Kirjoittaja Aihe: Mitä tuli tänään touhuttua  (Luettu 4510312 kertaa)

Lokakuu 28, 2011, 14:53:16 ip
Vastaus #1035

Kari Pääkkönen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hienolta näyttää Tunska. Kun osaa ja on oikeat aineet, onnistuu.

Tänään taidan kokeilla tuota torstaina ostamaani 19€ laturia joka oli pakko ostaa  ;)  on mulla oranssi Einhell´kin, mutta.. no, kokeillaan nyt näitä ns. älylatureita kun Hooreen akusta taitaa olla virrat karannu.

Taidan tilata tollaisen tarran takalokkariin, kun tää nykyinen kuluttaa enemmän gasoa kun BSA  ??? ( ps. pyyhin nuo 2 muuta vaihtoehtoa pois )     

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 28, 2011, 15:00:23 ip kirjoittanut Kari Pääkkönen »
BSA A65LA 1967
Harley-Davidson Heritage Softail FLSTC 1986
Mercedes W220 S500 2000

Lokakuu 28, 2011, 15:12:56 ip
Vastaus #1036

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Vanha laturi hyvä. Ostin uuden hienon älylaturin, ja se on niin älykäs ettei osaa täysin tyhjää akkua ladata. Eli jos talven mittaan mopottimien akku pääseepi tyhjäksi, niin tyhjänä pysyy tolla vehjeksellä.

Veslintuja ei näkyny, yritin heittää harakkaa sillä. Ei osunu, on se harakka senverran tarkka kaveri.

Jos joku tarttee älylaturia niin mä voin näyttää sen pusikon missä se on.

Lokakuu 28, 2011, 15:26:49 ip
Vastaus #1037

Kari Pääkkönen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Äly hoi älä jätä...mutta tämäkö kantsii jättää  :o
BSA A65LA 1967
Harley-Davidson Heritage Softail FLSTC 1986
Mercedes W220 S500 2000

Lokakuu 28, 2011, 16:02:46 ip
Vastaus #1038

Vesa Salmu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Aikoinaan amiksen ekaluokalla (oli mun kohalta myös viimeinen) opetettiin seuraavaa. Että ja jos akku on täysin tyhjä (täysin tyhjä ööö.. kuulostaa omituiselta)eikä ota laturista virtaa, niin otetaan vaikka puolentoista voltin paristo ja kytketään se akun napoihin, plussa plussaan ja miinus miinukseen. Tässä vaiheessa jostakin syystä, en muista enää mistä, laturi aloittaa lataamisen.

Muutama talvi sitten tämä systeemi tuli kokeiltua. Auton akku oli aivan tyhjä ja kaverila uusi laturi kytkettynä akkuun ja laturi "ei toiminut". Muutaman kirkkolain vastaisen kommentoinnin jälkeen muistin pätkän keskiasteen koulutuksestani ja kytkimme apukaapeleilla omasta autostani akun tähän mykkään akkuun. Tämän jälkeen laitoimme "viallisen" akkulaturin paikoilleen ja akku alkoi latautua.

Ts. laturikin saattaa tarvita apuvirtaa?
Kommentteja uuninpankolta.

Lokakuu 28, 2011, 16:09:00 ip
Vastaus #1039

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Niissä on noissa latureissa sekäettä.
Toiset ei lähe lataamaan iliman vastavirtaa, ja toiset lähtee. Kannattaa tarkistaa jo ostettaessa kumpi noista onpi kysseessä. ::)
-pena-

Lokakuu 28, 2011, 16:14:58 ip
Vastaus #1040

Vesa Salmu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Milä se tarkastetaan?
Kommentteja uuninpankolta.

Lokakuu 28, 2011, 16:24:04 ip
Vastaus #1041

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Jos ne on muita kuin Veljekset Keskisen maahantuomia, niin niissä on yleensä se mainittu!
-pena-

Lokakuu 28, 2011, 18:27:29 ip
Vastaus #1042

Esko Simonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kävin katsastamassa sen vanhan bemarin. Meni moitteitta läpi. Pelkääjän puolen pyyhkijänsulan vaihdan vapaaehtoisesti. Etsin syyn tasakaasunykimiselle ehkä sähköpuolelta?
Liika vaahti vuan harmittaa kun suap kulukee vähemmän aekoo ku hittaammat

Lokakuu 28, 2011, 20:25:44 ip
Vastaus #1043

Timo Junno

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen 5192 (toistaiseksi)
Kävin viinakaupassa.
MC Röklä – www.rokla.net ''Oisko ehkä Suomen kuuluisimpia pyöräkerhoja. Meni minne meni, niin aina joku puhuu Röklästä.''

Lokakuu 28, 2011, 20:26:46 ip
Vastaus #1044

jorma vilppolainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Etsin syyn tasakaasunykimiselle ehkä sähköpuolelta?

Sieltä kannattaa aloittaa, vaikka en mä kyllä sähköstä mitään ymmärrä.

Loppukesästä vanha Dadsun alkoi tehdä samaa. Kärkiväliä ei ollut enää kun vajaa kaksikymppiä.  Säädin neljäänkymppiin ja sipaisin vähän hiomapaperilla niin taas se hökkäsi hienosti.

