Kirjoittaja Aihe: Harrastekuvia  (Luettu 1001281 kertaa)

Marraskuu 21, 2012, 23:47:45 ip
Vastaus #990

Kari Vähäkainu

• Vieras
Tuli tuossa autoa ihmetellessä yht'äkkiä mieleeni että onko olemassa joitakin tapahtumia/tilaisuuksia mihin tuollaisella ei kehtaa/ole soveliasta mennä? Kenenkään hautajaisiin en sillä menisi, voisi tuntua vainajan häpäisyltä. Häihin kyllä meinaan sillä mennä ensi kesänä jos tytär sattuu menemään naimisiin.

Ai niin, sivuikkunan ja oven lasin välissä on hautaustoimisto teksti, sopivassa sivuvalossa tekstin yläpuolelta näkyy olevan poistettu sana Ylitornion. Rekvisiittaakin autosta löytyi, kuskin oven säilytyskotelosta löytyi nippu broshyyrejä joissa vainajan omaisille selostetaan eri toimenpiteitä mitä vainajalle mahdollisesti saatetaan tehdä (esim ruumiinavaus, lääketieteellinen ruumiinavaus ym). Hansikaslokerosta löytyi hautaustoimiston käyntikortteja ja kuskinpenkin takana olevasta lokerosta jotain epämääräisiä (ruumis?)pusseja sekä läpinäkyviä suojakäsineitä. En alkanut pimeässä sen tarkemmin kaivella lokerosta kamaa pihalle, täytyy huomenna tutkia tarkemmin mitä kaikkea sieltä mahtaakaan löytyä. Tuskin maltan odottaa.

Marraskuu 21, 2012, 23:49:22 ip
Vastaus #991

Kari Vähäkainu

• Vieras
Ja lavalle arkku sitten työkalupakiksi?

Aikuisen arkku liian iso, lasten arkku olisi sopivamman kokoinen työkalupakiksi. Voisi toimia ideana ihan umpimallissakin.

Harmittaa kun en käynyt ruumisarkuntekokurssia mikä täällä jokunen vuosi sitten järjestettiin, siellä sai tehdä itselleen arkun pelkkien materiaalien hinnalla. Nyt sellaiselle olisi käyttöä, siinä olisi hyvä nukkua auton perällä. Tosin satunnaiselta ohikulkijalta saattaisi livahtaa punttiin ns jännäkakka jos juuri silloin arkunkansi aukeaisi tyylikkäästi narahtaen ja arkusta alkaisi kömpiä kankea heppu silmiään siristellen :D
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 22, 2012, 00:01:15 ap kirjoittanut Kari Vähäkainu »

Marraskuu 22, 2012, 04:44:15 ap
Vastaus #992

JarnoPonkala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Manalantaksi kotipihalle juuri tulleena. Hakureissu oli jännä, auton pitkän seisonnan vuoksi matkalla katosivat vilkut, pyyhkimet, lämpö- ja bensamittarit, jarrut jäivät välillä jumiin, latausvalo syttyi... Onneksi oli pimeää ja satoi vettä ettei matka käynyt liian helpoksi. Helvetillinen reissu.
Toi on jo kyrväkäs laitos  :D Minäkin ostin yhden 80 luvun ikonin, joten Karin kanssa ollaan samaa mieltä monessa asiassa, jos ajetaan 4 pyörällä niin pitää aiheuttaa hämminkiä, kun mopot on kummiskin kivempiä  8)

Marraskuu 22, 2012, 10:35:38 ap
Vastaus #993

Kari Vähäkainu

• Vieras
Manalantaksi kotipihalle juuri tulleena. Hakureissu oli jännä, auton pitkän seisonnan vuoksi matkalla katosivat vilkut, pyyhkimet, lämpö- ja bensamittarit, jarrut jäivät välillä jumiin, latausvalo syttyi... Onneksi oli pimeää ja satoi vettä ettei matka käynyt liian helpoksi. Helvetillinen reissu.
Toi on jo kyrväkäs laitos  :D Minäkin ostin yhden 80 luvun ikonin, joten Karin kanssa ollaan samaa mieltä monessa asiassa, jos ajetaan 4 pyörällä niin pitää aiheuttaa hämminkiä, kun mopot on kummiskin kivempiä  8)

Olen aina tykännyt autoista jotka erottuvat massasta. Erottumiseen riittää pienikin rahasumma, ei tarvitse panostaa kymmeniätuhansia juuroja siihen. Satasen rottelokin riittää. Toki autoon menee lisää rahaa ennenkuin on valmis baanalle mutta en usko että kovin paljon rahaa uppoaa. Autolla ajettu 186000km joten tekniikka on iskussa, jarruja pitää herkistellä ja ehkä vaihtaa jarrupaloja, virtalaitteistoa käydä läpi, pääasiassa sulakerasiaa, siellä pahoja hapettumia sulakkeiden kannoissa. Ehkä toinen saturainen menee remonttiin joten ei tuo kallis käyttöauto tule olemaan.

