Kirjoittaja Aihe: Päivän video  (Luettu 740618 kertaa)

Helmikuu 03, 2017, 14:07:54 ip
Vastaus #1290

Petteri Heinonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Suomalaisen moottoripyöräpoliisin hurja takaa-ajo noteerattiin ulkomaita myöten
Mies ajoi Länsiväylää pitkin Suzuki Intruder 1800 -moottoripyörällä nainen kyydissään.

https://www.jokamies.fi/suomalaisen-moottoripyorapoliisin-hurja-takaa-ajo-noteerattiin-ulkomaita-myoten-video/

Uskomatonta että kaikissa liikennevaloissa paloi vihreät ! Mulle on aina punaiset päällä, mutta ehkä ajankin liian hiljaa...

Helmikuu 03, 2017, 14:28:31 ip
Vastaus #1291

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Veikkasin että tuo pyörä on V-Rodi H-D tai sitten 1800 Intruuderi. Tuon lehden mukaan oli siis Suzuki.
Bike lehdessä/nettisivuilla on myös tuo video ja siinä sanotaan pyörän olleen Harrikka.
Kummin lienee? Kovaa kyllä mentiin.
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Helmikuu 03, 2017, 14:58:19 ip
Vastaus #1292

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Oikeastaan ainoa asia mitä tuosta videosta tuli mieleen: Kaikkea se rispektin saaminen sitten teettää, ja aikuisilla ihmisillä?  :embarassed:

Helmikuu 03, 2017, 15:07:05 ip
Vastaus #1293

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jos siinä ajettiinkin sitä riispektiä takaa?
Jossain netissä väitettiin,että kiinnisaatuaan poliisi 👮 olisi kehunut ajosuoritusta.
Samoin kaahari olisi kehunut poliisia. Ennen kuulemma eivät poliisit ole päässeet edes lähelle.

Pyörää veikkaisin kyllä Suzukiksi,varma en kyllä ole.

Helmikuu 03, 2017, 16:38:54 ip
Vastaus #1294

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Jos siinä ajettiinkin sitä riispektiä takaa?
Jossain netissä väitettiin,että kiinnisaatuaan poliisi 👮 olisi kehunut ajosuoritusta.
Samoin kaahari olisi kehunut poliisia. Ennen kuulemma eivät poliisit ole päässeet edes lähelle.

Pyörää veikkaisin kyllä Suzukiksi,varma en kyllä ole.
Kehumisen arvoiset ajosuoritukset olis paras tehdä siellä missä ne kuuluukin suorittaa. Ei yleisessä liikenteessä. Raastuvassa on tuomari joka pisteyttää noi ajosuoritukset. Jäi kiinni, eli ei se ollut hyvä suoritus? Lopputulos näköjään sama vaikka olis pysähtynyt heti. Olis vaan selvinnyt "vähän" vähemmillä pisteillä? Mutta rispekti tosin kasvoi aivan valtavaksi. Pätevimmät kuskit suorittaa näytöt ihan muualla kuin yleisillä teillä.

Viisaampi olis tosin miettinyt asian jo ennen tekoa, eikä vasta sen jälkeen? Onneks ei sattunut ulkopuolisille mitään.  :)

Helmikuu 03, 2017, 21:38:42 ip
Vastaus #1295

Viljo Lahma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Allegro con moto
Länsiväylä-lehdessä oli kirjoitus tuosta takaa-ajotapauksesta. Oli metamfetamiinin alaisena ajellut eikä muutenkaan kovin mallikelpoinen kansalainen.
"Pidämme kaikki moottoripyöristä jossain määrin"
Bob Dylan: No Direction Home

Helmikuu 03, 2017, 21:58:32 ip
Vastaus #1296

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Luin jostain mtv3 ynm... Kaverin perään lähdettiin normi liikenne ratsian yhteydessä. Ajoi ylinopeutta ja perään lähdettiin.
Sai kai tuomioksi reilu 1,5 vuotta ehdotonta. Sitä ei saa ylinopeudesta ja karkuun ajosta. Siitä tulee ajokieltoa ja ehdollista ja sakkoa.
On ollut muutakin taustalla.

Helmikuu 03, 2017, 22:35:37 ip
Vastaus #1297

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Pitkälti samoilla linjoilla.
Kaaharille kuuluukin kova tuomio. Sitä ei Suomessa kyllä saa.
Omasta näkökulmasta kyllä poliisin olisi ollut parempi jättää leikki kesken.
Saavat kaverin kuiteskin kiinni. Nyt oli molemmilla isoriski ajaa joku hengiltä niin poliisin kuin kaaharin.
Katsoin klipin kahdesti, näyttää että bussikuski näki poliisin sinivalot peileistä ja koitti kiilata/pysäyttää kaaharin klipin loppu puolella.
Oli bussi melko oikeassa laidassa,silti kaahari pääsi pakoon.