Mutta otsikon aiheeseen: 

Nyt on kuukausi mennyt etten ole saanut touhuttua mitään. Töissä on kyllä pitänyt käydä mutta himaan tullessa olen veltostunut sohvalle, vailla pienintäkään inspiraatoita mihinkään ja viikonloput on mennyt samoissa merkeissä.

Ei tässä näin pitänyt käydä kun syyskuussa ajattelin että suon itselleni pienen hengähdyshetken kiireisen kesän jälkeen. Nyt on ikäänkun krapula liiasta velttoilusta.  Katsoo välillä ikkunasta tallia kohti, mutta ei vaan saa kenkiä jalkaan ja massittua sinne!!

Oikeesti!! !!

Eikö voi pitää mitään lomaa siinä pelossa että se jää päälle, vähän kun juopolla dokaaminen, vai onko mulla muuten vaan päässä vikaa että sitä on niinkun joko / tai ??

Lokakuu 28, 2011, 20:35:43 ip
Vastaus #1045

Kari Vähäkainu

• Vieras
Vanha laturi hyvä. Ostin uuden hienon älylaturin, ja se on niin älykäs ettei osaa täysin tyhjää akkua ladata. Eli jos talven mittaan mopottimien akku pääseepi tyhjäksi, niin tyhjänä pysyy tolla vehjeksellä.

Veslintuja ei näkyny, yritin heittää harakkaa sillä. Ei osunu, on se harakka senverran tarkka kaveri.

Jos joku tarttee älylaturia niin mä voin näyttää sen pusikon missä se on.

Kytke vaikka virtakynä rinnalle kuluttamaan virtaa niin saattaa lähteäkin lataamaan. Näin tein aivan tyhjäksi menneen skootterin akun kans kun ei muuten suostunut ottamaan virtaa vastaan.

Ja jos kännykän akku ei lähde latautumaan niin laita akku pakkaseen pariksi tunniksi ja sitten kylmänä kännykkään ja lataukseen niin johon alkaa virta taas maistua.

Lokakuu 28, 2011, 20:46:54 ip
Vastaus #1046

lasse roholm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kävin katsastamassa sen vanhan bemarin. Meni moitteitta läpi. Pelkääjän puolen pyyhkijänsulan vaihdan vapaaehtoisesti. Etsin syyn tasakaasunykimiselle ehkä sähköpuolelta?
Yhellä mun tutulla oli sama nykimisvika (oli kylläkin Jeep maasturi) ja kun siinä vaihdettiin tulpat niin vika katos.

Lokakuu 28, 2011, 21:04:32 ip
Vastaus #1047

Esko Simonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Yhellä mun tutulla oli sama nykimisvika (oli kylläkin Jeep maasturi) ja kun siinä vaihdettiin tulpat niin vika katos.

Jee tulpat on hyvä ja helppo kokeilu eikä koskaan mene hukkaan. Tosin onneksi aihion mukana tuli uudet tulpanjohdot, virranjakajan kansi ynnä muuta tarpeellista. Kyllä minä uskon, että kun nuo läpi käy ja tarkistaa ne kärjetkin vielä, niin alkaa tasoittumaan. Näillä keleillä tosin joissakin Fiiateissa ja Golfeissa alkoi kaasarin kurkun jäätymäoireet jo haitata mutta tuo oire ei tuntus semmoiselta.
Liika vaahti vuan harmittaa kun suap kulukee vähemmän aekoo ku hittaammat

Lokakuu 28, 2011, 22:20:58 ip
Vastaus #1048

jorma vilppolainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Näillä keleillä tosin joissakin Fiiateissa ja Golfeissa alkoi kaasarin kurkun jäätymäoireet jo haitata mutta tuo oire ei tuntus semmoiselta.

Nykybensassa on valmiiksi viinat seassa, ettei luulisi jäätyvän.

Täytyy piruuttaan kokeilla ettei käännä Dassen ilmanputsaria talviasentoon mitä nykybensalla tapahtuu. Silloin kolmekymmetävuotta sitten jäätyi takuuvarmasti joka syksy, kun ei ikinä muistanut kääntää läppää siihen asentoon että saa lämmitettyä ilmaa pakosarjalta, ennenkun oltiin jossain tienlaidassa viettämässä tupakka-taukoa odotellen kaasarin sulamista.

Hyvin tuo E 10:llä toimii vaikka ei ohjekirjan mukaan varmaan pitäisi, mutta ompahan enempi jäänestoa seassa...   

Lokakuu 28, 2011, 23:38:39 ip
Vastaus #1049

Jarno Malmberg

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Esko.
Itse kurkkaisin bemarin kärkiäväliä ensin, ja samalla ettei piikkiä/jälkiä kipinöinnistä kärkien välissä.
Jos on. Silloin vaihtaisin kiireesti jo konkankin kärkien lisäksi.

Mutta tämä nyt on taas tätä ilman korvakuuloa/perstuntumalta tapahtuvaa pelkkää spekulointia...
Taas kerran.