Kirjoittaja Aihe: Kirpputorilöytöjä  (Luettu 525013 kertaa)

Huhtikuu 14, 2014, 09:45:04 ap
Vastaus #375

Tatu Keränen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Äkkiseltään luulisin että tuo on kolmivaihevirtalähde.

Huhtikuu 14, 2014, 15:59:45 ip
Vastaus #376

Timo Junno

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen 5192 (toistaiseksi)
No jotain semmoista uumoilinkin. Ei olisi ollut kallis, mutta tyydyin sitten ostamaan lootan, jossa on kolme yksivaiheista virtalähdettä. :)

Tuo kotelo kyllä olisi voinut olla johonkin rakenteluhommaan hyvä.
MC Röklä – www.rokla.net ''Oisko ehkä Suomen kuuluisimpia pyöräkerhoja. Meni minne meni, niin aina joku puhuu Röklästä.''

Huhtikuu 14, 2014, 19:45:11 ip
Vastaus #377

Harri Kauranen

• Vieras
Oli hämeenlinnassa yhdellä kirpparilla kolme siistiä putkiradioo,eikä edes kovin pahan hintasia.En tosin ostanut,mutta pisti hinta vaan silmään.

Huhtikuu 27, 2014, 16:05:16 ip
Vastaus #378

Vesa Salmu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ostin kaffipannun. Vetosuus viis litraa.

Paljonko viislitraseen kaffipannuun pitää laittaa pöönejä, että kaffi on juotavaa mallia?
Kommentteja uuninpankolta.

Huhtikuu 27, 2014, 18:06:05 ip
Vastaus #379

Jukka Rämä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minä tiä, mutta sotilaskahvin perinteinen resepti on: Litra vettä, kilo kahvia ja tunti keitetään. Helppo muistaa, 1:1:1.

Jos ton resetin sitten viidellä kertois, niin menisköhän lähelle?

Huhtikuu 27, 2014, 18:33:00 ip
Vastaus #380

Hannu Boman

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ihan itse :-)
Minä tiä, mutta sotilaskahvin perinteinen resepti on: Litra vettä, kilo kahvia ja tunti keitetään. Helppo muistaa, 1:1:1.

Jos ton resetin sitten viidellä kertois, niin menisköhän lähelle?

No tuolla reseptillä tulee kyllä puuroo eikä kahvia :-)
@ HBo
Yamaha TX650 -73 & Honda GL 1500 Gold Wing 2000

Huhtikuu 28, 2014, 07:41:37 ap
Vastaus #381

Harri Kauranen

• Vieras
Eilen kirpparilta tarttu mukaan rakennuskypärä keltainen (1,5€),suojaliivi (0,50€) ja mulle sopivat turvakengät (4€).

Toukokuu 04, 2014, 07:20:32 ap
Vastaus #382

Harri Kauranen

• Vieras
Kävin postilaatikolla ja naapurin isäntä esitteli mulle semmosta raket merkkistä siimaleikkuria,siis polttomoottorikäyttöistä.Oli sen eilen ostanut kirpparilta viidellätoista eurolla.Bensaa tankkiin ja kuudennella nykäsyllä jo kävi.Siinä olis vielä siimaakin jonkinverran jäljellä ja sitähän saa aina lisää.

Toukokuu 04, 2014, 08:18:40 ap
Vastaus #383

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Kävin postilaatikolla ja naapurin isäntä esitteli mulle semmosta raket merkkistä siimaleikkuria,siis polttomoottorikäyttöistä.Oli sen eilen ostanut kirpparilta viidellätoista eurolla.Bensaa tankkiin ja kuudennella nykäsyllä jo kävi.Siinä olis vielä siimaakin jonkinverran jäljellä ja sitähän saa aina lisää.
Nyt rupes harmittaammaan, maksoenkohan ite liikoo! :-[

Ostin niät semmosen Kyoritsun rimmerin jotakii 5 - 6 vuotta sitten Kuopion romppeilta kahellakympillä, pensaletkun läpivientikumin siihen joutu uusimaan kun muuten ei tankillinen riittäny kun 5 minnuutiksi.
Muuten se on kyllä toeminu, mutta oes näköjään kannattanu outella, hinnat näkkyy tulleen alaspäen. ::)
-pena-

Toukokuu 05, 2014, 09:58:04 ap
Vastaus #384

Kari Vähäkainu

• Vieras

Paljonko viislitraseen kaffipannuun pitää laittaa pöönejä, että kaffi on juotavaa mallia?

