Kirjoittaja Aihe: Mitä tuli tänään touhuttua  (Luettu 4511946 kertaa)

Lokakuu 12, 2012, 13:25:23 ip
Vastaus #1980

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Jos isäntä ja koira on laiha niin talo on köyhä.

Lokakuu 12, 2012, 13:53:56 ip
Vastaus #1981

ARI JUMPPANEN

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kylkivankkurinkuljettaja Lumiukko
Lumitöitä, niinkuin koko viikon. ;D
Maanantaina aloitettiin tuon viimetalvisen lumikasan levitys, nyt ne jo siellä
hiihtelee.
Jäähdytetynladun pituus on 1,5 km ja ensiviikolla jatketaan noin neljään kilometriin, jos
kelit vaan sallii. ???
Ei ollut kesällä kutistunut tuo kasa, kun about 10-15% melko tarkasti tasan!
Hyvin tuo purukerros eristää.
Tulkaahan Kontiolahdelle hiihtämään, maisemat on komeat ja latu on livakka.

[ylläpito on poistanut liitteen]
MC PÖLHÖLÄ President
"mcPölhölä,pakoputkien ja henkseleiden paukuttelua vuodesta 1997"

Lokakuu 12, 2012, 14:49:08 ip
Vastaus #1982

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Nostin/nostatin veneen ylös, tuli kallis kesä ku alle tuntia ajoa. No se vajaa tunti oli kyllä mahtavaa, vähän ky lentämässä kävis. Ehkä sauna odottaa, riippuu kunnosta ja vihtoja olis pakkasessa. Yhtä kiväärin tukkia hioskelen jotta sais lakat pois ja sitten kymmenen kertaa vahaa päälle, suojeluskunnan nuorison harjoittelu ilmakivääri eli harvinainen kapistus.

Lokakuu 12, 2012, 14:54:53 ip
Vastaus #1983

Harri Kauranen

• Vieras
Minäpä köpöttelin äskettäin tonne lähteelle,portilta linnuntietä 510m,meikäläisen garminin mukaan.Mulla oli ämpäri matkassa ja toin puoliämpäriä oikeeta lähdevettä.Juur keitin rehelliset pannukahvit lähdeveteen ja just juon toista kupillista tota eliksiiriä.Kotona oli parikin avaamatonta pannujauhatuskahvia,kun mökilläkin vaan lähdeveteen joutuu pannulla kohvit keittään,eli ei toi mulle ole uutta.Kotoo vaan ei pannua löytynny,joutu tekeen kattilassa,mutta hyvää tuli.

Lokakuu 12, 2012, 15:03:39 ip
Vastaus #1984

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Lähdevesi on kyllä hyvää ja säilyy veneessä viikkokausia muoviastiassa hyvänä mutta otappa kraanasta niin päivänpäästä on muovin maku. Kaffee kyllä pitää keittää pannussa meriveteen tai ainakin ripsauttaa merisuolaa veteen. Sitten euron kolikko kupin pohjalle ja viruvalgeaa niin paljon et euro taas näkuu niin saa apteekkarin kaffeeta. Tämähän lipsu ny ihan herkuttelun puolelle.

Lokakuu 12, 2012, 16:41:45 ip
Vastaus #1985

Aarne Heino

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minäpä köpöttelin äskettäin tonne lähteelle,portilta linnuntietä 510m,meikäläisen garminin mukaan.Mulla oli ämpäri matkassa ja toin puoliämpäriä oikeeta lähdevettä.Juur keitin rehelliset pannukahvit lähdeveteen ja just juon toista kupillista tota eliksiiriä.Kotona oli parikin avaamatonta pannujauhatuskahvia,kun mökilläkin vaan lähdeveteen joutuu pannulla kohvit keittään,eli ei toi mulle ole uutta.Kotoo vaan ei pannua löytynny,joutu tekeen kattilassa,mutta hyvää tuli.

Asut kaiketi Hämeenlinnassa? MIssä se lähde sijaitsee, vai onko salaisuus?
Aarne Heino
kaikkien alojen amatööri

Lokakuu 12, 2012, 17:57:02 ip
Vastaus #1986

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Laitoin mamman pirssiin naulagummit alle.

Hyvä Kauranen että otit garminin mukaan niin löysit takasin kotio.

