Museoalan töitä tekemässä jo kohta kaksi tuntia ja heti älypuhelinta rämppäämässä. Toisin sanoen erään taidehistorian opiskelijan tekemään rakennushistoriaselvitykseen kirjoittamassa parempaa taustoitusta riihien historiasta. Vääriä termejä ja virheellisiä tietoja oli päässyt tekstiin ja sain hommakseni kirjoittaa paremman. Eihän tässä ole hommaa edes kymmeneksi tunniksi, mutta pitää toki kuunnella ensin museon edustajan arvio tarvittavasta työajasta. Työtä se on tämäkin ja ainahan nämä vie lähemmäksi seuraavaa työnpätkää.
Minulle selvisi vasta äsken-tai varmistui-että jään kotiin.Töitä vain suunniteltiin.Ensimmäinen kohde on epävarma aloituksen suhteen,ehkä käydään tarvikkeita huomenna säästä riippuen.Valokatelevyjä pitää ostaa ja siellä olis kaikenlaista pihahommaakin,marjapuskien istutusta ja varastojen järjestelyä.
Se on kovan onnen talo.Aikoinaan trombi vei koko peltikaton ja 3 seinää yli kilometrin päähän ja rippeitä on edelleen metsässä.
Nyt on uusikin katto alkanut vuotaa myrskyn sitä revittyä ja kattomiehet parhaillaan uusimassa aluskatetta.Voi olla että samat aaltokatteet tulee takaisin en kysynyt.Jokatapauksessa kotitalousvähennys paukkuu kevyesti.Hänkin sitä kysyi minulta paljon se on mutten muista miten se uudistus nyt menikään..
Toinen homma siirtyy nyt kun karjatilan isäntä on edelleen ajamassa keikkaluonteisesti rekkaa.Pitäs jatkaa sähköasennuksia maalaistalossa.Semmosta sopivan kevyttä askaretta kun olen vähän toipilaana vielä ja koipi taas hieman kipeä tänään eilisestä hiukan pidemmästä päivästä niin voinkin ehkä puuhailla jotain pientä pihalla kun ei sade tullutkaan vielä.
Sitten oon ollu kirjeenvaihossa Hollantilaiseen elektroniikkamyyjään ja homma etenee.
Maalla asuminen on kallista mutta pärjää jotenkuten jos osaa tai voi tehdä vähän kaikenlaista sekaisin.
Ellei sit ole hyvää vakkaripaikkaa..en minä niistä tiedä mitään

Olo on suht virkeä edelleen hyvän aamiaisen ansiosta-muutenhan varmaan jo alkas tässä vaiheessa päivää kehtuuttammaan nekii vähät tekemiset