Minun kokemus vm -68 tipparellulla.
Ajelin rauhallista vauhtia kohti Kuopion keskustaa. Puijon merkkikiven risteyksessä asfalttiin oli syöpyny kolo, ja siinä kurvatessa vasen takanen kävi montussa ja pyörän kynkkä repesi irti rungosta. Toinen puoli olikin korjattu jo aiemmin.
Vein sen sitten Onan pajalle Julukulaan ehjättäväksi, ja jätin se sinne. Ona lupas soitella kun sen saa noutaa.
Soittikin parin päivän päästä, ja kysyi, "Kattoonko minä hitsaan sen takapyörän, kun ei siinä muuta tervettä kohtaa ole."
Hitsasi sen kuitenkin jotenkuten sinne omalle paikalleen, tosin pyörä sitten vänksötti aikalailla vinossa.
Ajelin töihin ja panin lapun ikkunaan, "myydään", hinnan 800 mk ja puhelinnumeron. Eikö kohta yksi autojoppari tullu ja ostanu sen sillä multa pois. Seuraavalla viikolla se oli katollaan paikallisen hajottamon laanissa, alla oli minun ostamat lähes uudet kesärenkaat, eikä siitä oltu purettu mitään muutakaan vielä pois.
Jo silloin, 70 -luvun puolenvälin jälkeen tippa oli kovin kysytty, autokauppiaskin heti osti kun sen näki.