Kirjoittaja Aihe: Mitä tuli tänään touhuttua  (Luettu 4509126 kertaa)

Toukokuu 16, 2013, 20:34:23 ip
Vastaus #3045

Tomi Paavola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Taaksepäin kääntyy. Vuosimallista minulla ei ole sen kummempaa tietoa kun en ole vehkeiden omistaja, mutta jotain 50-luvun loppupuolta veikkaisin. Kärryn kippaus toimii yksitoimisella sylinterillä, Dextaan on joku aikoinaan laittanut lähdön letkuliittimelle.

Ei oo ainakaan 50-luvulta, kun Superi tuli tuotantoon 1961. Perus Dexta taisi tulla tuotantoon 1957. Veikkaisin vuosimallin olevan 1963. Tarkka vuosiluku selviää sarjanumerosta. Se löytyy pitkittäin meistattuna siitä moottorin ja kytkinkopan välisestä laipasta yläpinnalla, vasemmalla sivulla. Siitä vauhtipyörän ajoitusmerkkiluukun korkeudelta ylöspäin kun lähdet etsimään, niin pitäisi löytyä. Saattaa joutua hankaamaan teräsharjalla tai viilalla, ennenkuin se numeo näkyy. Tahtoo olla melko vankka maalikerros siinä valuraudan pinnassa. Numerot on melko isot, että näkyvät kyllä kun hakee oikeasta kohdasta.

Pitääpä tarkastella lauantaina kun menen sirkkelöimään ja iso D valjastetaan taas voimanlähteeksi. Onkos näissä muuten alunperin ollut kaksi akkua? Tuossa on, tosin toinen niistä on kytkinpolkimen puolen astinlaudalla kuskin jalan takana. Maajohto on molemmissa perienglantilainen +

Toukokuu 16, 2013, 20:48:03 ip
Vastaus #3046

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro
Sähköjä Stylsoniin ja tankki paikoilleen,enään pensaletkut ja öljyt tankkiin niin Grande starting alkaa olla lähellä.
Muutama pikku juttu sen jälkeen niin voi katsastuksia tilailla ja tulliinkin pitää vielä poiketa.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica

Toukokuu 16, 2013, 20:48:32 ip
Vastaus #3047

Esko Simonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
... mutta siltikin olen sitä mieltä, että huutokaupan katkaiseminen kesken, n. 3 tuntia ennen sen päätöstä, on vähän kehnosti tehty.

Jaa no sitten. Teknisesti ottaen tuollainenkin on sallittua mutta todellakin vähän nulju temppu jos on huutajia. Ja ihan kalkkiviivoilla, olisihan siellä voinut tulla viimehetken kilpa ja ihmiset sormi entterillä odottamassa.
Liika vaahti vuan harmittaa kun suap kulukee vähemmän aekoo ku hittaammat

Toukokuu 16, 2013, 21:57:35 ip
Vastaus #3048

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
... mutta siltikin olen sitä mieltä, että huutokaupan katkaiseminen kesken, n. 3 tuntia ennen sen päätöstä, on vähän kehnosti tehty.

Jaa no sitten. Teknisesti ottaen tuollainenkin on sallittua mutta todellakin vähän nulju temppu jos on huutajia. Ja ihan kalkkiviivoilla, olisihan siellä voinut tulla viimehetken kilpa ja ihmiset sormi entterillä odottamassa.

Tällä kertaa kävi kuitenkin onni onnettomuudessa. Tuli nimittäin kiinnostavampi pyörä vastaan. Jos olisin CZ:n ostanut niin olisi jäänyt IC hommaamatta. Nyt vain pitäisi vielä viikko malttaa odottaa että pääsee hakemaan.
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Toukokuu 16, 2013, 22:19:35 ip
Vastaus #3049

Vesa Salmu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tervetuloa neukkupyörien ihmeelliseen maailmaan.
Kommentteja uuninpankolta.

