Luulisin, että se vanha kolikkosyteemi on perustunut ihan vaan kokoon. Siinä irrottamassani kolikko-osassa oli suomalaisia kymmenpennisiä, eli liekö ollut markan soitin sillon ennen sotia. Ei oo oikeen tuttuja ne kolikot. Mutta aina niitä sillon tällön näkkee myynnissä niitäkin rahoja joten kait niitä pittää joku hommata että pääsee tekstaamaan ihan oikioilla raholla.
Mulla on kyllä ostettuna sellainen nykyaikaisempikin kolikon validointisysteemi, vai miksi ne niitä sannoo. Semmonen kuitenki jolla saa eroteltua erikokoset, painoset ja makneettiset. Näkkeepä hänet sitte mikä se tullee asennettua.
Justiin äskön muistin, että yhellä toisella voorumilla oli justiin samanlaisesta soittimesta juttua ja laiton sähköpostiin pyynnön saaha valokuvia mulle tuntemattomista osista ja muistakin nippeleistä. Tuo minun soitinhan oli lootaan purettuna ja eppäilyttää, että jottain osia siitä vielä puuttuupi. No nytten kun kuitenki on jo se vahavariaihio, kolikkomaksuaihio, lasiluukun lukko ym pikkuosaa kuten myös puuttunut äänivarren kannatin ja vollyyminappulan asteikkolevy niin ei puuttune enää näkyvillä olevia osia. Piilo-osat voinee enemmän tai vähemmän vaikka tehä ite tai soveltaa kaupoista saatavista.