Kirjoittaja Aihe: Mitä tuli tänään touhuttua  (Luettu 4510434 kertaa)

Toukokuu 01, 2015, 18:30:33 ip
Vastaus #5055

Timo Junno

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen 5192 (toistaiseksi)
Vappuajjoissa käväsin. Pongasin muutamia voorumituttujakin.
MC Röklä – www.rokla.net ''Oisko ehkä Suomen kuuluisimpia pyöräkerhoja. Meni minne meni, niin aina joku puhuu Röklästä.''

Toukokuu 01, 2015, 19:13:21 ip
Vastaus #5056

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Vappuajjoissa käväsin. Pongasin muutamia voorumituttujakin.

Esikoisen kanssa katsomassa kun Parolan museolla käännettiin kampiakselit kesäaikaan. Hieno paikka.

Sitten kotio ja kotitekoiset hamburgerit naamariin. Tarttis vielä tuo koirista nuorempi ulkoiluttaa ja jos vielä takan pistäis sen jälkeen tulille.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Toukokuu 01, 2015, 19:52:44 ip
Vastaus #5057

Harri Kauranen

• Vieras
Risusavottaa tein kotona ja koitin yhtä moottoripyörää herätellä talviunilta,huonolla menestyksellä.No päivä se on huomennakin.Sit katoin suomi yhdysvallat pelin tietysti,siin kävi nolosti.Vappusimaa ja muutaman munkin päivänmittaan oon nauttinu,siin ne meikäläisen vappujuomat nyt on,se oli nuorena vähän erilaista se sima,mut nykyään on jo vähän järkeä.

Toukokuu 02, 2015, 18:36:58 ip
Vastaus #5058

Jaakko Latvanen

• Vieras
Ei tainnu Nikkanen juniorin tarvita yksin ajella sitä aikaa minkä pääs?  Ainakii ilmoittautuneita sinne oli hurjasti.  Tuo käsien pystyyn nostamisen taito oikeassa kohdassa on luonteenlujuutta tai järkeä vaativaa - kunnia juniorille jos ite pystyy tilanteen näkemään ja päätöksen tekemään. Uusia kisoja tullee.  Vuoskymmeniä sitte, ko ite aktiivisesti rossihommia seurailin, sanoin aina, että siitä näkee kenestä tulee rossikuski, kun juniori-ikänen poika kaatuu kisoissa.  Jääkö oottamaan, että äiti tullee putsaamaan hanskat ja lasit, ja isä nostamaan pyörän ja polkemaan käyntiin, vai alkaako ite heti toimimaan etteenpäin pääsemiseks.  Mutta aina oon sanonu, että rikkinäisellä pyörällä ei ajeta - ei reenissä eikä kisoissa.  Tiijä sitten onko nää rinsiipit oikeita tahi ei.

Mutta on palattava vielä eiliseen - oli niin mukava päivä!  Päivällä miut "pakotettiin" kaupungille sulakkia ulkoiluttamaan.  Kaupunginorkesteri esitti jottain vappumatineeaa paikallisen kauppakeskuksen aulassa.  Ilmaseks pääs kuuntelemmaan.  Katoin oikeudeksein mennä, oonhan jo tään vuotta kuntaverot Mikkelille maksanu.  Pikkukaupungin orkesteri ei oo täys sinhvonia, pelkät jouset.  Mutta se on jännää, että tälläsen täys nuottikorvattomankin, mille kaik korkiakulttuuri on ennemmin ollu vitsi, saap tän ikäsenä vietyy tuollaseen korsettiin eikä siellä ees nukuta.  Mutta sitte illankähmässä eli viijen maissa pääsinki toteuttammaa ommaa vappuajelua.  Kävin Kawasakilla kiertämässä Luonterin.  94 km tuli mittariin lissää eikä niistä kovin paljoa asvaltilla.  Lämmintä oli yli kymmenen astetta eikä ees paleltanu yhtään - ei ees kahvanlämppäreitä tarvinu päälle laittaa.  Yks lossikin matkalla, ja muutenkin mukavaa maalais- ja metsäläismaisemaa.  Kovasti tykkäsin, niinko Pena asian ilmasis.
jv

Toukokuu 02, 2015, 18:48:55 ip
Vastaus #5059

Harri Kauranen

• Vieras
Tuli kahden kaverini kanssa skoottereilla vappuajo suoritettua.Ajettiin päivällä kolme skodee rinnatusten,vauhdin ollessa alle kolmeekymppiä.Hämeenlinnassa,lähdettiin idänpään nesteeltä ja päätettiin nummelle.Eli koko kaupunki ajettiin läpi ja herätettiin varmaan huomioo,ajamalla rinnakkain koko matka.Keli oli kyllä ihan paska,sato jopa vettä ja lämpökin vaan siinä kaheksan astetta.Mutta semmonen piruuttaan tehtiin.

