Kirjoittaja Aihe: Mitä tuli tänään touhuttua  (Luettu 4512781 kertaa)

Syyskuu 01, 2010, 17:56:03 ip
Vastaus #255

Kari Vähäkainu

• Vieras
Aittariiuustaminen on menneen talven lumia. Etenin reittä pitkin säätyyn, tänään riiustin jo paremmassa paikassa ;D
Voi voi nyt kyll mun tuli kade sulle kun oikeen kartanon isännäksi oot päässyt  8)

En minä silti juuriani ole unohtanut! Käyn yhä pakanakirkossa vaikka kartanonherra nykyään olenkin 8)

[ylläpito on poistanut liitteen]

Syyskuu 01, 2010, 19:01:06 ip
Vastaus #256

lasse roholm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Juu käytiin pojan kanssa eileen Ylistarosta hakemassa huuto.netissä hankittuja kromivanteita (tulee 73 malliseen Taunukseen) ja myyjä asui aivan Ylistaron kirkon naapurina ja sanoin sille kuinka niillä on vaaraa tota lämittää kun oli jumalattoman ISO kivikirkko,,no se sanoi vaan että usein se tankkiauto kyllä käy siellä löpöä fyllaamassa,,,no itte erosin kirkosta muutama vuosi sitten kun en viittis heittää rahojani tommosiin haskauksiin kun hehtaarikirkkoa pitää lämittää muutaman mummon ja paapan takia! Mutt tuohon pikkunättiin pakanakirkkoon voisin kyll taas liityä jos kirkollis vero on 0,1 rosenttia;)

Syyskuu 02, 2010, 10:46:41 ap
Vastaus #257

Harri Kauranen

• Vieras
siivoilin tossa pari tuntia tallia.No tallin siivoomisesta oli hyvä juttu eilen ilmestyneessä rakentaja lehdessä.No mä en romuihin vaimon tanssikenkiä laittanu,eikä romuun muuutakaan sattunu löytyyn.Löysin minin tasavirtalatureita kokonaista kolme kipaletta,kasipuolikkaan kansia kaksi ja yhden tonnisen kannen.No heitin noi peräkärrylle ja kiikutan kunhan on asiaa lammin suuntaan noi kaverin kaverille.Sieläpä löytyy kaveri,jolle niillä vois olla käyttöö.Kaikkee sitä onkin talliin kertynny vuosien saatossa.Kerkesin mä biljardiakin vähän pallotteleen,kun siivosin tallista vaan yhden nurkan.

Syyskuu 02, 2010, 18:28:38 ip
Vastaus #258

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Tänään oli urheilukalastuspäivä.

Kaksi itse ennen kokematonta metsälampea kolusin. Vaan oli niin perkeleen ryteikköisiä niiden rannat ettei minun järeillä suurkalavehkeilläni (Abumatic-umpikela + 5 jalkainen vapa/yhdistelmä, vuodellta ehkä 1975 ) voinut heitellä kuin harvoista paikoista. Saalis yksi aika hyvänkokoinen keltamahainen ahven.
Sitten heti kun siirryin ison veden äärelle, niin iski läpinäkyvä 15 senttinen hauki. Sen kun hellämielisyyden puuskassa laitoin takaisin varttumaan, niin kohta tulikin sen isä tai äiti tai muu sukulainen, painoltaan ainakin lähes kiloinen.
Nyt nuo molemmat isomukset oottavat malttamattomina kylpyammeessa viikonloppua, ja pannulle pääsyä.

Amme on muuten siellä punkaloovin talousrakennuksen takana, eikä suinkaan meillä kotona, niinkuin moni jo kerkesi mielessään kuvitella.
-pena-

Syyskuu 10, 2010, 21:03:47 ip
Vastaus #259

Harri Kauranen

• Vieras
Olin vaan muutaman tunnin tänään töissä.Töiden jälkeen innostuin koittaan tollasta pientä "talousmoottoria" käymään.Oli muuton seissy reilut parikymmentä vuotta ihan käyttämättä,joten enstöikseni pistin tipan öljyä tulpanreiästä sisään ja pyörittelin moottoria.No kaasariin en edes koskenut,vaan otin kaasarin kokonaan irti.Muutama tippa bensaa kurkkuun ja nykäisy narusta.Savuthan koneesta tietysti irtos.Elikkä paikat on kunnossa,kaasaria lukuunottamatta.Ei siis virtavehkeet ole seisomisesta moksiskaa,ellei ulkon sateessa seisota.

