Kirjoittaja Aihe: Metsäautoja  (Luettu 3617486 kertaa)

Lokakuu 07, 2016, 18:31:02 ip
Vastaus #7755

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Kyllä moisesta touhusta on järki kaukana, mutta jokainen taaplaa tyylillän.
Kyllä tää vanhan auton entisöintikin tuntuu välillä siltä että touhusta on järki kaukana.

Monesti on niin että mitä järjettömämpää touhu on niin sitä mukavampaa se on.

Silti parempi harrastus kuin vaikka kapakassa ainainen istuskelu.
Voihan sitä kyllä muutaman Kekkosen ottaa tallissakin,,,joskus vaikka Jallupullon korkin narauttaa auki,sen jälkeen vasta
remontti alkaakin maistua :P
No sen minä oon oppinut että jos alkaa puuhastelemaan jallun tai rapakaljan voimin, niin homma joko pysähtyy siinä 4-6 purkin kohdalla, tai sen jälkeen alkaa just ne työt jota saa sitten aamulla alkaa korjaamaan. Toleranssit ja kriteerit on vähän väjemmät, yms... että parempi on vaan keskittyä siinä tietyssä pisteessä ihan tarinan pieksäntä hommiin.  ::)

Lokakuu 07, 2016, 18:34:59 ip
Vastaus #7756

Kari Vähäkainu

• Vieras
Aikoinaan otin reilusti vodkaa samalla kun tein jarruremonttia jenkkiautooni. Yllättävää kyllä remontti jopa onnistui vaikken loppuvaiheista juuri muistanutkaan mitään...

Lokakuu 07, 2016, 18:49:59 ip
Vastaus #7757

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Aikoinaan otin reilusti vodkaa samalla kun tein jarruremonttia jenkkiautooni. Yllättävää kyllä remontti jopa onnistui vaikken loppuvaiheista juuri muistanutkaan mitään...
Juu tuli kanssa nuorena vaihdettua plymouthin kone, ja piti oikein käydä aamulla katsomassa että tulikohan se vaihdettua.
 No oli se uusi pata siellä pellin alla, mutta joutui ottaan vähän ns. pakkia siihen asennukseen.

Tämän aamun positiiviset asiat: Ei tullut tavaraa hallille heti aamusta, joten tuli siivottua ja raivattua koko halli. Myös se "harraste-osasto". Ja tämän päivän litteroidut ja suunnitellut ansiotyöt tuli tehtyä joka tapauksessa, vaikka tavaraa ei ollutkaan heti aamusta. Se on ilo jatkaa puuhasteluja taas puhtaassa tiloissa, niitä harrasteita ja ansiotöitä.
 Sosiaalitilat jäi siivouksen osalta vähän, vaiheeseen. Ja ne on jäänyt vaiheeseen vähän useamminkin kerran kun ei ole tuota naispuolista käyttäjäkuntaa niillä tiloilla:(

Lokakuu 10, 2016, 18:44:24 ip
Vastaus #7758

Harri Kauranen

• Vieras
Tänään tämmönen.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Lokakuu 10, 2016, 19:32:47 ip
Vastaus #7759

Lauri Viljanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Aika näppärän kokoinen perheauto ;)

Lokakuu 10, 2016, 20:35:42 ip
Vastaus #7760

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Moitinpa sisustuksen tasoa tuollaisessa keskiluokan perheautossa.Ajovalotkin voisivat olla Halogen-tyyppiä...Ilmastoinnille annan puolestaan ***

Lokakuu 10, 2016, 21:15:55 ip
Vastaus #7761

Kari Vähäkainu

• Vieras
Minä veikkaisin kukkopiiliksi eli Goggomobiliksi.

