Mikäs siinä, kasetti on minusta ihan mukava "formaatti", ysikympille mahtuu kaksi älppäriä

Ei vaan taida olla kunnollisia dekkejäkään enää kaupoissa. Mulla on Pioneerin CT-757, loistopeli jo silloin 89 tai 90 kun sen hommasin, kirjastosta ja kavereilta lainailin levyjä ja tuuppasin nauhalle. Ja kaverit tietty lainaili noita mun levyjä aina joskus. Metrin rivi niitä omia älppyjä on, enimmäkseen divareista ostettuja silloin teininä, aika outoakin kamaaa... Mutta kiva niitä on kuunnella, minä kun vierastan noita kaikenmaailman rändömpleitä sun muita soittolistoja. Ennenvanhaan älppärit olivat "teoksia", ainakin useimmat, ja jotenkin oppi että ne "kuuluu" soittaa putkeen, eikä hyppiä niihin "hyviin" biiseihin kuten kauko-ohjattavalla CD-soittimella helposti käy. Siihen aikaan uusi levy oli tietysti harvinainen juttu joten niistä otettiin kaikki irti.
Aikoinaan oli Sonyllä HF-S, joka oli minusta paras kompromissi, hyvä nauha. Sitten oli HF-ES, huippua, sopi esim akustiselle bluesille ym "vaativalle" musiikille. Noi HF-nauhat olivat sitten ne halvimmat ja "ei-niin-häävi" vaihtoehto, mutta menivät autokäytössä ja silloisen tyttöystävän, nyk. vaimon Walkmanissa ihan OK. Noita kasetteja varten muuten tuli tulosteltua jopa ne biisilistat ja selkätekstit ihan oikein pistematriisikirjoittimella

Autokäyttöön nuo nyt hankitutkin ovat tulossa, Saabi on 05-malliksi sen verran old skool että siinä on sekä CD- että kasettisoitin kojelaudassa, mutta ei tuloa mp3:lle tms ulkoiselle äänilähteelle. CD-levyjä saa olla kokoajan puljaamassa, eivätkä autokäytössä ainakaan parane. Toi ämppäri kasettiadapterin kanssa on vähän hankala, ja sitäpaitsi puhelintakin hankalampi käyttää ajaessa. Mutta puolen tusinaa kasettia repsikan penkillä tai hanskalokerossa toimii oikein hyvin, isolla vaan kasettiin että mitä sisältää ja eiku rokki soimaan autoreversellä

Nimim. ZZ toppia ja muuta bluusia Saabissa jo vuodesta 89 ja enimmäkseen nauhalta