Syyskuu 15, 2010, 13:54:59 ip
Vastaus #260

Tuomas Korkala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Piti kolmepätkö hondasta maalata mittarit, hioin ketjun suojan ja vedin hionta värit päälle. Uutta kilven paikkaa suunnittelin alas sivulle ja kohta menen sinne laittamaan sen kiinni. Ja saatampa vielä maalata tekemäni suorat putketkin tälle päivää ;D ;D

Syyskuu 16, 2010, 21:06:47 ip
Vastaus #261

Kari Pääkkönen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No niin...ei tullut BMWtä talliin vaan tuli Amerikan rautaa. XL1000 ironhead. Ostin kuitenkin tämän vaikka monien mielestä siinä
on monta miinusta: sportster, rautakannet ja AMF . Hyvin toimii ja ei tuo moottori mikään ruma ole  ;)

[ylläpito on poistanut liitteen]
BSA A65LA 1967
Harley-Davidson Heritage Softail FLSTC 1986
Mercedes W220 S500 2000

Syyskuu 16, 2010, 21:36:57 ip
Vastaus #262

Esko Simonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Siivosin viikonloppuna ostamani Citroen XM:n. Se nykii tasakaasulla, pitänee kokeilla tulpanjohtojen vaihtoa. Jos mistään nyt saa sellaista sarjaa.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 16, 2010, 21:38:41 ip kirjoittanut Esko Simonen »
Liika vaahti vuan harmittaa kun suap kulukee vähemmän aekoo ku hittaammat

Syyskuu 16, 2010, 21:55:39 ip
Vastaus #263

Hannu Kolm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Olinpa työmaalla hetken Pispalan korkeimmassa asemassa oleva insinööri.
Brittipyörien osat ja tietojakin:
      www.hannukolm.com

Syyskuu 16, 2010, 22:55:43 ip
Vastaus #264

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Hannu lienee käyny Nääsinneulassa?Hurjassa nuoruudessa käytiin siellä,tuuli oli repotellut tötterön peltejä ja joku henkilökunnasta vahti ettei karise mitään asiakkaitten niskoille kun palokunta fixaili siellä taivaalla.Kymenlaakson pojat suhautti hissillä yläkuppilaan ja veteli pellit kiinni,ei tosin tornin.

Syyskuu 16, 2010, 22:59:52 ip
Vastaus #265

Hannu Kolm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Muuten kyllä, mutta...
Näsinneula ei ole Pispalassa.
Näsinneulassa olen kyllä käynyt, mutta siitähän on jo aikaa.
      www.hannukolm.com

Syyskuu 16, 2010, 23:19:06 ip
Vastaus #266

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
No ei liene Haulitornikaan Pispalassa,lineekö nerokas keksintö enää olemassakaan?Pispalasta tulee äkisti mieleen harju ja Lauri Viita,mutta Hannu ei ehkä nyt hae kumpaakaan?

Syyskuu 16, 2010, 23:32:37 ip
Vastaus #267

Hannu Kolm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No tota. Haulitorni on vielä pystyssä, ja se on Pispalassa, siellä jossakin alarinteellä.
Kattos nääs, harjun korkein paikka on kuuden tontin päässä siitä, mihin mulla on osuus. Ja siellä katolla olin töitä johtamassa, iltakasiin asti. Nuori ylioppilas tossa muistuttaa jotain "olinhan siellä minäkin, olit vain tiiliä kantamassa..." (Perkule. Tässäkö kaikki kunnioitus?)
Kaikki meiltä alaspäin on sitten Ala-Pispalaa.
      www.hannukolm.com

Syyskuu 17, 2010, 22:18:04 ip
Vastaus #268

Pekka Koivu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen 8930
No töetä, mutta nyt on kaapelioperaattoreilla ilmaisviikonloppu, ja VH1:llä menossa "best bands ever", tuli jo Animalsia, Dire Straitsia, ym. Nyt on menossa Eagles, ja ollaan sijalla 20. Tullee vielä istumista...
Honda VF1000F2: "Hillittyä charmia" TM 15/1985
Honda V65 Sabre: "A great,big bike" Cycle World 05/1984
Aprilia RST1000 Futura 2001

Syyskuu 18, 2010, 08:16:32 ap
Vastaus #269

Harri Kauranen

• Vieras
No oikeastaan eilen illalla töiden jälkeen.Olin kaverilla kartturina,kun käytiin ostelemassa luopioisista Ic:tä.No kaupat synty ihan kahella sataa ja Ic vaihto sitten omistajaa.Viiskytluvun peli mokoma oli,ei läheskään täydellinen,paremminkin sellanen "raato",mutta tuli paperit ja kone kokonaisena.Takalokari on ainakin vuosien varrella jonnekkin hävinny ja vaijerit puuttu kaikki.Kyllä siitä pyörän saa.