Helmikuu 03, 2017, 22:49:44 ip
Vastaus #1298

lasse roholm

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Omasta näkökulmasta kyllä poliisin olisi ollut parempi jättää leikki kesken.
Saavat kaverin kuiteskin kiinni.
Samaa mieltä turhaa riskeerata toisten henkiä että joku ajanut ylinopeutta mutt ei nyt kummiskaan menossa konepistoolin kanssa mihinkään terroritekoon!
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 03, 2017, 22:52:21 ip kirjoittanut lasse roholm »

Helmikuu 03, 2017, 23:10:38 ip
Vastaus #1299

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Samoolla linjoilla. Poliisi peleissä kait kaikissa kamera. Saisivat liki varmasti kaverin kiinni kuiteskin.
Nyt kyllä oli liipasimella sivullisten turvallisuus,poliisien MP koulutus varmasti hyvää tasoa ja ajootaitoa löytyy enempi kuin meillä keskiverto motoristeilla.  Nyt kyllä mentiin sen verran kovaa yleisil teillä että hirvittää.
Olisi ollut kyllä viisasta jättää takaa-ajo väliin. 
Olen siis täysin virkavallan puolella, takaa ajon kestäessä riskit kasvaa hurjasti.
Mitä mahdollisuutta on poliisin pysäyttää pakeneva motoristi? Varsinkin motskarilla,ei mitään.
Ampua et saa,kiilata et saa kovissa nopeuksissa,ajat rinnalle ja näytät pysähtymis käskyä ja toivot,että karkuri tulee uskoon?

Helmikuu 03, 2017, 23:17:49 ip
Vastaus #1300

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mutta missä vaiheessa se päätös keskeyttämisesta tehdään...

"Jos mie vielä tuon suoran seuraan ja sitten lopetan..."

Jä missä vaiheessa annetaan kaiken kansan ymmärtää, että karkuun voi lähteä, kun poliisi ei lähde perään, ettei sivulliset säiky.

Tää on aika paha dilemma.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Helmikuu 03, 2017, 23:33:19 ip
Vastaus #1301

Jouko Kuisma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Joo, tirha on poliisin rosmojen oerään lähteä, antaa niiden vaan lähteä pakoon.
Siitä se tauti leviää ja jokainen taskuvaras pääsee karkuun.
Siitä me veroja maksamme, että poliisi ottaa rosmot kiinni itse teossa.
Tuossakin mopossa taisi olla valkoista jauhetta, jonkatakia kuski lähti karkuun!

Mutta kuten tuolla aikaisemmin jo tuli esiin, tämän ryhmän mielestä Suomen viranomaiset ja poliitikot on aina väärässä!
Toista se on suurvalloissa, siellä tulee poliisilta herkästi kuula kalloon. Niin lännessä, kuin itäisissäkin valtioissa.

Helmikuu 03, 2017, 23:45:46 ip
Vastaus #1302

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Päätös tehdään sinä vaiheessa kun sivullisten henki on vaarassa. Kun 30-40 alueella on lasissa 200 markkaa.
Vaikka poliisi on takaa/ajo tilanteessa. Ei saa sivullisia vaaraantaa.
Nyt kyllä mentiin tuurilla paljon,vaikka uskon mp poliisien koulutuksen ja ajotaidon olevan varsin hyvää.
Vaikka poliisi jättää leikin kesken,se ei tarkoita sitä että antaa mennä. Vaan tarkottaa sitä ettei sivullisia vaaranneta.
Saavat käytännössä aina kaaharin kiinni.

Helmikuu 04, 2017, 07:39:56 ap
Vastaus #1303

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Tunnustan että oun itekkii syyllistyny pakenemmaan polliisia moottoripyörällä. :-X

Oesko ollu kesä -73 tae -74, kun läksin kokkeilemmaan vaehossa tullutta Tuuttia.
Ajelin rauhallisesti suurinpiirtein reiluva satasta Puistokatuva Puijolle päen, kun polliisiauto tuli vastaan. Katoen peilistä kun se kurvas keskikaestan yli ja lähti jäläkeen.

Sillon oli Karjalankavulla viitostien ylittävällä sillalla jokkii remontti, ja siinä meinas jo minun karkuunajo loppuva, kun katu kapeni ykskaestaseksi ja se kavun pinta oli siinä irtosorroo. Onnella selevisin siitä kuatumata, ja ajoen kiireesti linja-autoaseman kautta takasin keskustaan Savonkavulle, ja tyrkkäsin pyörän Widkopin liikkeen takaovesta sisälle.

Jonnii aekoo olin peleko perseessä, että saeko ne polliisit rekisterinumeron ylös, ja löytääkö ne sen perusteella minut, vuan ei siitä tähän männessä vielä ou aenakaa kuulunu mittää. ::) 
-pena-

Helmikuu 04, 2017, 07:42:27 ap
Vastaus #1304

Lauri Puirola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Luin juuri Hesarista tuon jutun taustat. Ihan hyvä että jäi kiinni, ei tuollaisia tarvita liikenteessä.
Kyllä herättää virkavallan huomion jos ajetaan tutkaan 144km/h 80 alueella.
Jalkamieheksi vaan loppuiäksi, pilaa muitten maineen.

L&K.