Siinon semmoinenkin juttu vielä noissa arktisissa ja muissa löpöissä etteivät kuulemma kylmänä sekoitu keskenään. Eli jos pikkupakkasessakin laitat arktista talvilaadun sekaan niin ei sekoitu. Pitäis olla huoneenlämpöisiä kumpikin tai ainakin plussalla.
Näin minulle totena väitettiin. Kuten myös se että arktisen laadun taika-aine on valopetrooli tai kerosiini. Sitä sekaan niin arktistuu tavallinenkin löpö 
No eipä tullut taas mieleeni..Lauantaina ajoin kaupunkiin ja käytin siinä samalla muitakin ostoksilla eli semmosta pienimuotosta taksobussikeikkaa.
Tankkasin mitä halavalla sai,Nesteellä halvin hinta eikä tullu mieleenkään kattoa mitä ainetta se oli,muuta kuin punainen suojahuppu pistoolin päällä ettei hieno tuoksu tartu käsiin

En minä kyllä malttanut ottaa kun 30 tai 40 litraa..ja mittari näytti jo Eetä joten ei siinä paljoa sekoittumatta sekoittumista tainnut tapahtua,en ole ainakaan huolissani omalta kohdalta.
Kattoo nyt miten se kulkee ja käynnistyy,kävin tuossa töissäkin jo maanantaina ja ihmettelin vaan miten nopeaa se kone jäähtyy muka.Mittarin neula tuskin nousi näkyviin kun vajaan 3 tuntia auto seisoi aukealla paikalla,Pikku Pohjammaalla.
Sitten menin kaupalle ja jätinkin sen käyntiin ettei kulu virtaa uuteen starttiin.Mittari näytti vain 70 astetta kun tulin kaupasta ja olin aika pitkään siellä ja kävin vielä uudestaan kun unohtu ostaa kaliat ja silläkertaa oli tietysti pitkä jono kassalle..Eihän se moottori tyhjäkäynnillä lämpeä päinvastoin koska vesipumppu on niin tehokas ja koneella ei ole kuormaa.Kilsan parin ajon jälkeen jo 90 astetta/normi.
Mutta hurjan lämmin auto,hiki kainalossa sai lauantaina ajella.Syksyllä tuntuu aina vilpoisemmalta kuin kovalla pakkasella-mikähän siinäkin on..oisko ilmankosteudella yhteys viluntunteeseen autossakin.Ja lämppärissä ois ollu vielä hyvin varaa suurentaa.+22 hytissä.
Lunta on niin saakulisti nyt enkä ole vielä mitannut,jos aionkaan.30-50 cm paikasta riippuen varmaankin uutta kevyttä pulveria.Onneksi ei puuteria,ois jo hankalampi kolata.