sinut on irtisanottu, nii suat starttirahhoo 6 kuukautta. Vuan elä vielä tämän vuojen puolella, nyt kun on ne starttirahat loppu, alota vasta sitten ens helemikuussa kunhan out ollu ensin kuukauvven työttömänä."

Niin tein, ja sitten kun kyselin sitä starttirahhoo, nii en suanu, laki oli muuttu sillon vuojenvaehteessa ettei sitä myönnettykkää ennenkun oli ollu vuojen työttömänä. :-X
-pena-

Syyskuu 11, 2015, 09:43:17 ap
Vastaus #5573

Tatu Virtanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ja jos työkkäri kutsuu juttelemaan, kannattaa mennä. Siis vaikkei ole aikeissakaan vaihtaa työpaikkaa.

Syyskuu 11, 2015, 09:51:50 ap
Vastaus #5574

Lauri Puirola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Joo, ei kannata mennä miinaan. Jos kieltäydyt jostain niin loppuu vähäkin raha.
Tosin eivät taida iänpuolesta soitella perään. (58v).

L&K.

Syyskuu 11, 2015, 11:54:39 ap
Vastaus #5575

Jaakko Latvanen

• Vieras
"...osan maksaa liitto"

Miulla jostakii muodostunu sellanen käsitys, että aika pienen osan; yhteisistä verorahoista ne maksetaan!  Ilmankos sitä on pitäny vielä korotettuna maksella, vaan onneksi vaan väliaikaisesti...

Mutta itse asiaan:  Autokatosprojekti menossa. Tullee toiselta sivultaan talon päätyyn, ja silloin pittää siinä saumassa olla palokatkoseinä, eli joku cyproc.  Ja vanha paneelivuoraus purettava välistä pois.  Katoksen rakentaminen on sovittu ammattimiehen kanssa, oma rooli on katella päältä. Ja maksaa.  Mutta tuon vanhan panelin purun päätin yrittää ite, saattaa olla sellasta näpräämistä missä aikaa mennee, ja se ku on miulle lähes ilmasta.  Ajatuksena oli, että jos vaikka purkaantus ehjänä paneeli, jotta vois käyttää sitte siellä toisessa seinässä, kun siinä ois maalitkin valmiina.  Eilen purin: olikin onneksi vain sellasta yksponttista, ja lähti hyvinkin nitkuttelemalla ehjänä irti.  Jottain viienkymmenen ja saan laudan välillä siitä irrottelin.  Tännää on sitte naputeltava ne naulat irti laudoista (kymmenen naulaa per lauta), tai senkin jo eilen aloitin, aika hyvin menneevät läpi isompia repimättä.  Viikonloppuna ei sitte ennää tarviakkaa ko oikoa ne naulat, lajitella ja laittaa varmaan talteen...

jv

Syyskuu 11, 2015, 15:14:03 ip
Vastaus #5576

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Tosta auton maalauksesta vähän, tunnen maalarin jolle ehdotettiin kustannus syistä että ite paklataan ja hiotaan. Sanoi heti jossei hän saa tehdä pohjatöitä niin ei maalaa, oli pirun tarkka ja teki niin loistavaa työtä. Huonot pohjatyöt sitten näkyy ku on maalattu, eikä ollut kallis mies. Saattoi pyhän ryypätä ja sitten korkki kiinni ja auto maaliin, auto ja viikko oli tahti. Sääli kun istuu nyt pilven reunalla, korjasi myös lasikuitu veneitä jotka myrsky oli painanut kivikkoon ja nää hänen sanojen perkeleen muovipuskurit jotka hajoo jos hipasee orapihlaja autoon.

Syyskuu 11, 2015, 19:26:57 ip
Vastaus #5577

Harri Kauranen

• Vieras
Tietokonesepän kanssa tässä kopeloitiin mun paria konetta.Siis siistittiin ja poisteltiin kaikkee pas...a.No menihän siinä jokunen tunti ja nyt konekin on aavistuksen nopeampi.Toiseen koneeseen asennettiin uus ubuntu,jestas mutta onkin kätevä käyttää.Kyllä näillä win jutuilla on pirunmoinen matka,että pelittäis niin hienosti.No toi ubuntu kone mulla on pelkästään netissä pyörimiseen,ei sillä mitään muuta käyttöö kyllä ole.Mutt tääkin tää mun win kone alko pelittään ihan toisenlailla,kun siivottiin.No tapeltiin ton yhden tulostimen kanssa,mut siinä ihan uus musta väri ei vaan kasetti jostain syystä pelitä,eli se homma tyssäs siihen.

Syyskuu 11, 2015, 20:13:22 ip
Vastaus #5578

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Etkai vaan ostanut tarvike kasettia, mun HP ei niillä toimi mutta ClasUlssonin max täytetyt toimii ja kone sanoo kiitos kun asensit alkuperäisen patruunan. Sitten tulostaa testi sivun ja pelissä on scanneri johon testi sivu ja säätää kaikki kohdilleen, InkJet patit jätti käyttämättä, ne on roskaa.

Syyskuu 11, 2015, 20:27:42 ip
Vastaus #5579

jouni.halme1@suomi24.fi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kävin lehmiä kattelemassa.

[ylläpito on poistanut liitteen]