Rötjäsin aamusella saunaosaston vessan oven karmeineen (hirveineen ja kamalineen) paikalleen. Olipa taas raksafirman poikasilla sattunut tietokatkos; reikä oli viisi senttiä liian korkea M7x21 -ovelle. Laatoittajakin oli uskonut mitoitusta, niinpä mulla on nyt taas paikattavaa, viisi senttiä oven yläpuolella. Perkele.
Pesuhuoneen katto(lape-)ikkunan.myygiä aloin sitten paklailla. Meidän kymppi oli antanut ohjeet ja kauppanimet. Kauppias oli toista mieltä, mutta toimin kuitenkin inssinöörin ohjeiden mukaan, kai se tietää. Lutrataan sitten vähemmän, ja mitäs me vanhat ihmiset ollenkan enää lutrattaisiinkaan? Vetonit VH:ta laitoin pintaan, vaikka oma järki sanoi MT.
Vartin seisoskelin tuijottamassa yläkerran rappuskaiteen paikkaa ja mitoitusta. Tarttee tehdä tolppa, ja sen ja seinän väliin irroiteltava kaide.
Kuis muuten on; jos mulla on yläkerran rappusten yläpäässä tolppa, jossa on valokatkaisijat. Laitanko mää rappusvalon nappulan osoittamaan huoneeseen päin (että kun pimeinä öinä tulee tarvetta mennä alakertaan, on nappula siinä heti tyrkyllä) ja yläkerran huoneen nappulat sinne rappusiin päin (että kun kipuaa yläkertaan, on nappulat saapumissuunnassa)?
Sitten suunnittelin sitä tolppaa ja sen kiinnitystä.
Lähdin Kauppahuoneelle kattomaan sen keväällä kyselemäni Harleyarwidsonin (kytkinremppajuttu) nykytilaa.
Kakkua ei oo näkyny. Eikä jäätelöä.
Eilen laitoin kynnelle kykeneville kersoille sellaisen etukäteissyömingin; mun täytetyt tomaatit meni porukkaan niinkuin häkä, mutta rouvan kuskustäytteiset, no joo: suoraan sanoen ne olivat pahanmakuisia.
Ja ne perkuleet söivät 0,9 kg graavilohta yhden päivän aikana! Kolme kersaa perkele!