Kirjoittaja Aihe: Harrastekuvia  (Luettu 1001268 kertaa)

Lokakuu 28, 2014, 17:25:03 ip
Vastaus #2025

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin

Minun mielestä hyvä just noin. Pieni epätarkkuus tekee kuvasta vielä hiukan vanhahtavamman. Etukumejahan on joka ukko nähny muutenki.

No kun minä ymmärsin sen niin että etukumin pintaan piti tarkentaa ja juuri siten muu osaa pyörää olisi jäänyt hiukan "usvaan"..
Saa IC mies itse kertoa,,en minä näistä tiedä ;)
Aivan hyvä kuva miten vaan eipä silti.

Lokakuu 28, 2014, 19:42:31 ip
Vastaus #2026

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kyllä se oli niin mielessä, että kuva olisi muuten samanlainen paitsi että myös eturenkaan lähinkin osa olisi terävä. Pieni juttuhan tuo on.
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Lokakuu 28, 2014, 23:23:36 ip
Vastaus #2027

Timo Junno

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen 5192 (toistaiseksi)
Laiton tuonne flikkeriin filmiskannauksia viimeiseltä vuojelta, kun sain ne lopulta kehitytettyä. Ei mitenkään hääppösiä tullu näköjään nyttenkään, mutta jospa jotain oisi jäänyt omaan kuulaan. Suunnilleen tuosta Jaavasta lähtee koneaiheiset ja siitä oikialle on muuan lisää.

https://www.flickr.com/photos/ttjunno/15466735319/

Minun ottamissa ruukaa olla paljon muutakin vialla kuin pelkkä pieni syväterävyysaluevika. :)
MC Röklä – www.rokla.net ''Oisko ehkä Suomen kuuluisimpia pyöräkerhoja. Meni minne meni, niin aina joku puhuu Röklästä.''

Marraskuu 19, 2014, 18:11:59 ip
Vastaus #2028

Kari Vähäkainu

• Vieras
Poistin mustatankkisen Breakin tankista maalit ja maalasin sen metallinharmaaksi originaalitarroilla höystettynä. Vielä pitää tehdä sama operaatio sivukatteille. En halunnut maalata alkuperäisvalkoiseksi, on niin mitäänsanomaton väri. Itse tykkään moposta enemmän tuonvärisenä.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Marraskuu 19, 2014, 18:38:19 ip
Vastaus #2029

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
No on kyllä passeli väri, parempi kuin valkoinen.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Marraskuu 27, 2014, 12:58:54 ip
Vastaus #2030

Kari Vähäkainu

• Vieras
Nyt sain viimeinkin sivukatteetkin väreihin ja paikoilleen. Kesti useita päiviä liottaa jarrunesteellä vanhat maalit pois.

Marraskuu 27, 2014, 13:05:24 ip
Vastaus #2031

Pasi Salomäki

• Vieras
No on kyllä passeli väri, parempi kuin valkoinen.

Mikä tahansa on parempi kuin valkoinen. Paitsi Peessi  ;)

Marraskuu 27, 2014, 13:06:28 ip
Vastaus #2032

Tatu Virtanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Onko tuossa kaikki ihan oikein, kun tuo keulakulma näyttää niin älyttömän jyrkältä? Ne mitä itse olen nähnyt, ovat olleet aika paljon normaalimman näköisiä.

Marraskuu 27, 2014, 15:38:31 ip
Vastaus #2033

Kari Vähäkainu

• Vieras
Onko tuossa kaikki ihan oikein, kun tuo keulakulma näyttää niin älyttömän jyrkältä? Ne mitä itse olen nähnyt, ovat olleet aika paljon normaalimman näköisiä.

Niissä on ollut vähän korkeampi keula, tuossa on jouset vähän lyöpyneet. Uudet odottaa asennusta. Takaiskarit on väärässä asennossa, muutan ne alkuperäisiin kiinnityskohtiin.

Tässä valkoinen Break jossa jouset ok.

« Viimeksi muokattu: Marraskuu 27, 2014, 16:31:44 ip kirjoittanut Kari Vähäkainu »

Marraskuu 27, 2014, 16:56:02 ip
Vastaus #2034

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Minä olen ihmetellyt joka kerta samaa että kuin ois seinää päin ajettuja ja jotenkin nenällään kulkee,mutta nyt kun tuli puheeksi niin selviää sekin.
Koskaan en ole luonnossa nähnyt,onko noi semmoisia minimopoja mutta selvästi isompia kuin manki tai se solifer mikä se nyt oli se "tappajamopo" ?
Eli minkätuuman renkaat näissä ?
Eli onko nää sitten kääpiömopoja  ;D