Lokakuu 10, 2016, 21:19:01 ip
Vastaus #7762

Viljo Lahma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Allegro con moto
Varmaan jonkun G-miehen auto keulamerkin perusteella. :)
Tai sitten kukkopilliksikin kutsuttu...... ;)
"Pidämme kaikki moottoripyöristä jossain määrin"
Bob Dylan: No Direction Home

Lokakuu 10, 2016, 21:40:12 ip
Vastaus #7763

Kari Vähäkainu

• Vieras
No jovainnn..
 Mistä ne nää jätkät kaikki tietää ?

Muista en tiedä mutta itse olen V8-Magazinen järjestämän jenkkiautontunnistuksen SM2 mutta kyllä minä hieman muitakin tunnistan. Harvemmin tulee sellaista metsäautoa löydettyä jota en tunnista.

Jenkkiautotunnistuskisan tulokset on V8:n numerossa 4/95 jos joku haluaa tsekata.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 10, 2016, 21:42:21 ip kirjoittanut Kari Vähäkainu »

Lokakuu 11, 2016, 06:59:14 ap
Vastaus #7764

Harri Kauranen

• Vieras
Mulla oli tommonen kukkopilli nöösinä.Mummun pellolla sillä tuli päästeltyä.

Lokakuu 11, 2016, 20:44:51 ip
Vastaus #7765

Harri Kauranen

• Vieras
Tänään sitten olis tuommoinen.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Lokakuu 12, 2016, 09:48:19 ap
Vastaus #7766

Risto Saastamoinen

• Vieras
Xantian keulalta näyttäs, en sitten tiedä mikä on.

Lokakuu 12, 2016, 15:02:55 ip
Vastaus #7767

Tuomas Korkala

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Kaveri vaihto aikonaan tuhannen päissään bemariinsa raidetangonpään. Soitti mulle seuraavana päivänä että mihin hän on laittanut sen uuden nivelen mikä eilen haettiin kun ei löydä mistään sitä. Sanoin että sinähän sen pistit eilen paikoilleen  ;D No eihä siinä ollu ku 5cm haritusta sen vaihdon jälkeen  ;D

Lokakuu 12, 2016, 17:51:17 ip
Vastaus #7768

Kari Vähäkainu

• Vieras

Kaveri vaihto aikonaan tuhannen päissään bemariinsa raidetangonpään. Soitti mulle seuraavana päivänä että mihin hän on laittanut sen uuden nivelen mikä eilen haettiin kun ei löydä mistään sitä. Sanoin että sinähän sen pistit eilen paikoilleen  ;D No eihä siinä ollu ku 5cm haritusta sen vaihdon jälkeen  ;D

Mulla yks tuttu aikoinaan maalas kännissä Saab ysikutosensa. Seuraavana päivänä hieman toettuaan meni talliin katsomaan tulosta. 5 litraa maalia oli mennyt ja ainoastaan toinen kylki oli maalattu. Maalikerrosta oli kyllä riittävästi koska kuivunutta maalia roikkui auton helmasta lattiaan asti. ;D

Lokakuu 12, 2016, 18:07:49 ip
Vastaus #7769

Risto Saastamoinen

• Vieras
Yksi aamu takavuosina menin erääseen maalaamoon jossa kaverit oli illan mittaan maalanneet autonsa. Valehtelematta pisimmät valumat ulottuivat lattiaan asti, melkein sai auton irrottaa lattiasta rälläkällä. Kerran tapasin yhden maalarin ilman paitaa, oli tullut kyljen mittainen valuma niin isäntä oli kiskaissut paitansa ja pyyhki kylkeä puhtaaksi... kohta laski uutta pintaa, muutama koiran karva oli paidasta jäänyt ja jotain epätasaisuutta muttei kuulemma myyntiautossa niin haittaa... sopiva määrä alkoholia kyllä auttaa maalihomissa, eräs ukkeli tuumasi kerran ettei muistanut aamulla mitä oli eilen touhunnut, mutta kun meni talliin niin siellä seisoi healey kauniisti maalattuna, eikä mitään vikaa pinnassa, viinaa oli mennyt useampi pullo mutta se oli sitten sopiva määrä.