Kirjoittaja Aihe: Mitä tuli tänään touhuttua  (Luettu 4513263 kertaa)

Lokakuu 28, 2013, 08:59:42 ap
Vastaus #3645

Pekka Koivu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen 8930
Aika uskomatonta, mutta tietty kun on ranskis kyseessä niin voi tapahtua mitä vaan  :) Yleensä kun on jatkuva/pitkäkestoinen vika kyseisessä järjestelmässä niin jättää jälkeensä vikakoodin joka ei poistu ilman nollausta.
Ja toisaalta kun olis ekana käynyt siellä testerillä niin olis jäänyt turha arpominen pois, kun vikakohde olis ollu selvillä.
Kävinhän minä tietenkin, ja kaksikin kertaa. "Etumatkustajan turvatyynyn sytytyspiiri, katkos" . Ei vain kertonut missä se katkos on. Yleismallin lukija (ELM327) ei havainnut koko airbagivikaa, vaikka valo loisti niinkuin tämä maailma.
Joku renufoorumilla sanoi, että moni vikakoodi nollaantuu kun on akun johto irti tarpeeksi kauan, ja onhan se kun airbagin kanssa touhutaan.
Honda VF1000F2: "Hillittyä charmia" TM 15/1985
Honda V65 Sabre: "A great,big bike" Cycle World 05/1984
Aprilia RST1000 Futura 2001

Lokakuu 28, 2013, 09:08:45 ap
Vastaus #3646

aku virrankoski

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Nostettiin kaverin moottoripurjehtija ylös eilen ja SuperDexta pääsi oikeisiin töihin pitkästä aikaa...
Onkohan vene iso vai fortsoni pieni ;D

[ylläpito on poistanut liitteen]

Lokakuu 28, 2013, 13:26:02 ip
Vastaus #3647

Aarne Heino

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Meinasin ruveta noita pennejä laskeen tosta pullosta.Pullo on täynnä pennin kolikoita,montahan niitä mahtaa olla.Oiskohan tolla jotain arvookin,tolla pullollisella.

Uskon että olisi enemmän arvoa, jos olisi avaamaton pullo "tuota itseään".
Aarne Heino
kaikkien alojen amatööri

Lokakuu 28, 2013, 15:12:31 ip
Vastaus #3648

Risto Saastamoinen

• Vieras
Aika uskomatonta, mutta tietty kun on ranskis kyseessä niin voi tapahtua mitä vaan  :) Yleensä kun on jatkuva/pitkäkestoinen vika kyseisessä järjestelmässä niin jättää jälkeensä vikakoodin joka ei poistu ilman nollausta.
Ja toisaalta kun olis ekana käynyt siellä testerillä niin olis jäänyt turha arpominen pois, kun vikakohde olis ollu selvillä.
Kävinhän minä tietenkin, ja kaksikin kertaa. "Etumatkustajan turvatyynyn sytytyspiiri, katkos" . Ei vain kertonut missä se katkos on. Yleismallin lukija (ELM327) ei havainnut koko airbagivikaa, vaikka valo loisti niinkuin tämä maailma.
Joku renufoorumilla sanoi, että moni vikakoodi nollaantuu kun on akun johto irti tarpeeksi kauan, ja onhan se kun airbagin kanssa touhutaan.

Joo, pösön kuuluisa airbag vikavalokin loistaa aina kun penkkiä siirtelee, ja jos ei muuten sammu, niin akun napa vaan irti joksikin aikaa, kyllä korjaantuu. On muuten ihmiset makselleet kaameet summat nuitten vikojen kuittauksista ihan turhaan.

Lokakuu 28, 2013, 17:23:41 ip
Vastaus #3649

Jari Räsänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ei, tää mikkää ruoska oo tää on Tunturi Taikeri!
Pärräilin pappiksella, tulipas tankkiin kipattua muuntajaöljyä, hyvin toimi kun olin eka lämpimäks ajanu bensalla jota oli vähän tankin pohjalla, mitä nyt savuutti kauheesti ja hais, tehot oli kyllä tallella ja kipinällä sytytti, tulpanhatun kun otti pois käydessä niin sammu yllättäen :D Mitähän tulliviranomaiset sanoisi jos mittaisivat mopon tankista testillä että mitä polttoainetta on ja sattus mpöö olemaan :D Varmaan veroja tulis ja vähintään kuolemantuomio.

Lähti muuten kylmänäki muuntajaöljyllä toisella polkasulla :D
2-pyöräset:
Tiger 84,85 S,87,87 S
RottaChopperpappis -72
Suzuki s1 80cc
Ken taigerilla ratsastaa, se lannalta haiskahtaa.

Lokakuu 28, 2013, 18:10:44 ip
Vastaus #3650

Martti Törmä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Pärräilin pappiksella, tulipas tankkiin kipattua muuntajaöljyä, hyvin toimi kun olin eka lämpimäks ajanu bensalla jota oli vähän tankin pohjalla, mitä nyt savuutti kauheesti ja hais, tehot oli kyllä tallella ja kipinällä sytytti, tulpanhatun kun otti pois käydessä niin sammu yllättäen :D Mitähän tulliviranomaiset sanoisi jos mittaisivat mopon tankista testillä että mitä polttoainetta on ja sattus mpöö olemaan :D Varmaan veroja tulis ja vähintään kuolemantuomio.

Lähti muuten kylmänäki muuntajaöljyllä toisella polkasulla :D
Muuntajaöljyllä??? Et sitten pelkää PCB:tä?

