Kirjoittaja Aihe: Mitä tuli tänään touhuttua  (Luettu 4509117 kertaa)

Marraskuu 10, 2013, 16:58:12 ip
Vastaus #3720

Lauri Puirola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Lohjalla, rompetorilla.

L&K.

Marraskuu 10, 2013, 17:18:45 ip
Vastaus #3721

erno jaakola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Holy smoke
lohjalla  ;) hyvä reissu 8)

Marraskuu 10, 2013, 17:28:16 ip
Vastaus #3722

Heikki Veijanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moikka

PS. Lapualta sanoi:" Notta rapula luloo mutta minä määrään ajankohoran". En päässyt sitä tänään määräämään joten se siinä tämä päivä meni.

Hessu

Marraskuu 10, 2013, 22:13:28 ip
Vastaus #3723

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jämsän suunnalta Jupiteriin tuulisuojaa hakemaan. Tarttuipa myyjältä mukaan vielä nahkainen lentäjänhattu ja muovitötterö viimaa vastaan. Kotimatkalla pysähdyin ottamaan romukasasta talteen Cyclovapin tankin, arviolta vanhan ruotsalaisen miestenpyörän (Trelleborg kumi, Husqvarnan takakeskiö), sammaleisen nahkasatulan ja pari mopon vannetta.

Loppupäivä sitten menikin tuulisuojan risan rätin uusimisessa. Onneksi ei tullut sitä sadetakkia muutossa heitettyä pois. Arvasin, että sille tulee vielä materiaalina käyttöä. Hyvältähän tuo vaikutti! Ei purrut ajoviima ikävästi, vaikka olikin vain pikkutakki päällä ajellessa.
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Marraskuu 13, 2013, 18:03:24 ip
Vastaus #3724

Harri Kauranen

• Vieras
No tänäämpä onkin ollu tota pientä puuhastelua ja käynti tuola tuuloksessa kaverin kotopaikassa.Sieläpä olikin mielenkiintoista tavaraa entisessä pihasaunassa.Oli lepakko suitsan raato,kolmekasikymppinen,kuosissaan ja pari solifer speediä.Kuulemma kaverin velipojan omaisuutta.Pyöriin olis oikein paperitkin,mutta ei kuulemma myy,ehkä mopot voivat tulla kaupan.No siinä se tää päivä onkin mennyt rattosasti.

Marraskuu 13, 2013, 21:06:08 ip
Vastaus #3725

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
Käyttiin työkaverin kanssa Kokkolassa kokkoontumassa. Vaihtoehtona oli mennä mun autonkotturalla tai sitten työkaverin sivari Uralilla. Mentiin kuitenkin autonkotturalla, kun Uralilla olis pitänyt lähtiä varmuuven vuoksi maanantaina liikkeelle.
Kahden pytyn loukussa.

Marraskuu 14, 2013, 16:48:24 ip
Vastaus #3726

Lauri Puirola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei tänään mutta eilen olin kerhoillassa jossa jukka Helkama kertoi Suomen Koneliikkeen ja Helkama-
yhtiön historiasta. Arvatkaa muuten mistä tulee Skodan logo?

L&K.

Marraskuu 14, 2013, 17:34:57 ip
Vastaus #3727

lasse roholm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei tänään mutta eilen olin kerhoillassa jossa jukka Helkama kertoi Suomen Koneliikkeen ja Helkama-

L&K.
Skoda logon historiaa http://www.company-name-generator.com/blog/the-history-of-skoda-logo/  ja tuosta http://www.famouslogos.net/skoda-logo
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 14, 2013, 17:46:51 ip kirjoittanut lasse roholm »

Marraskuu 14, 2013, 17:55:42 ip
Vastaus #3728

Pauli Ylikoski

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mulla on tallessa Puchini ensimmäinen luovari maahantuojaliike Helkamalta pyörän ekalle omistajalle :)
MC Röklä - - - - - - - - - - - - - - - -

Marraskuu 14, 2013, 17:57:39 ip
Vastaus #3729

Lauri Puirola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
En noista ulkomaan kielistä saa tolkkua mutta Jukka Helkaman suusta kuultuna kyseessä
on intiaanipäähine. :laugh:

Škodan nykyinen logo on päivitetty versio vuonna 1926 esitellystä logosta, jonka Škoda loi kahta vuotta aiemmin ostamalleen Laurin & Klement -autotuotannolle.