Lucky Lukesta suoraan lainattu ohje: laita pannuun vettä senverran mitä tarvitset, sitten lisäät kahvinpuruja. Tiputa hevosenkenkä pannuun ja jos kenkä ei kellu lisää kahvinpuruja kunnes kelluu.

Hyviä kahvitteluhetkiä! Kerro sitten toimiko resepti ;)

Toukokuu 05, 2014, 11:06:25 ap
Vastaus #385

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta

Lucky Lukesta suoraan lainattu ohje: laita pannuun vettä senverran mitä tarvitset, sitten lisäät kahvinpuruja. Tiputa hevosenkenkä pannuun ja jos kenkä ei kellu lisää kahvinpuruja kunnes kelluu.

Hyviä kahvitteluhetkiä! Kerro sitten toimiko resepti ;)

Eihän tuohon kysymykseen kukkaa voe nuin niukoella tiejoella antoo mittään ohjetta.

Pitäs ensin tietee paljonko panet pannuun vettä, onko kahvivesi lähtösin lähteestä, kaevosta, järvestä, vaeko kunnallisesta verkostosta, onko kahvi vaalee, keski, vae tummoo paahtoo, ja keitätkö avotulella vae sähkölevyllä. ::)
-pena-

Toukokuu 05, 2014, 19:12:46 ip
Vastaus #386

Vesa Salmu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kaffipannuhomma meni vähä pilalle. Lauantaina tuli käytyä yhen tutun tyypin mehtäkämpällä ja eikö sillä ollu sielä saman näkönen mutta KUUEN litran vetonen pannu.

Mutta jos tuolla mun pannulla jollekki lättyralliporukalle sais joskus sumpit pihhautettua.
Kommentteja uuninpankolta.

Toukokuu 05, 2014, 20:23:30 ip
Vastaus #387

Tatu Keränen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Viitisen vuotta sitten näitä 5L armeijan alumiini pannuja oli myynnissä lähes joka rihkamakaupassa, hinta jotain 2€ luokkaa. Ostin niitä kaksi kpl., toinen on koristeena ja toinen pikipatana. Siitä 5l pannusta on hyvä kaadella kuumaa pikeä huovan saumaan pikku korjauksissa.

Toukokuu 09, 2014, 08:01:20 ap
Vastaus #388

Harri Kauranen

• Vieras
Kävin eilen kirpparilla juuri ennen sulkeutumista.Näppiin tarttu viidellätoista eurolla ihan uusi braunin partakone,se teräverkkomalli.Eli siinä ei ole niitä pyöriviä teriä.Oli käyttämätön,koska kotona vasta otin suojamuovit pois.Kaupassa mokoma maksaa yli kaheksankymppiä.

Toukokuu 09, 2014, 09:29:28 ap
Vastaus #389

Hannu Boman

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ihan itse :-)
Kävin eilen kirpparilla juuri ennen sulkeutumista.Näppiin tarttu viidellätoista eurolla ihan uusi braunin partakone,se teräverkkomalli.Eli siinä ei ole niitä pyöriviä teriä.Oli käyttämätön,koska kotona vasta otin suojamuovit pois.Kaupassa mokoma maksaa yli kaheksankymppiä.

Niin mikä Braunin malli? Missään Braunissa ei ole pyöriviä teriä, vaan kaikki on teräverkolla... ainakin kaikki jotka olen nähnyt. Barauneja olen käyttänyt jo >40 V.  jokatapauksessa erittäin edullinen ostos...

nimimerkillä: Ajakaa millä haluatte ja Braunilla loput ( vai olikose Graunilla  :))
@ HBo
Yamaha TX650 -73 & Honda GL 1500 Gold Wing 2000