Toukokuu 02, 2015, 20:05:44 ip
Vastaus #5060

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Isäukon kanssa laitettiin laituri järveen talviteloilta. Joka vuosi menee helpommin kun alkaa olla konstit hioutuneet. Ei tartte paljon neuvotella että miten menetellään :) Olisko tämä ehkä viides kesä tämän laiturin kanssa. Koko remmi mökillä mukana, mukulat temmelsivät serkkujen kanssa ja koirat keskenään. Saunakin siinä lämpesi sekä grilli, nyt ollaan taas jo kotosalla ja melko hiljaista porukkaa :)
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 02, 2015, 20:09:23 ip kirjoittanut Kari Sillanpää »
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Toukokuu 02, 2015, 21:43:57 ip
Vastaus #5061

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Käytiin Lahdessa katsomassa kalustoa CMS:ssa.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Toukokuu 02, 2015, 22:21:38 ip
Vastaus #5062

Jari Vanhanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Sahaushommia, jo 4. päivä tällä viikolla :P

[ylläpito on poistanut liitteen]
< -83 Raisu
     Samoha

Toukokuu 02, 2015, 22:23:22 ip
Vastaus #5063

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Vmpk oli laittanut hienon kaluston lahteen. Kiitos, kelpasi ihailla hienoa entisöinti ja konservointi työtä. Todella hienoa työtä ja näyttävää käsityön jälkeä.
 Auto puolen näyttävin peli oli allekirjoittaneen mielestä vanha rolss. Se edusti tuon autopuolen kalustoa eniten minun makuun.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 02, 2015, 22:32:47 ip kirjoittanut tuomo jylha »

Toukokuu 03, 2015, 11:16:25 ap
Vastaus #5064

Tatu Keränen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Näppäsin vm. 1920 Fordsonin magneettoon uudet eristeet.

En pystynyt ihan samaan nopeuteen kasatessa, kun 95 vuotta sitten Detroitissa. Tuohan pystyttiin tekemään aikanaan alle tunnissa, alusta loppuun.

Toukokuu 03, 2015, 14:45:41 ip
Vastaus #5065

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Näppäsin vm. 1920 Fordsonin magneettoon uudet eristeet.

En pystynyt ihan samaan nopeuteen kasatessa, kun 95 vuotta sitten Detroitissa. Tuohan pystyttiin tekemään aikanaan alle tunnissa, alusta loppuun.

On ne nopeita olleet siihen aikaan Jenkkilässä,ihan kuin kauko-idän pienet kädet-yhtä vikkeliä.
Onpa pirun hienoa työtä kyllä tuo uudelleenkäämityskin,saa siinä jonkun kierroksen eristenauhaakin kieputtaa.
Ja mahtoiko tulla kelatkin itse tehtyä..
Oliko miten vaikea löytää litteätä kuparia?

Mulla menis 2 päivää tuossa luulen että pitäisin paussin ennen eristeiden tekoa-sillain hissukseen kato  :)

Toukokuu 03, 2015, 15:04:25 ip
Vastaus #5066

Harri Kauranen

• Vieras
Kasvihuonetta fiksaillu ja grillikausi tuli avattua,tosin vaan makkaraa,juur ennen kuin alko sit sataan.Nyt kun tihuttaa tota vettä,tulin sisähommiin.

Toukokuu 03, 2015, 15:17:13 ip
Vastaus #5067

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Katoen justiisa televisioonista moto keepeetä, ja tulin siihen tulokseen että heti välittömästi kun vuan kerkeen, nii on kihnutettava raatasahalla Moto-Setan seisontatukkiin ulokkeet poes. Suattaavat ottoo muuten mutkissa öljysorraan kosketusta ja kuatoo nurin koko yhistelmän. ::)
-pena-

Toukokuu 03, 2015, 16:25:22 ip
Vastaus #5068

Tatu Keränen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Onpa pirun hienoa työtä kyllä tuo uudelleenkäämityskin,saa siinä jonkun kierroksen eristenauhaakin kieputtaa.
Ja mahtoiko tulla kelatkin itse tehtyä..
Oliko miten vaikea löytää litteätä kuparia?

Mulla menis 2 päivää tuossa luulen että pitäisin paussin ennen eristeiden tekoa-sillain hissukseen kato  :)

Vetelin vanhat kelat suoriksi, poistin vanhat eristeet tai sen mitä niistä oli jäljellä ja hankasin alkuperäiset 1/4" levyiset kuparit puhtaaksi hiomapaperilla.

Sitten kuparin pintaan uudet eristeet ja kuparit taas rullalle, lopuksi kelojen päihin ja sisälle päätyeristeet ja sidontanauhalla nippuun. Lopuksi lakkaus ja välikytkennät kiinni.

Vastaavat kelat voisi tehdä pyöreällä kuparillakin, mutta tein tästä nyt perinteitä noudattaen alkuperäismallisen.

Toukokuu 03, 2015, 16:55:44 ip
Vastaus #5069

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin

Vetelin vanhat kelat suoriksi, poistin vanhat eristeet tai sen mitä niistä oli jäljellä ja hankasin alkuperäiset 1/4" levyiset kuparit puhtaaksi hiomapaperilla.
Sitten kuparin pintaan uudet eristeet ja kuparit taas rullalle,

No sitten mun täytyy lisätä työaikaani tuosta 2 pvstä ehdottomasti ;)
Aivan uskomattoman tarkkaa entisöintiä  :o

En voinut näet kuvitella että kelasit vielä eristenauhan sinne joka kierroksen väliin.Ihmettelinkin vähän miten tuota kupari tagliatellaa voisi olla emaloituna.Edellytys tuon onnistumisessa tietysti on että pystyy hankkimaan sopivat eristemateriaalit-luulen.Ettei tarvis niin paljon leikellä ja askarrella..Tietysti-kaipa teillä konservaattoreilla konstit on monet.
Ja kärsivällisyyttä.
Muuten hienot sormenjäljet :)