Kirjoittaja Aihe: Kirpputorilöytöjä  (Luettu 524884 kertaa)

Kesäkuu 01, 2015, 23:22:28 ip
Vastaus #600

Petri Nippala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Se riippuu niin paljon kirpparista ja sijainnista.Itse olen tehnyt paljon hyviä löytöjä,koska käyn usein tsekkaamassa tilanteen
ja kirpparilla kampe vaihtuu kokoajan.

Satunnaiskävijä löytää tuurilla,jos on aikaa kattoo koko mesta.Tuolla syrjäkylillä kesäaikaan kun on pihakirppiksiä,ni ne kannattaa aina tsekata.

Kesäkuu 03, 2015, 20:13:24 ip
Vastaus #601

Harri Kauranen

• Vieras
Tänään tossa yhdellä kirpparilla oli ojavalo myynnissä ja hinta oli vaan 25 euroo.Tietysti oli semmonen kirppari,missä ei kelvannu kun käteinen ja mul oli vaan kaheksantoista euroo.Minä nopeesti hakeen automaatista parikymppiä,ei kun takas.Oli sen lampun sillä aikaa jo itelleen lunastannu,eli ei vieläkään tullu ojavaloo mun tippaan.Sen kun jostain löytäisin,semmosta oon kytänny.

Kesäkuu 05, 2015, 19:05:28 ip
Vastaus #602

lasse roholm

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Kiintoisan oloinen kamera ja puoli-ilmaiseksi vieläpä! Jyväskylän kirpputoreilta ei kameroita tahdo löytyä sitten millään ja yleensä hinnat ovat korkeat jos sattuukin löytymään mitään vähänkään kiinnostavaa. Onko miten laadukkaan tuntuinen kapistus?
No ainakin on täyttä metallia eikä mikään muovirimpula ja vieläpä tosi kaunis esine vaikkapa piirongin päälle koristeeksi mutta tuskimpa nyt sillä alan kuvailemaan  :) tämä Nikon FA mikä moni meinaa on nikonin paras manuaalifokusoitava runko niin se on mun elämäni paras fotokirppis löytö maksoi 8 eur ja nokassa oli vielä 28mm nikkor ja vieläpä samasta kirppiksestä.

Kesäkuu 05, 2015, 19:10:47 ip
Vastaus #603

lasse roholm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kahden tuppakkiaskin kokoinen Sony transistori radio kuuskytluvulta ja vieläpä toimii loistavasti kahdella eurolla. Tietoa Sonysta http://www.radiomuseum.org/r/sony_tfm825ltfm_825.html

Kesäkuu 06, 2015, 08:28:14 ap
Vastaus #604

Markku Hakola

• Vieras
Kahden tuppakkiaskin kokoinen Sony transistori radio kuuskytluvulta ja vieläpä toimii loistavasti kahdella eurolla.

Näppärä tollanen kolikoilla toimiva, ei tartte ostella pattereita.
Harmivaan,mikäli kakseurost on loppu, nii silloin ei kuunnella.

Kesäkuu 06, 2015, 10:11:40 ap
Vastaus #605

Kimmo Riiheläinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kahden tuppakkiaskin kokoinen Sony transistori radio kuuskytluvulta ja vieläpä toimii loistavasti kahdella eurolla.

;D ::)

Kesäkuu 06, 2015, 10:29:58 ap
Vastaus #606

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin

;D ::)

Just tuommonen radio se pitää olla katastrofilaatikossa.Toimii vaikka olisi sähkölinjat tuhottu ja radoaktiivinen laskeuma maassa.
Mikäli vaan radioasema on vielä pystyssä  ::)

Kesäkuu 06, 2015, 10:37:04 ap
Vastaus #607

lasse roholm

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Kuule Markku ne kaks euroo jotka näkyy siinä sonyn kyljessä ovat korvamerkittyjä että en jumalauta osta niillä mitään muuta kuin tuon ration ääntä vaikka olis minkälainen rahapula  :D
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 06, 2015, 10:38:38 ap kirjoittanut lasse roholm »

Kesäkuu 06, 2015, 15:04:03 ip
Vastaus #608

Timo Junno

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen 5192 (toistaiseksi)
Oulun romppeesta AE-1 ja Makinon 35-105 1:3.5. Saapa nähä herääkö uuella patterilla henkiin. Speedlaitti 177 tuntus toimivan.

MC Röklä – www.rokla.net ''Oisko ehkä Suomen kuuluisimpia pyöräkerhoja. Meni minne meni, niin aina joku puhuu Röklästä.''

Kesäkuu 06, 2015, 18:48:31 ip
Vastaus #609

Pekka Puoskari

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • naavaparta
Jo vain täällä nuuskakairassakin on löytöjä tehty.
Ruottin puolelta.

Miehen kauneussetti, aitoa nahkaa.
Oli pakko ostaa vitosella kun sen näin.
Sen laatu on avian upea. Mitään muuta vikaa ei ole kuin että hammasharja puuttui tuosta putkesta, vaateharjan takana.

Ylhäältä vasemmalta:
-kynnenhoito työkalu
-kynsiviila
-peili
-sakset
-kynnenhoitotyökalu kynnenalusiin
-alimmaisena kampa

Sitten alakerta:
-ylimmäisenä vaateharja ja sen alla partasuti
-sitten vasemmalta saippuakotelo
-hajustinpullo partavedelle
-eukko sanoi että talkkipullo?
-partahöylä
-ja sitten toinen talkkipullo?