Aika vähän noita raato-Volvoja on tehty, epävirallisen tiedon mukaan vuonna 79 tehty ainoastaan 7 kappaletta. Jos auto olisi paremmassa kunnossa niin museotarkastuttaisin sen mutta nykykunnossa sellaisesta on turha haaveilla.

Marraskuu 22, 2012, 10:46:40 ap
Vastaus #994

Vesa Takala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • V.I.P. jäsen
Iivu Ruovedeltä on erikoistunut näihin laatumerkkeihin, eli Cadillac se kuuluu olla! :police:

[ylläpito on poistanut liitteen]
Yksi veteraanimoottoripyörä liikenteessä vastaa kymmentä museossa!

Marraskuu 22, 2012, 11:11:00 ap
Vastaus #995

Kari Vähäkainu

• Vieras
Minun tuloilla ei tuollaisilla bensakrematorioilla ajella. Sitäpaitsi olen jo elänyt tuon jenkkiautovaiheen elämässäni ja siirtynyt eteenpäin. Jos minulla olisi rahaa kuin roskaa niin sitten (ehkä) voisin ostaa 70 Chargerin ympärivuotiseksi käyttöautoksi, tottakai linttaversiona. Ja jos sellaista ei löytyisi niin sellaisen voisi tehdä hyväkuntoisesta yksilöstä, vähän lekaa ja hiomapaperia kehiin sekä välttää auton pesua, johan siitä äkkiä tulisi nätti lintta.

Cadillac laatumerkki? Kyllä minä luulen että käkkylä on useammin telakalla kuin Volvo, ainakin silloin jos molemmilla ajetaan saman verran. Ainakaan omat kokemukseni jenkkiautoista eivät ole kovin vakuuttavia niiden ylivertaisuudesta, oikeastaan surkeimpia autoja mitä minulla on ollut. Harrastekäytössähän siitä ei ole isommin riesaa mutta käyttöauton pitää olla varmatoiminen ja luotettava.

Marraskuu 22, 2012, 11:45:03 ap
Vastaus #996

Vesa Takala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • V.I.P. jäsen

Cadillac laatumerkki? Kyllä minä luulen että käkkylä on useammin telakalla kuin Volvo, ainakin silloin jos molemmilla ajetaan saman verran. Ainakaan omat kokemukseni jenkkiautoista eivät ole kovin vakuuttavia niiden ylivertaisuudesta, oikeastaan surkeimpia autoja mitä minulla on ollut. Harrastekäytössähän siitä ei ole isommin riesaa mutta käyttöauton pitää olla varmatoiminen ja luotettava.

Neljä Volvoa ajelin perän jälkeen, tänään kuitenkin on uuden karhea Dodge Magnum, ja päivääkään en ole katunut!  :police:
Ja se kulutuskin on 8 litraa ja risat satasella, Volvossa se ei riittänyt.

:police: :police: :police:
Yksi veteraanimoottoripyörä liikenteessä vastaa kymmentä museossa!

Marraskuu 22, 2012, 11:57:21 ap
Vastaus #997

Pekka Alonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
 Oltiin Puolustusvoimien Tampereen Kalkun ajoneuvohuutokaupassa 70-luvun alussa. Ostin Kauhavan ilmasotakoulun Volvo ambulanssin. LV 834, vm.1952, sillä sivuventtilikuutosella. Sallis-Olli ei ostanut yhtään autoa, ja hän lainasi koekilpiä. Oli vietävä myös moottoripyörä Järvenpään Tapille Pälkäneelle. Koukkasin morsiameni neljältä töistä Kangasalan terveyskeskuksesta vieden hänet Pälkäneelle  kotiin. Anoppi- kokelas oli pihassa ja käski tulla puolen tunnin kuluttua syömään. Sanoin vieväni heti moottoripyörän Tapille. Tappi näki Volvon ja sanoi samanlaisen Pälkäneen hautausauton olevan tuossa vieressä myynnissä. Eikun katsomaan.
Hautausauto oli hienossa kunnossa ja hinta oli noin kahden viikon bruttopalkka- eli oli heti ostettava, mutta ongelmana kotiinkuljetus Kangasalle, ja kiire syömään. Tapilla oli muita kiireitä. En lyönyt vielä kauppaa kiinni.
Ruokapöydässä kysyin wanna-be- appiukolta, jos ostan Pälkäneen vanhan hautausauton, lähtisikö hän hinaamaan ambulanssilla
hautausauton Kangasalle?
 Anoppi-kokelaalta putosi veitsi ja haarukka lautaselle- ja- jos sen ostat et ole tervetullut tänne.

Kaverit ovat kyselleet ; Etkö ole katunut sitä hautausauton ostamatta jättämistä?   
 Ambulanssi Volvoa ei enää minulla ole, mutta sama muuten huumorintajuinen anoppi.

