Kirjoittaja Aihe: Mitä tuli tänään touhuttua  (Luettu 4511018 kertaa)

Elokuu 02, 2012, 17:54:46 ip
Vastaus #1680

Jukka Rämä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Eikä ole pannunna etes varotuskolmiota seisotuksen merkiksi ratalle.

Pieni se on tämä maailma.
Tuo asemarakennus oli muinoin asumiskäytössä. Minulla ja sen asukkaalla oli hienoista epäselvyyttä yhden Passatin omistussuhteesta. Kävin ottamassa piilistä virta-avaimen ja piilotin sen pihanpuolen kivijalan kolosta kiven päälle talteen. Sielläköhän lienee nyt tämä geokätkö. Tarttee huomenna käydä katsomassa.

Elokuu 02, 2012, 22:19:52 ip
Vastaus #1681

JarnoPonkala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Vihon ja viiemin sain sollen sytkän paikalleen, mut ilo oli lyhyt, kytkin levyt loppu ja kaasu vaijeri liian lyhyt, mut olihan juhlaa ajella kaiken tuskan jälkeen 100 m  ;D

Elokuu 03, 2012, 07:52:27 ap
Vastaus #1682

Erkki Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Napakelkkamopoilija

Tuo asemarakennus oli muinoin asumiskäytössä. Minulla ja sen asukkaalla oli hienoista epäselvyyttä yhden Passatin omistussuhteesta. Kävin ottamassa piilistä virta-avaimen ja piilotin sen pihanpuolen kivijalan kolosta kiven päälle talteen. Sielläköhän lienee nyt tämä geokätkö. Tarttee huomenna käydä katsomassa.

Mielenkiintoinen yksityiskohta aseman historiassa :D Rakennus on ollut käyttämättömänä alkuperäisessä tarkoituksessaan vuodesta 1984, jolloin sähköistys ja kauko-ohjaus valmistui. Aseman vieressä on ollut aikoinaan huvimaja missä asemapäälliikö on voinut seurustella vieraidensa kanssa. Se kuitenkin siirrettiin Siilinjärvelle. Sieltäkin se on siirretty jonnekin, siitä kun tuli roskaavien puliveivareiden ja lapsosten juopottelupaikka.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 03, 2012, 07:54:51 ap kirjoittanut Erkki Korhonen »
Napahulluna on hyvä olla.

Elokuu 03, 2012, 11:51:38 ap
Vastaus #1683

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta

Mielenkiintoinen yksityiskohta aseman historiassa :D Rakennus on ollut käyttämättömänä alkuperäisessä tarkoituksessaan vuodesta 1984, jolloin sähköistys ja kauko-ohjaus valmistui. Aseman vieressä on ollut aikoinaan huvimaja missä asemapäälliikö on voinut seurustella vieraidensa kanssa. Se kuitenkin siirrettiin Siilinjärvelle. Sieltäkin se on siirretty jonnekin, siitä kun tuli roskaavien puliveivareiden ja lapsosten juopottelupaikka.

Neljäkymmentä vuotta sitten, siis vuonna 1972, purettiin kaverin kanssa urakalla iltaisin kymmeniä apulantavaunuja tuolla Alapitkän asemalla.
Tai eihän myö oekeestaan niitä vaunuja purettu, vaan siirreltiin vuan ne apulantasäkit niistä sinne ratanvarren varastoon. Minäkii, vaikka semmonen hentoinen alle satakilonen rihveli sillon vielä olinkii, jaksoin kannella keposesti kahta 50 kiloista säkkiä kerralla. :-\
-pena-

Elokuu 03, 2012, 19:19:36 ip
Vastaus #1684

Ilpo valta

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Classic Jodphur Pant Club of Finland (CJPCF)
Jes!

Nyt on minunkin pakko kertoa, että mitä tein tänään. Kävin tänään Mikkelissä muserokatsastamassa Puch 250 SGS:n.

Ilpo
Puch SV 175cc vm. -62
Puch SGS 250cc vm. -68
Tunturi Start 50cc vm. -78
Ktm GS 250cc vm. -90
Dirt Bike (kiinal.) 110cc
Zündapp Combinette 428 -61
Honda Monkey 50cc 80-luv. osina

Elokuu 03, 2012, 20:31:28 ip
Vastaus #1685

seppo savolainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Osapuilleen kasassa....
Ei ihan päivä piisannu, ku tais vierähtää viikkokin "putkeen" jokatapauksessa
marjat män mummoille ku kuumille kiville.
Pointtiha ol se ku tuolta alaselästä on välilevyt kuluneet pois, niin liikunnanmerkeissä
ja kuntoilun kannalta kävin noita lakkoja poimimassa 54kg.