Lokakuu 28, 2013, 18:18:27 ip
Vastaus #3651

Jari Räsänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ei, tää mikkää ruoska oo tää on Tunturi Taikeri!
Eikös sitä myrkkypaskaa oo vaan noissa 70 luvun vanhoissa muuntajissa? taida nykyään saada juuri mistään sitä. Kyllähän tuo näytti palavan eikä kuolemakaan tullut vielä, mutta ei tuolla ollut tarkoitus ajaa kun tuo pari desiä. Saattaa toki olla että mpööllä tulee ajeltua jatkossakin.
Ja tietysti kondensaattoreissa sitä taisi olla sitä myrkkyä tänäkin päivänä.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 28, 2013, 18:21:32 ip kirjoittanut Jari Räsänen »
2-pyöräset:
Tiger 84,85 S,87,87 S
RottaChopperpappis -72
Suzuki s1 80cc
Ken taigerilla ratsastaa, se lannalta haiskahtaa.

Lokakuu 29, 2013, 11:16:07 ap
Vastaus #3652

JarnoPonkala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Työnnettyä tunturi riksusta kaukasiin,nukuttua samalla muutamaan otteeseen bussi pysäkillä  ??? taka kumi antautui

Lokakuu 29, 2013, 12:23:30 ip
Vastaus #3653

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Aika sälli, sentään 30+ kilsaa Tuntsaa työntäen. Rispekt! Vaikka itte olisin saattanut tiedustella paikkuuapua matkan varrelta.

Oma "ennätys" on vuodelta n. 1988, piikkihondasta loppui bentsiini kesken koulumatkan, pukkasin sitten noin 8 km lähimmälle bensa-asemalle. Kotiin olisi ollut vain 4 km mutta siellä oli bensakannu tyhjä eikä ketään kotosalla että olisi kyydissä päässyt. Sen verran fuskasin että alamäet laskin mäkeä :) Koulusta myöhästyin vajaat pari tuntia.

Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Lokakuu 29, 2013, 12:54:42 ip
Vastaus #3654

JarnoPonkala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tää tapahtu 2 yöllä niin ei siinä muuta kuin voinut todeta et vittu ja isosti  >:( puol 10 olin kotona et tovihan siinä meni, mopoa ei jätetä  8)

Lokakuu 29, 2013, 20:16:37 ip
Vastaus #3655

Vesa Salmu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tänä iltana istuskelin tietämiskoneen äärellä ja pihalta rupes kuuluun pörinää.

Kaveri tuli sivuvaunullisella K 750 M pyörällä käymään ja oli kaffeja vailla.

Kaffit keitetiin ja tuo nainen, joka meillä assuu vaan ei oo sukua, meinas, että aamuksi ei oo kaffinpööniä jos ei kaupasta kukaan hae.

Niimpä virittelin ajokamppeet päälle ja haettiin kaupasta kaffipaketti ja vahingossa tuli sitten toistakymmenen kilometrin oikaisulenkkikin siinä istuttua kyytillä.
Kommentteja uuninpankolta.

Lokakuu 29, 2013, 20:20:17 ip
Vastaus #3656

Pauli Ylikoski

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tää tapahtu 2 yöllä niin ei siinä muuta kuin voinut todeta et vittu ja isosti  >:( puol 10 olin kotona et tovihan siinä meni, mopoa ei jätetä  8)

:D Hyvä meno!!

Mulla ei ollu Veskun kaffipaketin kaltaista hyvää tekosyytä, niin en päässy karkaamaan mihinkään. Nostelin loput porkkanat ja vaihoin rattoriin piikkipyörät alle. Josko huomenna tekis syyskynnöt valamiiksi.
MC Röklä - - - - - - - - - - - - - - - -

Lokakuu 29, 2013, 20:29:42 ip
Vastaus #3657

Harri Kauranen

• Vieras
No tänään kävin vintillä katsomassa olisko mulle ollu jäänny yhtä relettä tohon kuusvolttiseen tippaan.Kyseistä relettä ei mulla ollu.Sitä vaan eräs kaverini,mikä pirun kaveri,kuitenkin tollanen tipparenumies.Muuta en sitten ole tehnykkään.Tänään oli jotenkin surkee päivä töissäkin ja työkaverikin valitti ihan samaa.Taitaa toi kelloje kääntely senkin aiheuttaa.

Lokakuu 30, 2013, 09:00:15 ap
Vastaus #3658

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro
Poikkesin Paltamossa,lähtö ehtoolla 11 maissa ja paluu eilen iltapäivällä puoli viiden maissa,kilometrejä 1135 ja ajoaikaa n. 15 tuntia loput kuormaamista reilu tunti ja taukoja.Menomatkan sato koko ajan enempi ja vähempi  ja koko matkan pimeetä,ei nauttinut matkanteosta,tulomatkalla sato Jyväskylään asti suurinpiirtein.Kärry henkilöauton perässä niin ei uskaltanut 100:sen alueillakaan oikein raotella se on sellasta mittariin vahtaamista.Pimeellä ei oikein ole turvallista käyttää cruise controllia ainakaan mun mielestä,päivällä eri asia kun näkee pitemmälle ja leveämmälle.Onneks ei ollut elukoita liikkeellä,yks hiiri juoksi tien poikki ja joku kissa seuras liikennettä ojan penkalla.Kärryssä oli lastia ehkä vajaa 4 sataa kiloo niin se ei ajolleen tuntunut missään.Viime yön nukutti tosi makesti.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica

Lokakuu 30, 2013, 09:11:56 ap
Vastaus #3659

Tatu Keränen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
...
 Nostelin loput porkkanat ja vaihoin rattoriin piikkipyörät alle. Josko huomenna tekis syyskynnöt valamiiksi.

Minä oon kuullut isänniltä, että nuo piikkipyörät ei ole kaikkein parhaimmat, ainakaan märällä pellolla.  ;D