Kun on noita sensuuntaisia taipumuksia, kävin tervehtimässä vanhaa rouvaa. Otin pari kuvaakin, mutten nyt saa niitä näkyville. Rouvan ahterikin oli vallan lumoava, kaikista muista yksityiskohdista puhumattakaan. Taannoin vaivannut kissanselkäkin oli saatu oikaistuksi!
Joo, parkki Sigyn'istä on kysymys.
Ai niin, olihan siellä myös yksi Nuoli-luokan paattikin. Seurue varmaan turhautui, kun mää roikuin verkkoaidassa muistellen menneitä aikoja. Kun Upinniemen satamassa koekäytin yhden Nuolen koneet. Se on muuten keskushermostoon jäävä juttu, kun kolme 900-1500 hevosvoimaista V12 -dieseliä hörskötti kannen alla lämmityskäyttökierroksilla! Hessukessu oli aamulla kysynyt, josko osaisin hoitaa koekäytön, ja kun hetken olin konehuoneen varustusta tutkinut, lupasin homman onnistuvan. Niinpä tulin nimitetyksi ko. venheen vanhimmaksi, ja kessu lähti kauppaan hakemaan kassillista keppanaa.
Toi hajonta konetehoissa johtuu siitä, että eri lähteissä noista koneista ilmoitetaan erilaisia tehoja, kukahan ne todelliset sitten tietää? Samaa vinkkeliä taidettiin käyttää slobojen muissakin raskaissa sotavermeissä, tehot oli aina erilaiset. Yks hailee mulle, Nuoli oli mulle yhdensorttinen kulminaatiopiste. Voin kertoa lisääkin asiasta, jos joku kiinnostuu.