Marraskuu 22, 2012, 22:27:13 ip
Vastaus #998

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kyllä tuohon aikaan 58 on Caddy ollut laatumerkki aivan selvästi :) samoin koko 60-luvun,
Isä ajanaut Jenkeillä 60-luvulta ja ajaa edelleen,tosin löytyy Volvokin,ja seuraava on taas Jenkki.
Olleet vähävikaisimmat autot,tosin suuri merkitys käyttö/ajotavassa ja siinä auto yksilössä jonka käytettynä ostaa. ::)
Ajan ittekin Volvolla ja Jenkillä  8)
Ja japsilla ja Britillä,ja perässä kulkee Tsekkivehje... :)
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Marraskuu 23, 2012, 05:07:20 ap
Vastaus #999

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta

Neljä Volvoa ajelin perän jälkeen, tänään kuitenkin on uuden karhea Dodge Magnum, ja päivääkään en ole katunut!  :police:

Tykkäisin kyllä tuommosesta jyhkeestä autosta kuin tuo sulla (paitsi että ne mitä oon katellu on ollu mallia 300 C), en vaan ole uskaltanu itelle ostaa kun pelottelleevat että olisi katastuksissa ollu paljo hylykyvikoja. http://soutu.info/bs92
Joiltakii olen koeajanu, ohjaus on Volovoon verrattuna rempula, mutta muuten minusta ihan OK.

Volovoihin luotan kun vanahempanakkaan ei katastukseen tarte tehä vuosittain muuta kun uusii vaan etualatukivarret, raijetangon päät, takajarrulevyt ja satulat, käsijarrukengät ja jotakii muuta pientä. :P
-pena-

Marraskuu 23, 2012, 08:08:17 ap
Vastaus #1000

Kari Vähäkainu

• Vieras

Tykkäisin kyllä tuommosesta jyhkeestä autosta kuin tuo sulla (paitsi että ne mitä oon katellu on ollu mallia 300 C), en vaan ole uskaltanu itelle ostaa kun pelottelleevat että olisi katastuksissa ollu paljo hylykyvikoja. http://soutu.info/bs92
Joiltakii olen koeajanu, ohjaus on Volovoon verrattuna rempula, mutta muuten minusta ihan OK.

Volovoihin luotan kun vanahempanakkaan ei katastukseen tarte tehä vuosittain muuta kun uusii vaan etualatukivarret, raijetangon päät, takajarrulevyt ja satulat, käsijarrukengät ja jotakii muuta pientä. :P

Sulla on Pena liian uusi Volvo! 940/960 oli viimeset aidot Volvot, niiden jälkeen on tehty pelkkää shaissea. Etuveto - joku uusi raviveikkaus? ;)

Marraskuu 23, 2012, 08:14:25 ap
Vastaus #1001

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Sulla on Pena liian uusi Volvo! 940/960 oli viimeset aidot Volvot, niiden jälkeen on tehty pelkkää shaissea. Etuveto - joku uusi raviveikkaus? ;)
[/quote]

Nii onkii, mutta kun nuita etuvetosia suap ostoo paljo halavemmalla kuin samankuntoisia 960 :ä. Siksi mulla on semmosia eikä takapotkuja. :-X
-pena-

Marraskuu 23, 2012, 08:32:16 ap
Vastaus #1002

Kari Vähäkainu

• Vieras
[/color]

Nii onkii, mutta kun nuita etuvetosia suap ostoo paljo halavemmalla kuin samankuntoisia 960 :ä. Siksi mulla on semmosia eikä takapotkuja. :-X
[/quote]

Äläs ny, 740 on periaatteessa ihan sama auto kuin 940 mutta vähän halvempi. 240:set on nostaneet arvoaan, ne alkaa olla kalliimpia kuin 740:set. Poikkeuksiakin on, ostin 186000 ajetun 200-sarjan Volvon satasella, korimalli vaan on sellanen ettei ihan kuka tahansa jamppa sillä kehtaa/uskalla ajaa. Naapuri ärähti minulle eilen että ruumisauto kuuluu hautaustoimiston eikä rivitalon pihaan :D Että ihmisillä voi olla omituinen, jopa järjetön pelonsekainen suhtautuminen kaikkeen mikä vähänkään liittyy kuolemaan. Minun mielestä syntymä ja kuolema ovat luonnollinen osa elämän kiertokulkua.

Marraskuu 23, 2012, 11:09:03 ap
Vastaus #1003

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
[/color]

Äläs ny, 740 on periaatteessa ihan sama auto kuin 940 mutta vähän halvempi. 

Seiskanelikymppi on minusta liian terävänurkkainen, ja lisäksi se muistuttaa liiaksi jotakii rysleriä!
Eli vain pyöreempinokkasen vm. 1995-98 takavetosen kelepuutan. :-\
-pena-

Marraskuu 23, 2012, 11:24:49 ap
Vastaus #1004

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Miksei formuloissa ole etuvetoa jos se on niin paljon parempi, taas yksi sanoi mulle että työnna narua tai vedä et kumpi sujuu paremmin.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 23, 2012, 12:00:10 ip kirjoittanut Henry Eklund »