Näillä työkaluilla ja Volvolla on ruottin poika ollut suomenpuolen tanssipaikoilla iskukunnossa.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Kesäkuu 09, 2015, 04:26:48 ap
Vastaus #610

Harri Kauranen

• Vieras
Eilen olin kaverin kyydissä,käytiin asuntomersulla lahdessa.Perillä mulla oli tunti aikaa ja siinä oli kirppari ihan vieressä.Tuli sieltä kolmella eurolla ostoksia tehtyä.Kahden euron kenkien hoito paketin,lankkia ja saapasharja,semmosessa pienessä pussukassa.Lankki oli vielä sitä intin lankkia,täys tuubi.Sit yks älppäri eurolla.

Kesäkuu 28, 2015, 09:45:16 ap
Vastaus #611

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Pitkään olin vakuuttunut siitä, että Yrjö Karilaan Antero Vipunen on Maailman Paras kirja. Nyt on kuitenkin osoittautunut, että olen ollut väärässä. Ostin nimittäin kirpputorilta Vilho Setälän toimittaman  Kodin taitosanakirjan. Seuraavien tuntien aikana varmistui, että  Vipunen saa antaa sijansa uudelle tulokkaalle.

Kantsii ostaa jos tulee vastaan. Hirmuisesti hyviä käytännön vinkkejä, osa aivan kelpoisia, osa menee huumoriosastolle. On erittäin virkistävä lukea 40-luvun tee-se-itse -opasta, kun aineiden saanti ja värkkäily ei ollut niin rajoitettua ja ihmisillä oli nykyistä huomattavasti enemmän itse tekemisen meininki. Osittain toki vastentahtoisesti pakottavista syistä.

Oli miten oli, lempparivinkki menee sinne huumor'osastolle. Nimittäin vedellä täytetyn kattilan käyttäminen sähkövastuksena. Haluan kuitenkin korostaa, että kirjassa on todella paljon nykypäivänäkin täysin käyttökelpoisia vinkkejä.
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Kesäkuu 28, 2015, 11:54:15 ap
Vastaus #612

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Oli miten oli, lempparivinkki menee sinne huumor'osastolle. Nimittäin vedellä täytetyn kattilan käyttäminen sähkövastuksena. Haluan kuitenkin korostaa, että kirjassa on todella paljon nykypäivänäkin täysin käyttökelpoisia vinkkejä.

Hyvin tuttu nimi,olisinkohan poikasena joskus päässyt selailemaan tuota kirjaa-voi kun sen saiskin vielä jostain..
Aika hurja tuo vedenkeittoniksi.Siis verkkovirtaa suoraan töpselstä elektrodien kautta veteen-älkää kokeilko kotona ;D
En ole nähnyt/kokeillut muuta kuin makkaran paistoa sähköjohdoilla.Siihen aikaan ei vielä ollu mikroaaltouuneja.

Kesäkuu 28, 2015, 13:31:37 ip
Vastaus #613

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Hyvin tuttu nimi,olisinkohan poikasena joskus päässyt selailemaan tuota kirjaa-voi kun sen saiskin vielä jostain..
Aika hurja tuo vedenkeittoniksi.Siis verkkovirtaa suoraan töpselstä elektrodien kautta veteen-älkää kokeilko kotona ;D
En ole nähnyt/kokeillut muuta kuin makkaran paistoa sähköjohdoilla.Siihen aikaan ei vielä ollu mikroaaltouuneja.

Ei vaan nyt puhuin hiukan läpiä päähäni. Olikin kyse sähkökattilasta. "Vastuskojeen puutteessa voi sellaisena käyttää sähkösilitysrautaa tai vedellä käytettyä -kattilaa."

Mutta niin, kumma kun tätä kirjaa ei juuri näy missään. Kerran aiemmin olen nähnyt tällaisen Rautalammin museon kokoelmissa ja nyt kun tuli vastaan kirpputorilla niin saman tien ostin.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 28, 2015, 13:34:31 ip kirjoittanut Martti Korhonen »
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Kesäkuu 28, 2015, 15:34:10 ip
Vastaus #614

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin

Ei vaan nyt puhuin hiukan läpiä päähäni. Olikin kyse sähkökattilasta. "Vastuskojeen puutteessa voi sellaisena käyttää sähkösilitysrautaa tai vedellä käytettyä -kattilaa."

Tuosta lauseesta ymmärtäisin vastuskojeella tarkoitettavan uppokuumenninta,vastuskierukkaa.Semmosiua kai ennen käytettiin ainakin esim teemukillisen lämmitykseen.Minullakin on semmoinen perintöä isältä.Hän piti sitä matkoilla mukana Romaniassa.
Helppo ymmärtää että lie ollu tarpeeseen siellä 70 luvulla  ::)

Mutta että silitysrautaa..hmm..ainakaan sitä ei ole hyvä upottaa kokonaan veteen-mm. hiustenkuivaajan käyttöä ei suositella kylpyammeessa pulikoinnin yhteydessä-joka vaara- tai peräti killeritilanne tuosta lähinnä tulee mieleen..Entä sitten vedellä täytettyä kattilaa?  Voihan tietty silläkin jonkun lyödä tainnoksiin paremman kättä pitemmän puutteessa.

Mutta tuossa kirjassa on varmasti paljonkin tänäpäivänä huvittavaakin kielenkäyttöä ja lauserakenteita  ;)