Kirjoittaja Aihe: Mitä tuli tänään touhuttua  (Luettu 4511396 kertaa)

Syyskuu 01, 2015, 16:37:49 ip
Vastaus #5505

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Olisihan tuota voinut lataamalla koettaakin. Joka tapauksessa kävin jo akun ostamassa. Sen kanssa lähti mukavasti käyntiin. Mutta latausvalo palaa. Mittasin täyden akun navoilta tyhjäkäynnillä 12,0 volttia, tyhjältä vähän vajaan. Kun kaasuttaa niin latausvaroitusvalo himmenee. Mietin tuossa semmoista, että voiko se kun toinen on täysi ja toinen tyhjä vaikuttaa latausvalon palamiseen, vai onko juttu ihan selvä. Eli laturi hajalla?
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Syyskuu 01, 2015, 16:55:06 ip
Vastaus #5506

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Akut pitää aina vaihtaa pareittain, aina. Olis hyvä että akut on täysin samanlaiset, nehän on nykyään halpaja kuin makkara.

Syyskuu 01, 2015, 17:12:42 ip
Vastaus #5507

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Sama merkki ja malli. Kahteen ei ole varaa. Toinen on paraillaan latautumassa. Katsotaan nyt kannattaako tuolla lähteä ajamaan kotiin vai ottaako laturin mukaan korjattavaksi ja palaa IC:llä.

Syyskuu 01, 2015, 17:20:41 ip
Vastaus #5508

Hannu Boman

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ihan itse :-)
Sama merkki ja malli. Kahteen ei ole varaa. Toinen on paraillaan latautumassa. Katsotaan nyt kannattaako tuolla lähteä ajamaan kotiin vai ottaako laturin mukaan korjattavaksi ja palaa IC:llä.

Voi ne laturin hiilet olla jumissa. Suattaapi auttaa, sen verran että piäsöö kottiin, jos laturia koputtelloo vaikka puuklapilla tahi vasaralla.
@ HBo
Yamaha TX650 -73 & Honda GL 1500 Gold Wing 2000

Syyskuu 01, 2015, 17:31:02 ip
Vastaus #5509

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Voi kun joku uskois entistä auton asentajaa, kaverilla oli Dotke ja sähkömiehenä mittas akut ja vaihto vain toisen. Kyllä tuli rempalle hintaa ku rikkoi lataus säätimen ja laturin. Että turvallista matkaa.

Syyskuu 01, 2015, 17:33:55 ip
Vastaus #5510

Harri Kauranen

• Vieras
Pihahommia tossa tullu vtehtyä.Tuli kaverin veli kävellen yhtäkkiä pihaan.Tunne´n oikeastaan vaan näöltä,mutta tunsin kumminkin.Tuli ruinaan bensaa,oli hänen ic:tä loppunu tohon melkein meidän kohdalle.No mä sotkin mehukattipullollisen bensaa ja kaveri anto taskustaan nipun kolikoita.Laskin ne kolikot ja niistä kerty 5,6€,eli puolestatoista litrasta hyvä hinta.Kyllä se puolitoista litraa riittää vajaaseen kahteenkymmeneen kilsaan,että saa issikkansa kotiin.

Syyskuu 01, 2015, 17:45:15 ip
Vastaus #5511

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Voi kun joku uskois entistä auton asentajaa, kaverilla oli Dotke ja sähkömiehenä mittas akut ja vaihto vain toisen. Kyllä tuli rempalle hintaa ku rikkoi lataus säätimen ja laturin. Että turvallista matkaa.

Kyllä minä sinua uskon, mutta kun ei ole rahaa niin silloin ei voi aina järkevästi toimia. Sen kun tuon auton saisi kotipihaan niin hommaisi toisen akun myöhemmin. Ei tässä sen monimutkaisemmasta hölmöydestä ole kyse.

Syyskuu 01, 2015, 17:46:20 ip
Vastaus #5512

Tatu Keränen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Voi ne laturin hiilet olla jumissa. Suattaapi auttaa, sen verran että piäsöö kottiin, jos laturia koputtelloo vaikka puuklapilla tahi vasaralla.

Riippuu laturista latausvalon toiminta. Joissain ei syty latausvalo ollenkaan, jos hiilet ei saa kosketusta liukurenkaisiin.

Veikkaisin laturissa mahdollisesti diodivikaa. Irto diodit ei paljoa maksa, n.2€/kpl, jos laturi on sellainen, että siihen pystyy diodit vaihtamaan. Jonkinverran tasurin irrottamisessa on askartelua ja tehokas kolvi tarvitaan työkaluksi. Myös pienemmät diodit, josta säädin haistelee jännitettä, voivat olla rikki. Kaikki nuo pystyy testaamaan yleismittarilla, pitää vaan irrottaa ensin kääminpäät.

