Tarkotitko isompaa mallia,Opel vai Vauxhall? Kaikki Vauxhallit Ventora,Cresta ja Viscount ovat kutosella. Kaseja kyllä aikanaan varsinkin Roverin sinne kyllä laittoivat...
Kyllä luulen että se Voxi oli..varmaankin moottori vaihdettu,se vaan että niin kauan aikaa niin sen varmempaa tietoa ei ole.Joku alle 4 litran kutonen ollu vakiona kai suurin..siis Crestassakin.
Kyllä Ventorat,Viscauntit ja Victor 3300 oli kaikki 3,3 kutosella,PA,PB,Crestoissa oli pienempiä kutosia,PC oli 3,3.
Samoin FD,FE Ventora.
Tosiaan oli mulla 1 Ventora yli 10 vuotta,oli muttereina käynyt,Ympäri maalattu,uusittu vinyylikatto,virheettömät penkit,olin 4 omistaja,
Oli myös parhaimmillaan jotain 14,9 kulkenut varttimailin

Oli porattu ylikokoon,Kansi Kosunen Kuopio tekemä kansi isoilla venoilla,tiukka nokka,peltisarjat 3:t 48Dellortot,Turbo Volvon Sintterikytkin,Kevennetty vauthtipyörä,Piranhan kärjetön sytkä,Facselin RedTop pumppu,säädettävä jakopää,isot bensalinjat,Marteliuksen Monster!
Suomen nopein Vauxhall on ilmeisesti Oksasen kallen Ventora,katuauto Isolla Turbolla,jolla taidettiin mennä vartti maili 10/11 lukemiin,jos en väärin muista.
Puhutaan siis kyykkypyörä lukemista,,,n.3 sek sataseen ja 10 tai 11 sekkaa on loppunopeus pitkälti yli 200 KM/h
Nopein vapari Vauxi on kai? Ikosen Artsin Firenza Varkaudessa,isolla 16 tappi Volvotekniikalla,olisko2,5 tai 2,7?taisi mennä 12 ja jotain varttimailin...
Tosi hieno joka paikasta tuo Firenza,todella upea!
Edes menneen kaverin isoveljellä on edelleen 2,3 Magnum jota myös kutiteltu,loikkari laatikolla,on ollut varmaan 30 vuotta eikä myyniissä.
Aikanaan tuo kaveri väitti että hänellä on video missä Viva pyörii asfaltilla 1-2-3-4läpi kuivalla asfaltilla kumia polttaen

En sitä uskonut todellakaan! Kattomaan mentiin ja siellähä se Magnum 2,3 kutitleltuna tosiaan poltti kumia paskarinkiä pyörien 1-2-3-4
läpi

Tosiaan kuuli ja näki kun kuski kävi kaikki pykälät läpi ja kumi paloi

Siitä asti olen pitänyt "isolohko" Vauxhalleista

Nopein vapari