Vaikka en ole Tunturi ukko ollutkaan, niin ekana pistää silmään tuo valokatkaisin hässäkkä. Eikös sen pitäisi olla vasemmalla?
Pinnaheijastimet puuttuu? Eturoiskeläppä puuttuu?
Ei äkikseltään muuta tullut mieleen... 
Valokatkaisin kuuluu kyllä olla oikealla, omiin mopoihin olen siirtänyt ne aina vasemmalle. Valokatkaisijassa minua häiritsee tuo kromatun näköinen valonvaihtovipu, mustahan sen kuuluisi olla.
Pinnaheijastimet jäivät pois Tuntureista joskus 80-luvun puolivälin tienoilla, tarkkaa aikaa en tiedä. Jos tuo on viimeisiä vuosimalleja niin ei siinä niitä ole ollutkaan.
Roiskeläpästä olet aivan oikeassa! Kuuluisi olla.
Lisäksi kiinnitin itse näihin huomiota: etuheijastin puuttuu, bensahana näyttää väärältä, samoin tulpanhattu. Sylinterinripojen kiillotus ei kuulu uudemman mallin (kaksi ripaa viistetty kytkinvaijeria varten) sylinteriin, ketjusuojan tukirauta väärällä puolella ketjusuojaa, takahaarukan akseli näyttää tarvikeversiolta, Tuntureissa ei koskaan ole ollut mustaa kytkimen muovimutteria kytkinkopassa. Etulokarin u-rauta liian pitkä, samoin lokarin tukiraudat (ovat Paioli-keulaisista Tuntureista). Kyseisten osien kiinnitys alaputkiin näyttää itsetehdyltä, en erota kuvista kiristyspantoja jotka kuuluisi olla tuossa mallissa. Renkaat oudon kuluneen näköiset ollakseen ajamaton mopo, takana kuuluisi olla Hutsckinsonin rengas ja minusta tuo ei sellainen ole. Ja vaikka mopo olisi seissyt uudesta asti ajamattomana kuivassa, lämpimässä ja pimeässä niin luulisin että vanteiden alumiinikehät sekä sinkityt osat olisivat hieman tummemmat kuin tuossa.
Tällaisia pikkuvirheitä huomasin, en oikein usko että tuollaisia virheitä olisi tehtaalta ulos tullut. Toki joitakin virheitä voisi olla esim etuheijastimen puuttuminen mutta kun esim kytkimen muovimutteria ei ollut kuin harmaana... Hiton hienosti mopo on tehty ja uskon että menisi heittämällä museorekisteriin vikoineenkin sillä ei niitä tarkastajat taida edes huomata. Eniten kiusaa tuo väite täysin käyttämättömästä ja ajamattomasta yksilöstä jolla kai hintaa perustellaan. Joissakin piireissä tuollaista saatettaisiin kutsua huijaukseksi.