Syyskuu 01, 2015, 18:04:54 ip
Vastaus #5513

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tärkeintä on että uskotte ja otatte tietoisen riskin, mä vaihtaisin laturiin liukurenkaat ja hiilet. Jos ei vieläkään toimi niin diodit joita ei kannata mistään mätänetistä ostaa vaan elekroniikka liikkeestä, paljon kestävämpiä ja halvempia. Hitto ku oon noita korjaillu eikä yksikään asiakas tullu takaisin vaikka takuu oli Tuomaan päivästä Jouluun.

Syyskuu 01, 2015, 18:07:26 ip
Vastaus #5514

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Reilu 200km lenkki Motukalla huippu Syyskuunkeleissä +20c :)
Käyttö auto poistettu tieliikenne käytöstä,toistaiseksi,joka paikkaan mennään MP:llä satoi tai paistoi ???
Lokakuussa laitan jakopään kasaan niin saa auton alle,josko Marraskuulle pääsisi matkaratsulla....
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Syyskuu 01, 2015, 18:27:27 ip
Vastaus #5515

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tärkeintä on että uskotte ja otatte tietoisen riskin, mä vaihtaisin laturiin liukurenkaat ja hiilet. Jos ei vieläkään toimi niin diodit joita ei kannata mistään mätänetistä ostaa vaan elekroniikka liikkeestä, paljon kestävämpiä ja halvempia. Hitto ku oon noita korjaillu eikä yksikään asiakas tullu takaisin vaikka takuu oli Tuomaan päivästä Jouluun.

Kyllä tässä tietoinen riski otetaan, elä huoli.

Toinen hiili kulunut loppuun. Liukurengasta en näe kun laturi on edelleen autossa kiinni. Pitää uusi lataussäädin hakea, eiköhän sillä kotiin pääse ja siellä voi huoltaa laturin paremmin. Ja ladata akut, myydä tuon uuden vaikka kaverille pienellä tappiolla

Syyskuu 01, 2015, 18:53:18 ip
Vastaus #5516

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Skodella n. 100Km, huollossa löytyi vielä yksi kuristus holkki ilman putsarista ja nyt voovaa täyskaasulla. Varovasti narraamalla nousee 50Km/t , huomenna isommat suuttimet. Perhana ku pitää niin paljon purata ja oma selkä ei taivu, olishan mullä rotanhäntä viiluja. No eikö ole hyvä että myyjä tekee homman, sitten heitän reilun lenkin ku kulkee kuin enkeli soratielläkin eikä nelarissa tarvi korvatulppia. Kun päästään sinne 60Km/t olen tyytyväinen.

Nyt lepuutan selkääni, skodella ajo on paree kuin kuntoutus Volariksessä. Mieliala paree kuin psykiatrilla käynti jota mulle määrättiin koska kipu aiheuttaa masennusta. Vielä jotain pillereitä olis pitänyt syödä, sinne jäi apteekkiin, jos miehellä ei jalka nouse moottoripyörän päälle niin skode sitten. Siinäpä mun askareet ja huomenna hurjastellaan

Hitto ku on hukassa lääkärin todistus että saan ajaa ilman kypärää, Honda lippis päässä olis kyyti vielä makosampaa. Tilaan ajan neurologille ja saan uuden todistuksen.

Syyskuu 01, 2015, 19:36:02 ip
Vastaus #5517

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Nyt pelaa lataus. Kiitokset vinkeistä kaikille.

Syyskuu 01, 2015, 20:00:36 ip
Vastaus #5518

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin

Dotke on juu mullakin ja olen sähkäri mutta silti ostin vaan yhen "uuden" akun joku vuos takaperin-vähän käytetyn,hinta silti 300€ että ei ne minusta mitään halpoja ole.Pärjäilty on silti.Totta on silti että molemmat sais olla samanlaisia.
Mutta 2 isoa uutta akkua tiiseliin,sillä rahalla saa jo hyvän käytetyn auton  ;D

Martti ei ole vieläkään kertonut onko diesel vai ei.

Issikka on nyt niin kovassa tikissä että sillä ois jo hinannut yhen Ransiitin ja keitelly ne kahavit vaikka kuvitellun puolimatkan rouvin paikkeilla..
Voi olla liitosvika,hihnavika,säädinvika tai herätejännitteen puute(no ehkä ei kuitenkaan jos kerran latausvalo toimii).

Kunnon sissimeininki Martilla silti,täytyy sanoa  :)

Syyskuu 01, 2015, 22:20:09 ip
Vastaus #5519

Antti Jokinen

• Vieras

Nyt lepuutan selkääni, skodella ajo on paree kuin kuntoutus Volariksessä. Mieliala paree kuin psykiatrilla käynti jota mulle määrättiin koska kipu aiheuttaa masennusta. Vielä jotain pillereitä olis pitänyt syödä, sinne jäi apteekkiin, jos miehellä ei jalka nouse moottoripyörän päälle niin skode sitten. Siinäpä mun askareet ja huomenna hurjastellaan

Se on just näin. Hanaa, Henry, hanaa!