Kirjoittaja Aihe: LUMITILANNE TÄNÄÄN  (Luettu 361624 kertaa)

Joulukuu 23, 2015, 11:58:44 ap
Vastaus #420

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Puolipilvinen keväinen ilma,päiväkin on jo paljon pitempi,talven selkä taittui?

Joulukuu 23, 2015, 13:57:12 ip
Vastaus #421

Jaakko Latvanen

• Vieras
Juhannuksessa ja joulussa on se ero, että jouluna ei oo puissa lehtiä...ainakaan toistaiseksi.

Anttolan lumitilanteesta on nyt oikein todistusaineistoa.  Maanantaina jo kuvattu, ko meni editointiohjelman alkeellisessakin oppimisessa yks päivä.  Kattokaa, jos yleensä katotte, varovaisesti, sisältää vauhtia ja vaarallisia tilanteita!

https://www.youtube.com/watch?v=XERTAs0w_Xg

jaakkovaakko

Joulukuu 23, 2015, 14:12:45 ip
Vastaus #422

Martti Törmä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
+3 astetta,aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta,orvokit kukkii.Taitaa olla kevättä ilmassa?

[ylläpito on poistanut liitteen]

Joulukuu 23, 2015, 16:33:35 ip
Vastaus #423

Harri Kauranen

• Vieras
Kas kun et Matti poikennu,vaikka tosta ohi näytit ajavan.Oisin mä keittäny mokat kuitenkin.

Joulukuu 23, 2015, 16:37:19 ip
Vastaus #424

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Itäpokseri on jotenkin rikki kun ei tärise eikä lepata ja varsinkaan kun ei hyökkää heti ojanpohjalle kun sarvista irroittaa.Outoa.Varmaan maanantaikappale...

Joulukuu 26, 2015, 06:41:50 ap
Vastaus #425

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Nyt uamusta oli pari astetta lämmintä, ja lumet on tuas hävinneet vesisatteen suattelemana.

Vuan ensin räntäsajetta, ja sen jäläkeen pakkasta kun on kuulemma tulossa, nii nyt onkii sitten kiiruhettava tienpiälle pelastammaan johonnii hätätillaan joutuneita matkalaesija. :-\

Enhän minä mihinkää "Operaatijo Räntärättiin" kuulu, ihan vuan muuten hyvänhyvvyyttäni lähen avittammaan nuita tuommosija kesäkamppeissa matkaan lähteneitä uska-likkoja. ::) 

[ylläpito on poistanut liitteen]
-pena-

Joulukuu 26, 2015, 07:23:07 ap
Vastaus #426

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Voi voi! 

On ollut likalla kiire lähtö,kun ei ole edes persiöitä kerinnyt ylleen vetäistä.
Vai mihin lie hukannut? Vai onko Penalla nyt jotain tunnustettavaa?  :o

Täällä lumitilanne on semmoinen,että napattiin tuosta pihalta pari orvokkia
vaasiin joulukukiksi.

t. Markku

Joulukuu 26, 2015, 09:36:43 ap
Vastaus #427

Martti Törmä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Olli Koivusalo,Vauhdin Maailma, sanoi että Suomi on maailman ainoa maa jossa jouluna ja juhannuksena voi olla saman verran lämmintä.
Väärässä oli,New Yorkissa oli 22 astetta lämmintä,voi sielläkin juhannuksen tienoilla olla +22,tai sitten ei.

Joulukuu 30, 2015, 09:30:30 ap
Vastaus #428

Harri Kauranen

• Vieras
Meillä on sentin verran lunta ja tota halvatun pakkasta jo useampi päivä.Nytkin pakkasta on 6,6 astetta,mutta pahimmillaan ollu jo yli yheksänkin astetta.

Joulukuu 30, 2015, 11:46:11 ap
Vastaus #429

Risto Saastamoinen

• Vieras
Näytti jo hetken että ulkohommiin päässee viimelopussa tänäkin vuonna, mutta ei. Pakkanen laski siihen viiden asteen pintaan eikä luntakaan juuri ole, eipä noista hommista oikein mitään tuu. Pakkastahan pittää olla vähintään se 15 astetta ja lunta suunnilleen puolisen metriä, silloin on hyvä käydä Tukijais-Vallun kanssa polkasemassa ajouria pehmeeseen maastoon, huomenna sitten puunajoon.
Tuossa maankuulussa Mutteritalossa asui ennen mies joka oli ollut Lapin isoilla savotoilla rahaa tekemässä. Hän sanoi että se oli aina rokulipäivä jos pakkanen laski alle 40 asteen, ei silloin viittiny lähteä rukkasia kastelemaan. Me nykyajan pehmomiehet annetaan jo vähän heivuuta ja lähetään siinä 15 asteessa hommiin, onhan ne rukkasetkin jo kastumatonta laatua tänään.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 30, 2015, 12:00:28 ip kirjoittanut Risto Saastamoinen »

Joulukuu 30, 2015, 12:31:30 ip
Vastaus #430

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Vieläkö se "Mutteritalo" on pystyssä?

Minä oun tiiraellu sitä ohikulukiissani, vuan en ou nähny ennee sitä kolomeenkymmeneen vuoteen. Isävaenoo neovo sen paekan joskus 80 luvulla, sillon se minun muistini mukkaan näky siihen Iisalamentielle, vae ounkohan tuas eksyksissä. ::)
-pena-

Joulukuu 30, 2015, 16:55:24 ip
Vastaus #431

Risto Saastamoinen

• Vieras

Minä oun tiiraellu sitä ohikulukiissani, vuan en ou nähny ennee sitä kolomeenkymmeneen vuoteen. Isävaenoo neovo sen paekan joskus 80 luvulla, sillon se minun muistini mukkaan näky siihen Iisalamentielle, vae ounkohan tuas eksyksissä. ::)

Mutteri seisoopi ylväänä kahen isomman remontin jäliltä. Mehtä sen on peittännä, mutta asuttuna se on ollu kaiken aikaa. Meikäläisen valtakunta kaikkine palatseineen on siellä toisella puolella iisalamentietä.

Joulukuu 30, 2015, 20:00:15 ip
Vastaus #432

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta

Mutteri seisoopi ylväänä kahen isomman remontin jäliltä. Mehtä sen on peittännä, mutta asuttuna se on ollu kaiken aikaa. Meikäläisen valtakunta kaikkine palatseineen on siellä toisella puolella iisalamentietä.

Löyty, eli se on justiisa siinä sinun kartanolle lähtevän risteyksen kohalla, Iisalamentien ja Pahkalahen välissä.   :-\
-pena-

Joulukuu 30, 2015, 20:08:54 ip
Vastaus #433

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
valistakee sivistymätöntä,mikä mutteri talo?
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Joulukuu 30, 2015, 20:11:18 ip
Vastaus #434

Jari Eronen

• Vieras
Lunta on paljon. Ja pakkasta.
Mutteri on tuossa keskustassa.