Telttaretkellä Päijänteellä tuli käytyä. Kaakkosaaressa Säynätsalon edustalla yövyttiin. Pieni grilli oli mukana ja iltasella herkuteltiin ihan. Oikein jees reissu, mitä nyt lokit herättivät viideltä. Ensi kerralla teltta vähän parempaan paikkaan...
Oli aika huolimaton kuski liikenteessä eilen kun bensakanisteria rahtasin mopolla veneelle. Tojotalla tuli risteyksestä, ihan oli pysähtyneenä ja katseli onko ketään tulossa. No minä nyt siinä sitten arvelin, että kyllä se minut näki kun auto on paikallaan ja pää kääntyilee sen verran huolelliseen malliin. Minulla kun on kirkkaan punainen kypäräkin, ja valot kunnossa. Kun olin kohdalla, lähti nuori miekkonen kuitenkin kiihdyttämään ja hilkulla oli ettei kylkeen ajanut. Meinasin pysähtyä ja kehottaa parempaan tarkkaavaisuuteen jatkossa, mutta jatkoin kuitenkin matkaani. Heppu ajeli perässä todella hiljakseen ja jäi pitkälle taakse, kunnes tuli taakseni liikennevaloissa. Aloin kääntyä vähän valojen jälkeen vasemmalle tien yli. Näytin kädellä tapani mukaan (meitsi on varovainen mopedisti) kääntyväni vasemmalle. Vastaan ei tullut ketään ja ryhmityin leveän tien katkoviivan tuntumaan, jotta takana tuleva voi jatkaa ohitseni. Tilaa kun siinä on hyvin. Vilkaisin vielä peiliin kun aloin kääntymään vasempaan, ja sieltähän se sama sankari lähti kaasuttamaan vasemmalta ohi keskellä risteystä, juuri kun olin kääntymässä siihen suuntaan. Jarrut tietysti löin pohjaan ja nätisti meni Toyota ohi. Kyllähän noita sattuu silloin tällöin, mutta harvemmin sitä meinaa saman tyypin yliajamaksi joutua kahdesti muutaman minuutin sisällä...