Kirjoittaja Aihe: Mitä tuli tänään touhuttua  (Luettu 4512377 kertaa)

Tammikuu 21, 2013, 14:44:32 ip
Vastaus #2505

Maria Hakoköngäs

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kävipähän hämärä homma. Aamula alko ihan helvetinmoinen hammassärky. Soitin hammaslääkärriin ja sain ajan päivystykshen. Menin, ja hammaslääkäri kurkkas suuhun ja sano että ei täälä reikiä ole, ko kaks viisauvenhammasta. Otethin röngtenkuva. Ei siinäkhän näkyny reikiä, ko net vain net viisauvvenhampaat joila on vinot ja mutkikhaat juuret ja ne pittää leikata poijes sairaalasa.

Omituiseksi tämän homman tekkee se, että kävin kesäkuusa ja viime tammikuusa toisela paikkakunnala myöski hammasröngtenisä ja sielä sanothin että kolome isoa reikää, pittää paikata, eikä mithän viisauvenhampaita näkyny(hampaita ei paikattu, koska muutin tänne Kolariin eikä ne vaivannu millään lailla). Kaikenlisäksi multa on revitty 3 viisauvvenhammasta jo pois, joka kerta ko on syntyny lapsi, laskelmieni mukaan olen synnyttäny niitä kolme kappaletta.
Kaikista ouvointa oli, että hammaslääkäri(jolla oli muuten kaunhiit hiukset <3 )sano että tosi hyvät hamphaat. Kaikki muut hammaslääkärit on sanonu päinvastoin, että huonot on.
Onko nyt joku kattonu vääriä kuvia vai onko ne reijät itteksheen parantunu? Vai meinasko ne Kittilän hammaslääkärit rahapulasa paikata tervheitä hamphaita?

Tammikuu 21, 2013, 15:25:13 ip
Vastaus #2506

Timo Junno

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen 5192 (toistaiseksi)
Mulla on Antti parempilaatuinen kuva konneella jos haluat. Tuo on laitettu nettiin Facebookin kautta ja se voi vähän kutistaa pistemäärää. :) Kännykkäkameralla nuo otin, joten ei ne mitään maailmanluokkaa silti ole... olikohan luokkaa 2500x2000 pistettä.

Otin kokeeksi samasta paikasta kuvia myös Yashica-A:lla, joten jos ne onnistuu niin pisteitä on sen mitä 6x6 negasta irtoaapi.

Itelläni on taustakuvana tuo Temmeksen kirkolla otettu ja 6x6 negasta tehty skannaus. Kamera oli Franka Solida 1 ja filminä TMAX100.

« Viimeksi muokattu: Tammikuu 21, 2013, 21:53:43 ip kirjoittanut Timo Junno »
MC Röklä – www.rokla.net ''Oisko ehkä Suomen kuuluisimpia pyöräkerhoja. Meni minne meni, niin aina joku puhuu Röklästä.''

Tammikuu 21, 2013, 15:34:49 ip
Vastaus #2507

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Itse puren yöllä kun krappaa hampaani rikki ja on semmonen purenta kisko joka ei nyt yhden hätäpaikkauksen jälkeen sovi kun leukanivel sökö ja kestää päivän tai pari että asettuu. Pääsin opetushammashoitolaan siten että otan peruutusajat, eli olen paikallla koska vaan niin nopeasti kuin taxi kulkee ja ensiviikolla tulee kolme uutta oppilasta ja saavat porata mielin määrin kun homman aina tarkastaa erittäin pätevä ja mukava ylilääkäri. Kun saavat mun kaluston johon ei saa laittaa tavallisia paikkoja niin nehän on valmiita hammaslääkäreitä, hitaitahan ja äärinmäisen tarkkoja ovat joka sopii mulle. Moniko pääsee semmoseen hoitoon et on kolme lääkäriä ja hoitaja, hampaat tehopestiin ja hammaskivet on poistettu. Tänään kyllä jatkan toipumista perjantaisesta sälekaihtimien vaihdosta, selkä vihoittelee vaikkei mun tarvinnut tehdä mitään kun asentajalla oli kiinalainen melkein DI apulaisena ja siirsi mun tietokoneet osan aseista pois tieltä ja pesi ikkunat. Pelkkä pystyssä olo oli mun selälle liikaa, niin ja asensi siivoamisen jälkeen kaikki takaisin ja se hymy. Ei huolinut palkkaa kun ei kuulemma tehnyt mitää niin emäntä tarjosi erästä kuppia jota ihaili palkaksi ja vasta kun kummatkin tarjottiin ja kumarrettiin otti vastaan ja liikuttui kyyneliin ja halas kumpaakin.

Tammikuu 21, 2013, 18:14:53 ip
Vastaus #2508

Antti Jokinen

• Vieras
Kiitos mielelläni otan vastaan parempilaatuisen kuvan. Tunnelma on tuossa jo täydellinen, vähän vain lisää yksityiskohtia kaipailen.

Tammikuu 21, 2013, 21:34:22 ip
Vastaus #2509

Stefan Holmström

• Vieras
Tänään olin kansalaisopiston metallikurssilla. Leikkasin vanhan IKEAN lasten kerrossängyn putkirungosta pätkiä jolla tein pakoputken jatkeet ja ääniä vaimentavat huilut Dnepriin. Kierrätystä, ja hyvin toimii.