Logossa ovat keskeisessä osassa tyylitelty versio intiaanin sulkapäähineestä ja sen alla oleva nuoli. Vaalea pyörylä on päähineessä oleva koriste.

Logon inspiraationa oli Škodan tehtaiden vuosina 1918–1919 liikelahjana jakama, intiaania esittävä metallireliefi. Sen taas kerrotaan saaneen inspiraationsa Škodan johtajiston jäsenen intiaanipalvelijasta. Škodan oman arkiston mukaan tietoa ei kuitenkaan ole koskaan vahvistettu.

Mahdollista onkin, että logolla pyrittiin tuomaan Amerikan eksotiikkaa eurooppalaisiin autoihin.

Logo syntyi Emil von Skodan aikana. Emil osti tehtaan L&K:lta. Logo syntyi Emilin amerikan matkalla palkkaamansa intiaanipalvelijan kunnioituksesta (intiaanipäällikkö!).
 Skodan logo on siis von Skodan ja kuvaa intiaanipäällikköä

En minä omistanut mitään tehdasta vaikka tuossa mainitaan puumerkkini. :laugh: :laugh:

L&K.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 14, 2013, 20:41:58 ip kirjoittanut Lauri Puirola »

Marraskuu 14, 2013, 18:04:04 ip
Vastaus #3730

Jari Räsänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ei, tää mikkää ruoska oo tää on Tunturi Taikeri!
On tullu jo lauantaista asti oltua Vuokatissa ja lauantaina pitäs kotiin mennä rakkaan tunturin luo ja pisneksiäki hoitaa, rompetta postiin ja ehkä yks skootteri ostella..
2-pyöräset:
Tiger 84,85 S,87,87 S
RottaChopperpappis -72
Suzuki s1 80cc
Ken taigerilla ratsastaa, se lannalta haiskahtaa.

Marraskuu 14, 2013, 18:05:43 ip
Vastaus #3731

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta

L&K.
Skoda logon historiaa http://www.company-name-generator.com/blog/the-history-of-skoda-logo/  ja tuosta http://www.famouslogos.net/skoda-logo

Minä kuvittelin pentuna että se markkeeroopi hansikasta, tuommosta joeta näen sillon jonkun pitävän autolla ajellessaan.  :-X

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 14, 2013, 18:08:00 ip kirjoittanut Pentti Eskelinen »
-pena-

Marraskuu 14, 2013, 20:15:07 ip
Vastaus #3732

Seppo Jääskeläinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minäkin pentuna ihmettelin että miten ne tsekit on tunteneet pesisräpylän. Pelaako ne sielläkin. Ja miksi ne on tällänneet semmoisen auton keulaan.

Marraskuu 14, 2013, 20:26:26 ip
Vastaus #3733

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Ja minä pöljä kuvittelin sen jonkunlaiseksi kukonpääksi helttoineen.Nyt meni lapsenusko >:(

Marraskuu 15, 2013, 16:20:07 ip
Vastaus #3734

Arto Juntunen

• Vieras
Moro,
Kävin katsomassa autoliikkeessä f*llossynpoolia*: Lada Samara 1,5i vm. 2002, ajettu 69tkm.
Liike oli kiinni mutta kilautin kaverille ja maksoin 100€ varausrahan. Maksoin vaikka arvelen
ettei kaltaisiani varttihulluja piilokommunisteja liene ihan jonoksi asti ole tuota ostamassa.

-aju-
"Yhellä kaverilla" oli aikoinaan koirankoppi pyörillä, Fiat Panda. Sympooli oli sekin; pieni, likainen eikä
aina edes toiminut ;D