Marraskuu 27, 2014, 17:36:06 ip
Vastaus #2035

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Semmonen se.
Yhen tuommosen uuven mustan taesin minäkii myyvä, ennenkun irtaannuin nuista Tunturiloesta syksyllä -85.  :-\

http://www.motot.net/wiki/Tunturi_Break
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 27, 2014, 17:41:53 ip kirjoittanut Pentti Eskelinen »
-pena-

Marraskuu 27, 2014, 17:47:46 ip
Vastaus #2036

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Semmonen se.
Yhen tuommosen uuven mustan taesin minäkii myyvä, ennenkun irtaannuin nuista Tunturiloesta syksyllä -85.  :-\

No ilmanko en oo koskaan nähnyt kun niitä tehtiin vain 700 kpl sarja.Ja tuommoista muistakin jostain saaneeni tietoon että pyörät oli isommat eikä se kai oikein saavuttanut nuorison suosiota ehkä odotetulla tavalla..Karilla on sitten hyvä %-osuus tallessa niistä mitä on koskaan tehty.

Marraskuu 27, 2014, 20:08:24 ip
Vastaus #2037

Kari Vähäkainu

• Vieras
Semmonen se.

No ilmanko en oo koskaan nähnyt kun niitä tehtiin vain 700 kpl sarja.Ja tuommoista muistakin jostain saaneeni tietoon että pyörät oli isommat eikä se kai oikein saavuttanut nuorison suosiota ehkä odotetulla tavalla..Karilla on sitten hyvä %-osuus tallessa niistä mitä on koskaan tehty.

Kaksihan niitä vaan on. Olen myynyt pois muistaakseni 4 joista 2 oli L-malleja. En silloin ollut tykästynyt Breakiin, mukamas liian pieni ja ruma. Kun noita isopyöräisiä Tuntureita tuli tarpeeksi väkerrettyä alkoi Break taas kiinnostaakin joten ostin niitä pari ihan huvin vuoksi. Ei kaduta, vekkuli ajaa ja hyvä myös pidemmällä matkallakin, ainoa miinus tulee siitä ettei mopoon saa sivulaukkuja kiinni.

Marraskuu 27, 2014, 20:21:02 ip
Vastaus #2038

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Ei kaduta, vekkuli ajaa ja hyvä myös pidemmällä matkallakin, ainoa miinus tulee siitä ettei mopoon saa sivulaukkuja kiinni.

Mut jos ihan pikkuset vaikka-semmoset kanin kokoiset  ;D

Juu arvasinkin että sulla on ollu niitä useampi ja juurihan tuossa tuli ilmi että 2 enää..on se kumminkin..

Marraskuu 27, 2014, 20:39:12 ip
Vastaus #2039

Kari Vähäkainu

• Vieras
Ei kaduta, vekkuli ajaa ja hyvä myös pidemmällä matkallakin, ainoa miinus tulee siitä ettei mopoon saa sivulaukkuja kiinni.

Mut jos ihan pikkuset vaikka-semmoset kanin kokoiset  ;D

Juu arvasinkin että sulla on ollu niitä useampi ja juurihan tuossa tuli ilmi että 2 enää..on se kumminkin..

Meinasin siihen rungon takahantaakiin asentaa työkalurullan että sai pidettyä mukana pientä 2-tahtiöljypulloa ja jotain työkaluja kun mopon oma työkalukotelo on melko pieni. Olkalaukussa (final destination 85) kulkee sitten lompsat, kännykät, lääkkeet sun muut tykätarpeet.

Muovi-Trialeita tehty myös suunnilleen 700 ja niitä minulla on ollut kymmenkunta joista 4 Trial Specialeja. 79 Trialit ovat noita harvinaisempia, valmistusmäärää ei tiedetä mutta ehkä 200-300 kappaletta? Niitä on jäljitetty useamman harrastajan toimesta ja saatu selville noin 25 säästynyttä, niistä minulla 5 kappaletta. Yksi kunnostettu, yksi odottaa vuoroaan ja kolme raatoa joista voi tehdä millaisia haluaa. Yhdestä haave tehdä enduroversio.

Hauska juttu oli kun ostin yhden ajokuntoisen 79 Trialin johon oli asennettu toisen suht harvinaisen Tunturin eli nelivaihteisen 76 Sportin tankki, penkki ja kone. Mukaan tuli myös kyseisen mopon loppuraato. Möin kaikki vähänkään Sportille haiskahtavat osat tuonne Pohjois-Suomeen vai onkohan se jo Lappia, ostaja tuli tänne ja porukalla purettiin Sportin osat Trialista.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 27, 2014, 20:49:10 ip kirjoittanut Kari Vähäkainu »