Tammikuu 21, 2013, 21:36:54 ip
Vastaus #2510

Vesa Salmu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Sittenpä vaan kromattuja pöydänjalkoja hankkimaan seuraavaksi?
Kommentteja uuninpankolta.

Tammikuu 21, 2013, 21:43:49 ip
Vastaus #2511

Stefan Holmström

• Vieras
… niin … tuola tallissa olis se vanha vino pöytä jossa olis selliaset … ei sovi sellainen kiilto kuitenkaan tähän.

Tammikuu 21, 2013, 23:03:24 ip
Vastaus #2512

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Gradun kanssa tuli päiväsellä painittua ja iltasella taas vanhempien 60-v kekkereiltä ylimääräiseksi jääneen kakun voimin pidettiin pienet kakkukestit. Tämän päätyttyä painuin kellariin mopon laakereita rasvailemaan. Mopon roplaaminen on kelpo touhua vastapainoksi varsin filosoofis-teoreettisen päättötyön kirjoittamiselle. Kevättä lupaileva aurinko on jo alkanut nostattaa ajelukuumetta. Vaikka talven läpi oikeastaan tuleekin ajettua. Siltikin. Kesän reissuista tuli unelmoitua ja niin edespäin. Tulipahan myös kaverilta kirje ja kirjoitin jo vastauksenkin hienolla 101-vuotisjuhliaan tänä vuonna viettävällä Smith Premier no. 10:lläni. On toverin avopuoliso lähdössä isukkinsa kanssa päälle vuoden mittaiselle purjehdukselle Ameriikan ihmemaahan saakka, kuulemma jo toistakymmentä vuotta asian kanssa jahkailleet ja nyt sen sitten toteuttavat.
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Tammikuu 22, 2013, 06:41:14 ap
Vastaus #2513

JarnoPonkala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Sotilas penkki kisoihin taas mutka matkaan, kurrku hitusen kipiä, nyt muutama päivä ylimääräistä lepoa ja satu jumppaa jos tämä vaikka asettuis

Tammikuu 22, 2013, 16:43:19 ip
Vastaus #2514

Jari Räsänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ei, tää mikkää ruoska oo tää on Tunturi Taikeri!
Hikoilin ahmattikoulussa liikunnantunnilla, kyllästyin sivistyskielihommeliin. sain ketjut pösössä eturissan ympärille... Tunturi palvelee prkl.. (ei vituta! )
2-pyöräset:
Tiger 84,85 S,87,87 S
RottaChopperpappis -72
Suzuki s1 80cc
Ken taigerilla ratsastaa, se lannalta haiskahtaa.

Tammikuu 22, 2013, 16:51:12 ip
Vastaus #2515

Harri Kauranen

• Vieras
No teimpähän tänään kalakukon noiden täällä olleiden ohjeiden mukaan.Tosin käytin aika paljon vilunkia,koska alkuperäisiä aineita ei ole aina saatavilla.Kalaksi laitoi hitlerinliiteristä hakemaani seitiä pari laatikkoo.Siihen päälle kolme "pussia" niitä pekonisiivuja.Aloin hommiin seitsemältä ja äsken otin uunista ulos.Vaimokulta tuli töistä ja napostelimme kalakukkoa.No ei se ihan jumalattoman hyvää ollu,niinkuin on ihan alkuperäinen,mutta pirun hyvää siltikin.Vähän tuli tallihommiakin tehtyä,kun siinä on tuntikausia aikaa,kukon ollessa uunissa.Kyllä se seitistäkin onnistuu,pitää vaan reilusti suolata.

Tammikuu 22, 2013, 17:41:05 ip
Vastaus #2516

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Niin tuli näläkä kun luvin tuon Hartsan "kalakukko" jutun että oli ihan pakko huitasta Rouvan ihan ihtesä
ostama lihamakaroonilaatiko kylymiltään huiviin. Vähä oli tahmasta, mutta sanosin että kuitenkii parempata kun mitä jos olisin ite sen keittäny. :-X
-pena-

Tammikuu 22, 2013, 17:51:59 ip
Vastaus #2517

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Ja se rasva kun ei enää saa silavaa vaan possun lihaki on rasvatonta, mihinkä tämä mailma on menossa. Onneksi en ehki elä enään kauaa niin mun ei tarvi kaikkea pahuutta nähdä, söin äsken nitriittömiä nakkeja ja nälkä vaan paheni. Diabeetikon pitää nostaa verensokeri Fatserin sinisellä joka pian on jotain muovia kuten josei ole tarkkana niin juustot mitä ei koirakaan syö.

Tammikuu 23, 2013, 13:21:52 ip
Vastaus #2518

Erkki Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Napakelkkamopoilija
Näppäsin aamupäivällä pari kourallista koivurankaa polttopuiksi. Tämä on sopiva tahti laiskalle, pari kourallista ja loppu päivää sitten huvittelua. Ennen vappua siinä on emä kasa puuta odottamassa pilkkomista.

Kelikin oli mitä mainioin

Napahulluna on hyvä olla.

Tammikuu 23, 2013, 14:42:50 ip
Vastaus #2519

Hannu Kylli

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsennumero 2573
Samoissa hommissa.

[ylläpito on poistanut liitteen]