Kirjoittaja Aihe: Mitä tuli tänään touhuttua  (Luettu 4509131 kertaa)

Helmikuu 10, 2011, 22:15:02 ip
Vastaus #450

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Eli viikon päästä joku saa pilikkikelekkaansa sulta yheksän päivää käytetyt jalakset halavalla. ;D
-pena-

Helmikuu 10, 2011, 22:21:24 ip
Vastaus #451

Mika T Kyllönen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
.......errrrrrrrrrrrrr!!!!  Väärä vastaus, ne on kuule käytetty enempi kuin 9 päivää.....ja sitä paitsi ei nää nykyiset karverisukset toimi oikein hyvin vesikelkan jalaksina, ovatten siihen liian ihan liian änkyrät.....niin ja eihän tässä lajissa ole muutenkaan mieltä; paikallinen imatran voima vie ylös ja painovoima tuo alas........mutta onhan se niin ettähiihtolajeja on kaksi: alppihiihto ja se vilppihiihto, jota hemohessin yms muun voimalla vedetään... 8)

Helmikuu 11, 2011, 15:47:03 ip
Vastaus #452

Harri Kauranen

• Vieras
Tuli askarreltua velosolexiin kannatin gps:lle ja pikkuiselle kynäkameralle,jolla saa neljä tuntia filmiä kuvattua.Elikkä moottoripyörän akku satulalaukkuun,niin saa virtaa kameraan ja gps:n.On sitten hienoo kattella millasta reittiä sitä on tullu ajeltua ja näkee niitä maisemiakin,ei niitä siinä itse ajaessa kerkiä seuraileen,on meinaan niin huimaa se kyyti.

Helmikuu 11, 2011, 17:08:54 ip
Vastaus #453

Timo Vepsäläinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Päivällä koulussa laskeskeltiin erilaisia liuosten konsentraatioita ja labrassa niitä tehtiinkin. Kaikkea joutavaa sitä pitäisi tulevan eko-ukon tietää, kyllä minä kossupaukkuun saan sovivat moolipainot ihan kokemuksellakin. Näytelmän kässäriäkin pitäisi lukea mutta taidan ruveta kehittämään sopivaa 38% etanoli+blandis -liuosta. Oikeastaan olen jo aloittanutkin testaamisen. Eka oli liian väkevää>päätyi viemäriin, toinen liian makeaa>sekin päätyi viemäriin mutta tämä kolmas maistuu jo sopivalle. Viemäriin tosin sekin taitaa päätyä kuten muutkin koe-seokset. Vaan kyllä passaa kusta kun ei kirvele.
 ;D
Vepsi
Satunnainen Seikkailija

Helmikuu 12, 2011, 13:17:29 ip
Vastaus #454

Kari Vähäkainu

• Vieras
Tänään olin vähän kasailemassa 79 Trialia. Inspiraatio vaan meinaa olla melko vähissä.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Helmikuu 12, 2011, 15:02:48 ip
Vastaus #455

Harri Kauranen

• Vieras
Tulipa tänään ajeltua sinne Lahteen ja poikettua paikallisten rompepäivillä.No meikä ei löytänny oikein mitään,mutta jäi kytkentäkaaviot kirja näppiin.Siinä on kytkentäkaavio minunkin tipparenuun.

Helmikuu 15, 2011, 15:47:16 ip
Vastaus #456

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Olinpahan tännään kalastuksenvalvojana.

Naapurin setä koki verkkojaan, ja minä valvoin suoritusta.
Neljään verkkoon oli kolome haukee, matikka, särki ja parkki sotkeutunna.

[ylläpito on poistanut liitteen]
-pena-

Helmikuu 15, 2011, 15:55:49 ip
Vastaus #457

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Mistä sullekki palkka tulee ku et voinu sakottaa.

