Morjens
Noin 25 vuotta sitten tai kai siitä on jo enemmänkin käytiin kuorma autolla edesmenneen Tyko Blongvistin laanilla. Tanakka kuorma tuotiin ja parhaiten jäi mieleen moottoripyörän osista Indianin osat ja autopuolelta kanttiautojen pisteosat kuten äänitorvet mittaristot ja isot etulamppuparit, kyllä Tykolla romua riitti . Suunnitteilla oli tehdä toinen keikka sinne mutta se jäi aina muiden kiireiden takia tekemättä.
Kari
Moro,
Hauska kuulla tällaisia tarinoita.
60-70 luvuilla kun olin pikkupoika-parasta ajanvietettä oli käydä leikkimässä autohajottamoilla.
Ja aina kun oltiin reissussa junakeulavolsusta tehdyllä retkeilyautolla pohjoismaissa,oli vanhempien pakko pysähtyä jos matkan varrella oli yksikin autohajottamo tai kaatopaikka

Sittemmin,jossain vaiheessa,tämmöiset on määrätty ehkä turhankin tarkasti hävitettäviksi ja siivottaviksi..siitä onkin aikaa kun olen romiksella viimeksi käynyt ostoksilla.Ennen oli tapana aina pyrkiä saamaan varaosat sieltä.
Ehkä,noin reilu 10 vuotta sitten viimeksi Porvoon Ritassa jotain olen etsinyt.Onkohan niitä vielä olemassa??
Hyvinkäällä oli Kankaan autohajottamo ja se isompi,oliko Kapula tjs nimeltään siinä 3 tien varressa Rixun ja Hyvink.puolivälissä?
Ja tottakai kaikki etelässä tuntevat muinaisen Tattarisuon.
Ja mikäs sen nimi olikaan joka oli 3 tiellä hiukan ennen Tamperetta?