Toukokuu 16, 2013, 22:24:18 ip
Vastaus #3050

Tatu Keränen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Taaksepäin kääntyy. Vuosimallista minulla ei ole sen kummempaa tietoa kun en ole vehkeiden omistaja, mutta jotain 50-luvun loppupuolta veikkaisin. Kärryn kippaus toimii yksitoimisella sylinterillä, Dextaan on joku aikoinaan laittanut lähdön letkuliittimelle.

Ei oo ainakaan 50-luvulta, kun Superi tuli tuotantoon 1961. Perus Dexta taisi tulla tuotantoon 1957. Veikkaisin vuosimallin olevan 1963. Tarkka vuosiluku selviää sarjanumerosta. Se löytyy pitkittäin meistattuna siitä moottorin ja kytkinkopan välisestä laipasta yläpinnalla, vasemmalla sivulla. Siitä vauhtipyörän ajoitusmerkkiluukun korkeudelta ylöspäin kun lähdet etsimään, niin pitäisi löytyä. Saattaa joutua hankaamaan teräsharjalla tai viilalla, ennenkuin se numeo näkyy. Tahtoo olla melko vankka maalikerros siinä valuraudan pinnassa. Numerot on melko isot, että näkyvät kyllä kun hakee oikeasta kohdasta.

Pitääpä tarkastella lauantaina kun menen sirkkelöimään ja iso D valjastetaan taas voimanlähteeksi. Onkos näissä muuten alunperin ollut kaksi akkua? Tuossa on, tosin toinen niistä on kytkinpolkimen puolen astinlaudalla kuskin jalan takana. Maajohto on molemmissa perienglantilainen +

Näissä on ollut alkujaan 2kpl 6V akkuja sarjaankytkettynä, ampeerituntimäärä on ollut molemmissa hieman toistasataa. Toisen akun paikka on todellakin tuo astinlauta. Lähtee D kesäkelillä vallan hyvin käyntiin yhdellä 60Ah akullakin, jos paikat on kunnossa.

Toukokuu 16, 2013, 22:40:48 ip
Vastaus #3051

Stefan Holmström

• Vieras
Näin ja kuvasin nastakehrääjän.

Kun tällä nyt on tuollaiset nastat/niitit siivissä, niin se kai on jonkinlainen punkkariperhonen?

[ylläpito on poistanut liitteen]

Toukokuu 17, 2013, 07:43:55 ap
Vastaus #3052

Antti Jokinen

• Vieras
Minä näen jonkinlaiset kasvot tuossa kuvassa:

pupujussi?

Toukokuu 17, 2013, 07:47:26 ap
Vastaus #3053

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Hienosti naamioituu tuo pertsi.
Ei uskalla petotiainen napata sitä kun olettaa että kanihan se siinä mulukoiloo.  :P
-pena-

Toukokuu 17, 2013, 15:15:08 ip
Vastaus #3054

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro
Tänään SE tapahtui meinaan se GRANDE STARTING,Stylson käynnistyi ties kuinka monen vuoden jälkeen.
Totta maar korjattavaakin siinä käytellessäni löytyi,neula vuotaa ja sytky myöhäsellä,no eipä ainakaan vielä muuta isompaa,laturin
remmi pitäisi hakea ja laturin johdot liittää niin siinäpä se taitaa sitten olla.Syksyllä alotin ja nyt vasta eka savut,oli siinä tietysti
matkan varrella jonkin verran puuhasteltavaa.
Vesalle ja etenkin Lasselle sekä monelle muulle suuri kiitos avuista.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica

Toukokuu 17, 2013, 23:26:34 ip
Vastaus #3055

Timo Junno

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen 5192 (toistaiseksi)

Tällä kertaa kävi kuitenkin onni onnettomuudessa. Tuli nimittäin kiinnostavampi pyörä vastaan. Jos olisin CZ:n ostanut niin olisi jäänyt IC hommaamatta. Nyt vain pitäisi vielä viikko malttaa odottaa että pääsee hakemaan.

