Kirjoittaja Aihe: Mitä tuli tänään touhuttua  (Luettu 4511965 kertaa)

Helmikuu 21, 2012, 09:15:03 ap
Vastaus #1230

Uula Kuvaja

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kyllä tuon lumen kanssa muuten pärjää, mutta tympii tuo liittymän joka aamuinen umpeen ajaminen. Tänään ajoivat varalta kaksi kierrosta, kun ensimmäisen palteen yli olis päässyt vielä nelivedolla ajamalla...

Helmikuu 21, 2012, 09:35:51 ap
Vastaus #1231

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Jurppii ihan tuo meijän kiinteistöhuoltoyhtiö kun ite jouvuin taas parkkipaikalla kaivamaan yhen Volovon kinoksesta. >:(
Mistähän niille maksetaan? Kuka on vatuussa jos olis tullu hätänen lähtö eikä olis kerenny minnekkään kun auto on umpihangessa?

Eikä oo varmaan kun reilu puoltoistakuukautta kun edellisen kerran sen kaivoin essiin, niin nyt jo oli metriset kinokset ympärillä ja päälläkkii yli puoli metriä. :-[
-pena-

Helmikuu 21, 2012, 09:43:20 ap
Vastaus #1232

Risto Saastamoinen

• Vieras
Minä suuresti ihmettelen näiden kadunvarsiasukkaitten jokatalvista kiukuttelua siitä oman liittymän 3 metriä leveästä lumivallista, jonka he suurta vaivaa nähden joutuvat ihan itse siitä poistamaan. Mulla on tuohon auratulle tielle matkaa 320 metriä ja ihan joka kerta se on itse putsattava. Työn teen useimmiten maailman vahvimman kipulääkkeen voimin, rangassa on titaania enemmän kuin Kuusakosken romulaanissa. Jos kykenisin samaan kuin 3o vuotta sitten, ajaisin lunta yötä päivää, ja lisäksi tekisin verstaassa 16 tunnin päivää, enkä valittaisi yhtään jos joku ottaisi kantaakseen tämän taudin.

Pyydän anteeksi lievää provosoitumistani.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 21, 2012, 09:46:31 ap kirjoittanut Risto Saastamoinen »

Helmikuu 21, 2012, 10:01:54 ap
Vastaus #1233

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Heleppohan se Rite sinun on tehä lumityöt kun on sulla neliveto Lamporchiinit, kauhat ja suurteholingot, vaan meillä cityläisillä kun ei ole kun tynkä autolapio ja parkkikiekko/jääraappa yhdistemätyökalu. :P
-pena-

Helmikuu 21, 2012, 10:16:36 ap
Vastaus #1234

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Sitä kun ihminen saa asuinpaikkansa ja -muotonsa valita itse, niin kai sitä "joutuu" sopeutumaan. Mutta kyllä se muakin jurppii, jos auravalli on liittymässä aamulla kun tarttis töihin lähteä. Pienen kadun varressa ollaan, eli lumitöitä ei tehdä millään kuormurivehkeillä vaan kunnan traktori kuskeineen käy kun kerkiää. Jotkut rattorikuskit osaavat ja viitsivät toimia sillai, että hiukan kääntävät sitä auraosaa liittymän kohdalla, jolloin vallia on vain nimeksi ja valtaosa lumesta ohjautuu penkkoihin, toiset taas eivät, jolloin auran edessä pyörivä ja siihen kerääntyvä lumimassa pääsee purkautumaan vain porttien kohdalla. Riippuu ihan kuskista.  Eli kun se on vaan taidosta tai enemmänkin viitsimisestä kiinni niin pänniihän se jos on semmoinen melkein lumilingon kidan korkuinen, vajaan metrin leveä valli tiivistä lunta justiinsa portin kohdalla. Välillä ihmetyttää miten kadulta edes löytyy niin paljon lunta että saa moisen vallin aikaiseksi :)

Omakotitalossa asuminen on kyllä rankkaa jos on fyysisiä rajoitteita. Itte en viittisi yli 300 metrin pihatietä ylläpitää edes traktorilla. Nuo vajaat parisataa neliötä mitä mulla on pihassa putsattavana riittävät ihan hyvin hyötyliikunnaksi, ja lumilingolla ne hommat tekee lähes mielellään.

Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Helmikuu 21, 2012, 10:22:48 ap
Vastaus #1235

Tapsa Leskinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Lainaus
     Noudettiin tämmönen. On se sulonen. Seropi. Porokoira emo ja isä ollut kuulemma hyvä lintukoira. Aika näyttää mikä tästä tule...

Tosiaan on suloinen seropi. Raasulla on eripari saappaat etusissa ja takasissa pelkät lipokkaat. ;)

Helmikuu 21, 2012, 11:15:37 ap
Vastaus #1236

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Seropi.

Onneksi tyttärelle tulee piakkoin uusi karvapallo omaan talouteensa, ni saan sitä sitte pyöritellä.
 Muutaman vuoden vois kyllä elää eläimettömästi ja nauttia "vapaudesta".

Koirat ja lapset on ihan siedettäviä kunhan niitä ei vaan tarte jatkuvasti paimentaa.
Sillontällön harvakseltaan nähtynä oikein tykkään. Niinkun anopistakkii. :P
-pena-

Helmikuu 21, 2012, 11:24:07 ap
Vastaus #1237

Erkki Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Napakelkkamopoilija
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 21, 2012, 11:30:26 ap kirjoittanut Erkki Korhonen »
Napahulluna on hyvä olla.

Helmikuu 21, 2012, 11:33:40 ap
Vastaus #1238

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Tavjan hauva?

[ylläpito on poistanut liitteen]
-pena-

Helmikuu 21, 2012, 12:17:03 ip
Vastaus #1239

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Siinon Nikkaselle ihan oma koira ja neitoset kuva, nii ei tule väristyksiä. :P

-pena-

Helmikuu 21, 2012, 12:23:31 ip
Vastaus #1240

velipuukka

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Tavjan hauva?

Joo, ei tuollaisia silikonipallukoita kyllä kannattaisi noin avoimesti esitellä.

Helmikuu 21, 2012, 12:38:17 ip
Vastaus #1241

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Tavjan hauva?

Joo, ei tuollaisia silikonipallukoita kyllä kannattaisi noin avoimesti esitellä.
Eikö ne justiisa esittelyä varten naiset noita lisäkkeitä laitata?

Ja mitä tuohon Ieron politiikkaviittaukseen tulee,
niin mulle käy niinkun Väyryselle vaalihommissa, mitä enemmän tuommosia näjen niin sitä nuoremmaksi ihteeni luulen. :P
-pena-

Helmikuu 21, 2012, 17:18:47 ip
Vastaus #1242

Risto Saastamoinen

• Vieras
Heleppohan se Rite sinun on tehä lumityöt kun on sulla neliveto Lamporchiinit, kauhat ja suurteholingot, vaan meillä cityläisillä kun ei ole kun tynkä autolapio ja parkkikiekko/jääraappa yhdistemätyökalu. :P

Miksi sinä Pentti pitkänä miehenä teet lumityöt tyngällä lapiolla? Sitä kun täällä Suomessa saapi vappaasti valita työkalunsa, ihan niinkuin senkin asuinpaikkansa?

Helmikuu 21, 2012, 17:25:40 ip
Vastaus #1243

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Siks´ kun pitkävartseen ei ole ollu varraa, eikä semmonen sitäpaitsi sovi hanssikaslokeroon.

Tämä on niinkun tehty minun ruumiinrakenteelle. ;D

-pena-

Helmikuu 21, 2012, 17:42:49 ip
Vastaus #1244

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Voi tetä touhu Pettereitä, ette tiedä kuinka ylpeä olisin jos saisin autopaikkani pluukattua. Kipu iskee kolmannella lapiollisella ja siihen jää vaikka tahto olisi kova. Hain kaupungilta 15Kg koiranruokasäkin ja parkki aika kaukana joten en uskaltanut kantaan kotiin vaan pitää iltasella hakea, osaatteko kuvitella kuinka syö henkisesti miestä.