Välistä ol MyllyBluesitkin jottei iha metittymään päässy, aamu viijeltä ku säntäs
mettään ni ei ne hyttysetkään kiusanneet. Ja jos nyt sateisesta kesästä vois
jotain sanoa ni noita nyt ainaski löyty.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Elokuu 03, 2012, 21:09:37 ip
Vastaus #1686

Harri Kauranen

• Vieras
No töissä tuli oltua puoli päivää,sain vapaaks loppupäivän,kun tarvi varaosia lähtee projekteihin etsiin.Tulin kotiin ja vaimon kanssa pienet päiväunet ja vasta heräsin,eli siinä se päivä sitten taas olikin menny.

Elokuu 03, 2012, 22:47:11 ip
Vastaus #1687

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Mun sisko pienenä sanoi että äiti mä haluun niitä mustikoita jossa on kiviä, hyvin totisella naamalla.

Elokuu 03, 2012, 22:50:16 ip
Vastaus #1688

Pekka Koivu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen 8930
Huolsin ja pakkasin tuhakkuutioisen, aamulla sitten eteläänpäin, suunniteltuna kääntöpaikkana Minsk.
Honda VF1000F2: "Hillittyä charmia" TM 15/1985
Honda V65 Sabre: "A great,big bike" Cycle World 05/1984
Aprilia RST1000 Futura 2001

Elokuu 03, 2012, 22:52:42 ip
Vastaus #1689

lasse roholm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mun sisko pienenä sanoi että äiti mä haluun niitä mustikoita jossa on kiviä, hyvin totisella naamalla.
Niinpä niin,,, mun yks tytär rakastaa näitä yli kaiken  ja se toinen inhoaa niitä just niitten noitten  kivien takia,,, se sun sisko kummiskin tarkoitti niitä variksenmarjoja varmaan ,,
« Viimeksi muokattu: Elokuu 03, 2012, 23:04:54 ip kirjoittanut lasse roholm »

Elokuu 03, 2012, 22:58:20 ip
Vastaus #1690

Vesa Ukkola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tänään vaihdoin Audiin öljyt ja suodattimen. Vanhoilla öljyillä oli ajettu 4638 ml.
Eilen kävin katsomassa rallia Lahden Jokimaalla.

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Elokuu 03, 2012, 23:02:33 ip kirjoittanut Vesa Ukkola »

Elokuu 04, 2012, 07:21:41 ap
Vastaus #1691

Harri Kauranen

• Vieras
No eilinen päivä meni miten meni,mutta isäntä soitti illalla puoli yheksän.Jouduin meneen pariks tunniks hommiin,ottaa pylväskärryn ja hakeen kolme vanhaa pylvästä tien varresta.Ei ollu kun kilsa onneks matkaa tallilta,eli pikku juttu.

Elokuu 04, 2012, 08:05:52 ap
Vastaus #1692

Jari Räsänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ei, tää mikkää ruoska oo tää on Tunturi Taikeri!
Keskustelin isipapan kanssa mopoista, virittelyjen pitää kuulemma loppua (voi olla että lopetan mopoilunkin.. Heittäydyn homoksi ja ajan polkupyörällä leijaa lennätellen ja rälläköin jokaisen mopon palasiksi) Totesin että ei kuule poijaat taiettu Iisalmeen huomenna lähteä.. Tili tulee vasta 13 päivä ja tulis vaan suurta hatutusta kun kattelis mitä kaikkee kivaa on kaupan..
2-pyöräset:
Tiger 84,85 S,87,87 S
RottaChopperpappis -72
Suzuki s1 80cc
Ken taigerilla ratsastaa, se lannalta haiskahtaa.

Elokuu 04, 2012, 17:33:06 ip
Vastaus #1693

Maria Hakoköngäs

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mie olen ollu töisä, oli kivvaa, olen innoissaan  ;D

Elokuu 04, 2012, 18:44:40 ip
Vastaus #1694

Ilkka Sihvo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Vuolenkoskella kävin katsomassa veteraanitraktoreiden vetokisaa.
Hattu päähän ja hyvästi.