Helmikuu 15, 2011, 16:06:00 ip
Vastaus #458

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Meillä ei kaveria sakoteta, vaikka siihen jokamiehen oikeus mulla onkin, me tehdään yhteistyötä. ;D

-pena-

Helmikuu 15, 2011, 18:14:38 ip
Vastaus #459

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
No ei meilläkään kaveria tai edes paikkakuntalaista sakoteta, sitä tohtis enään mihinkään baariin mennä kahveelle. Se on ku nuo merivartijat ku aina se on velipojan kaveri tai serkku tai seurustelee tyttäresi kanssa. Ja si rupes opettaan poliiseja ajaan veneellä niin joku vähäkyröläinen komstaapeli ihan tärisi ku sammutin on päivällä vanha mut jos promillet on kohillaan niin ei ne uskalla samoja reittejä ajella ja eihän niitten pelit ees kuje ku sen vaivaisen 38 solmua niin niille voi näyttää keskaria varsinki ku vettä on alla se reilu metri. Mulla on viralliset rekkarir ja niitä näe kyin 10m päästä, pitää ottaa Hondalippis pois niin mistään ei tunne.

Helmikuu 15, 2011, 19:13:19 ip
Vastaus #460

Hannu Kolm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kaivelinpa esille viime vuoden kirjanpitopussukoita erilaisista paikoista. Kulkevaisesta elämästä huolimatta kaikki jopa löytyi!
Niputin sitten kaikki samaan kansioon ja tein vielä yhteenvedon 2010 alveista, laskinpa vielä kokonaissummankin.
Nyt tarvii vielä selvittää, koska se piti/pitää maksaa ja mihin.
Ja tietysti tarvii myös etsiä rahnaa siihen.
Brittipyörien osat ja tietojakin:
      www.hannukolm.com

Helmikuu 15, 2011, 19:23:17 ip
Vastaus #461

Ismo Hakamäki

• Vieras
Pitkästä aikaa, sattuman oikusta, tuli lenkkeiltyä useampi kilometri.
Mahtava tunne kun koivet ei lopu heti postilaatikolla, eikä kompastu ihan joka kikkareeseen.
Puukko on ihme vempele oikeissa käsissä.

Sait sitte puukkomiehen karistettua perästäsi?

Helmikuu 15, 2011, 22:29:08 ip
Vastaus #462

Uula Kuvaja

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kaivelinpa esille viime vuoden kirjanpitopussukoita erilaisista paikoista. Kulkevaisesta elämästä huolimatta kaikki jopa löytyi!
Niputin sitten kaikki samaan kansioon ja tein vielä yhteenvedon 2010 alveista, laskinpa vielä kokonaissummankin.
Nyt tarvii vielä selvittää, koska se piti/pitää maksaa ja mihin.
Ja tietysti tarvii myös etsiä rahnaa siihen.

Sivutoimesta tein vastaavan pari päivää sitten. Joka vuosi sitä ajatelee, että tänä vuonna hoidan kirjanpidon säntillisesti... No, ehkä tämä on se vuosi.

Helmikuu 16, 2011, 12:57:16 ip
Vastaus #463

Hannu Kolm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Toi Hannun alvi homma ihmetyttää. Nykyisten verotilien aikakudella korkomenot on huimat.
 Jos maksat myöhässä on korko lähes 10% ja jos etuajassa, lähes 1%. Reilua, sanon minä.  >:(
 Ite tilitän nöyrästi kerran kuukaudessa ja kirjanpitäjä laskee ja ilmoittaa. Verotilillä on 4c plussaa.  Mitähän ostas ?  ;)

Voin päätellä, että et tullut lukeneeksi alv-verotuksen muutoksesta kertovia tiedotteita. Minä luin! Ja valitsin maksun kerran vuodessa.

Vaikka itte kirjanpitoni hoidan, en mää siitä niin paljon tykkää, että hieroisin niitä papereita yhtenään. Mulle riittää se, että hoidan kunkin kuukauden tositteet omaan pussiinsa, ja kerran vuodessa mapitan ne ja lasken loppusummat.

Ongelmani oli se, että muuton yhteydessä toimistostani katosi johonkin alv-kansio. Siellä on ne paperit, joissa kerrotaan maksupäivä, -tili ja -viite. Ne kuitenkin selvisivät yhdellä puhelulla verotoimistoon. Olen muuten 12 päivää edellä aikataulusta, kuinka viivästyskorot lasketaan tässä tapauksessa?
Brittipyörien osat ja tietojakin:
      www.hannukolm.com

Helmikuu 16, 2011, 13:06:40 ip
Vastaus #464

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Tammikuun kirjanpito pitää polttaa viimeistään maaliskuun 7:een päivään mennessä.

Jos on poltettava kuukausittain, Kolmille riittää kun polttaa helmikuun lopussa. ::)
-pena-