Kirjoittaja Aihe: tunturin pakoputki  (Luettu 6067 kertaa)

Marraskuu 05, 2009, 18:50:13 ip
Luettu 6067 kertaa

tatu.nivalainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Paikatuissa parhaat miehet
oon tuossa yhellä tutulla pappa tunturi niin huomasin että siinä ei ole sitä pakoputken loppu päätä missä on se pillii  vai mikä lie niin se on otettu poi, onko siitä haittaa moottorille vai hyötyä kun oon kullu että männänrenkaat kuluvat nopeammin ??? niin ossoon huomauttaa asiasta hänelle, en tiedä onko hän itse sitä älynnyt ::) ja monessa muussakin vanhassa mopossa olen huomannut tämän systeemin.

« Viimeksi muokattu: Marraskuu 05, 2009, 18:53:02 ip kirjoittanut tatu.nivalainen »
Hitaasti mutta varmasti.....

Marraskuu 05, 2009, 20:23:55 ip
Vastaus #1

Paavo_Kymäläinen

• Vieras
Kyllä nyt Tutkija on haistellut aivan väärästä päästä. Pakoputken pillin puuttuminen vaikuttaa suoraan ............ no mihis perkuleeseen se vaikuttikaan? Aivan. Se vaikuttaa oikean runkolaakerin stefan kulumattomuuteen.
Jos et usko, niin todista muuta.
Kymis

Marraskuu 05, 2009, 21:40:31 ip
Vastaus #2

Martti Räisänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Export -66, Peugeot 103,Peugeot 104, Fram-King
Vain  ulkonäkö seikka !!

Syyskuu 22, 2012, 15:34:45 ip
Vastaus #3

marko nieliäinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Vanha juttu, mutta satuin törmäämään. Joskus miettiny että nuo pakopuolen kuristukset saattais rasittaa moottoria, kovemmallehhan se joutuu ku väkisin purkaa pikku reiästä paineet....

Syyskuu 22, 2012, 17:06:50 ip
Vastaus #4

Jyri-Pekka Schildt

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Pakoputken päätytötterön poistaminen vaikuttaa mopon ..........ääneen! Tehoon vain  vähän, joskus ei ollenkaan. Ilman tötteröä tulee sporttisempi vaikutus! Tötterön poisto ei huononna moottorin kestävyyttä.

T: J-P

Syyskuu 22, 2012, 18:08:38 ip
Vastaus #5

harri ojala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
oikeilla 2t vehkeitten pakoputkilla tehdään tehoja monta heppaa.kyllä se kartio pitää olla vastapaineiden takia paikoillaan.ääni on kyllä äkäisempi ilman,mutta.....