Elä oota viimetippaan. Ala mennä jo! :)
MC Röklä – www.rokla.net ''Oisko ehkä Suomen kuuluisimpia pyöräkerhoja. Meni minne meni, niin aina joku puhuu Röklästä.''

Toukokuu 17, 2013, 23:32:43 ip
Vastaus #3056

Risto Saastamoinen

• Vieras
Meanie kuljetti Talvivaaran portille. Aioin ottaa koko hoidon omistajaohjaukseen, mutten päässyt pääportista sisään. Kummallista. Eiks me kaikki olla aika isoja omistajia kyseisessä puljussa?

Toukokuu 17, 2013, 23:36:41 ip
Vastaus #3057

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Elä oota viimetippaan. Ala mennä jo! :)

Kyllä se on kauppa jo sovittu, ei ole viime tipasta kyse. Kyllähän minä sen jo aiemmin noutaisin kuin viikon päästä, mutta kun ei ole omaa autoa. Kovasti tässä on kärsivällisyys koetuksella...

Toukokuu 17, 2013, 23:46:01 ip
Vastaus #3058

Risto Saastamoinen

• Vieras
Martti, jos takapyörässä havaitset jonkunasteista lieppasua, mulla olis  hyvä takavanne kumeineen päivineen ja kourallinen pinnoja kaupanpäälle kohtuuhintaan aivan liikana.

Toukokuu 18, 2013, 08:34:50 ap
Vastaus #3059

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Martti, jos takapyörässä havaitset jonkunasteista lieppasua, mulla olis  hyvä takavanne kumeineen päivineen ja kourallinen pinnoja kaupanpäälle kohtuuhintaan aivan liikana.

Pistetään muistiin. Pyörän mukana tulee pari vannetta kyllä, mutta kuvien mukaan vähän kehnonpuoleisia kunnoltaan.

Kyllä minun pitää tätä hommaa nyt vähän hehkuttaa vaikka ei ihan ketjun aiheeseen menekään. Mutta että harvinaisen hienosti on kesä lähdössä aluilleen. Eilen laitoin jo kolmisen vuotta työstetyn päättötyön esitarkastukseen. Kovasti puhuvat aina siitä, että tässä vaiheessa iskisi jokin tyhjyyden tunne, kun saa noin ison projektin tuloksen käsistään. No ei ole iskenyt. Jos on sellainen ollut tullakseen niin enköhän minä sen aukon sielussani saa IC:llä tukittua. Se kun painaakin paljon enemmän kuin tuo satasivuinen tulostenivaska.

Moottoripyöräprojektin hommaaminen on ollut jo semmoisen pari-kolme vuotta mielessä ja nyt tuli semmoinen tuntu että olisi hyvä sauma hommata ja rahatkin sain revittyä vaikka opiskelijalla budjetti elämiseen aika onneton onkin. Vähän pelotti että tuo vaimoke ei kaikista eniten innostu ostoksestani kun on rahat vähissä, mutta suurin huoli hänellä asiassa tuntuu olevan, että uskaltaako hän tulla kyytiin. Ja että riittääkö minulla rahat vakuutukseen jotta pääsen sillä joskus ajelemaan. Kaiken lisäksi Marjo tykkää tuommoisesta kiintoisasta vanhasta roinasta melkein yhtä paljon kuin minä. Ja olipahan kuulemma jopa anoppikin oikein kovasti intaantunut pärrä-projektistani.

Vuositolkulla on tullut nyt pyöriteltyä abstrakteja, teoreettisia juttuja. Nyt saa heittää ne mielestä kesäksi ja roplata vähän konkreettisempia juttuja. Moni puhuu ettei materia tuo onnea. No ei varmasti pelkkä materia itsessään, mutta se mitä sen kanssa voi tehdä on minusta ihan kelpo osa onnellisuudesta. Vai väittääkö joku vastaan jos arvelen hymyn nousevan huulille, kun kahvikupin kanssa käy aamutuimaan IC:tä ajokuntoon laittamaan?

Joo, eiköhän tästä ihan tolokun alakukesä tule.