Lokakuu 12, 2012, 18:27:25 ip
Vastaus #1987

Harri Kauranen

• Vieras
No ei mikään salaisuus ole.Jos tiedät autotehtaan rannan,sinne rantaan ja pari kolkytä metriä sit niinkun rantaa pitkin pojoseen.Sinne muuton pääsee autolla ihan rantaan saakka,tosin en suosittele.Toi tosin ei kaikille sano mitään,toi autotehtaan ranta.Mutta heti mantereenlinnan jälkeen kun kaiteessa on reikä,että pääsee autolla.Sinne siis.

Lokakuu 13, 2012, 10:50:24 ap
Vastaus #1988

Aarne Heino

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No ei mikään salaisuus ole.Jos tiedät autotehtaan rannan,sinne rantaan ja pari kolkytä metriä sit niinkun rantaa pitkin pojoseen.Sinne muuton pääsee autolla ihan rantaan saakka,tosin en suosittele.Toi tosin ei kaikille sano mitään,toi autotehtaan ranta.Mutta heti mantereenlinnan jälkeen kun kaiteessa on reikä,että pääsee autolla.Sinne siis.

Sisua tarkoitat varmaankin, tuli muuten siellä suunnassa juostua muutama viikko sitten. Alueella oli vanhoja Sisun työntekijöiden asuntoja, joiden suunnittelussa oli aikanaan ollut Alvar Aalto mukana. Nyt ovat tyhjiilään, pari taitaa olla remontissa uuden omistajan toimesta. Sitten siellä oli kallio nimeltä "Kirkkokallio".

Aarne Heino
kaikkien alojen amatööri

Lokakuu 13, 2012, 11:28:57 ap
Vastaus #1989

Harri Kauranen

• Vieras
Joo kyllä sisusta on nyt puhe.Kun olin pikkupoika siinä vielä oikeita vanajia valmistettiin,nuorena miehenä siitä tuli sisu.On tullu reilut viiskytä vuotta sitä seurattua,kun on melkein naapuri.

Lokakuu 13, 2012, 12:59:45 ip
Vastaus #1990

Aarne Heino

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Joo kyllä sisusta on nyt puhe.Kun olin pikkupoika siinä vielä oikeita vanajia valmistettiin,nuorena miehenä siitä tuli sisu.On tullu reilut viiskytä vuotta sitä seurattua,kun on melkein naapuri.

Minä asuin Turengissa noin 25 vuotta, nyt Tampereella. Kotoisin olen niinkin hienosta paikasta kuin Ryttylä.
Aarne Heino
kaikkien alojen amatööri

Lokakuu 13, 2012, 18:22:59 ip
Vastaus #1991

Timo Terho

• Vieras
Tulin just pesemästä kiukaan kiviä. Päivä itsessään kului emännän Kawaa purkaessa. Ensi viikolla saa maalari taas lisää osia värjättäväksi.

Lokakuu 13, 2012, 18:34:22 ip
Vastaus #1992

Harri Kauranen

• Vieras
Päivällä tuli värkättyä kolme geokätköö,pitää ne julkasta yks/päivä.Tässä oon nyt tallissa säveltänny tohon JLO moottoriin tota imusarjaa.Elikkä ettinny lattarautaa,ehkä tollanen neljä*kolkytä milliä tai jotain,mistä sais tehtyä laipan siihen kaulalle.

Lokakuu 13, 2012, 18:39:01 ip
Vastaus #1993

Timo Terho

• Vieras
Päivällä tuli värkättyä kolme geokätköö,pitää ne julkasta yks/päivä.Tässä oon nyt tallissa säveltänny tohon JLO moottoriin tota imusarjaa.Elikkä ettinny lattarautaa,ehkä tollanen neljä*kolkytä milliä tai jotain,mistä sais tehtyä laipan siihen kaulalle.

Mitkä sen laipan mitat on, reikäväli yms ? Ei siihen käy soveltamalla mikään mopon kaasarin kaula ?

Lokakuu 13, 2012, 18:45:08 ip
Vastaus #1994

Harri Kauranen

• Vieras
Toki käy pulttiväli 37mm aukko olis sit 13mm ja tarvis olla lyhyt ja suora.Missä mopossa vois tollanen lyhyt suora kurkku olla.