Kirjoittaja Aihe: Metsäautoja  (Luettu 3617771 kertaa)

Elokuu 25, 2013, 20:16:32 ip
Vastaus #5295

Harri Kauranen

• Vieras
Kävelimpä tänä aamuna tossa muutaman kilometrin päässä kotoa ja sielähän noita metsäautoja olikin jokunen kappale.Mutta ei ollu edes puhelinta matkassa,saati kameraa,mutta kuvaan kyllä joku päivä,kun taas sinnepäin käveleen menen.Tosin muistini mukaan sielä on niitä ollut aiemmin pari kolme enemmän,nyt on tainnu romumies jossain vaiheessa harventanu niitä.Vaikka ois niitä tossa mullakin ihan pihassa,mutta en niistä kyllä raaski luopua,paitsi toi vaukshall viva oisko -71 malli.Sitä joutaa vaikka tulla pälyileen,jos joku nyt kiinnostuu siitä.Periaatteessa se on ihan tikissä,mutta tuli ongelma maalauksessa ja vähän kuori maalia.Mutta muuton se ois oiva peli.

Elokuu 25, 2013, 20:49:48 ip
Vastaus #5296

JarnoPonkala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuommoinen warre oli munkin eka auto millä ajoin, tädin miehellä kotipaikka turun saaristossa, oliko nyt reila ja hällä oli oranssi farkku warre, voisin vaihtaa tuon mukamas volvon semmoseen säksättimeen

Elokuu 25, 2013, 23:17:24 ip
Vastaus #5297

Tomi Kinnunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

taas uus toyota löytö haalittu nurkkiin. 8v seisonnan jälkeen tuttuun tapaan hytistä käyntiin. muutaman minuutin herkiestely jarruille ja kytkimelle ja jo ajettiin.

Elokuu 26, 2013, 09:42:11 ap
Vastaus #5298

JarnoPonkala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Toyota on kyllä iki liikkuja, pellit loppuu ympäriltä ensin  ???

Elokuu 26, 2013, 21:19:39 ip
Vastaus #5299

Kari Vähäkainu

• Vieras
Näin ne harrastepelitkin vaan tuhoutuu. Tämäkin auto ollut tarran mukaan mukana ekassa Volkswagen-happeningissä vuonna 90(?) ja tänä kesänä löysin metsästä tässä kunnossa. Ajovaloissa yhä lipat paikoillaan.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Elokuu 26, 2013, 21:52:25 ip
Vastaus #5300

JarnoPonkala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Pelastettavissa oleva yksilö tämäkin

Elokuu 27, 2013, 19:46:45 ip
Vastaus #5301

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tällainen löytö tältä päivältä.Pelastamisen arvoinen mielestäni  :)

Hyväkuntoisen näköinen varpunen. Muistanko nyt aivan väärin kun muistan joskus lukeneeni että viimeisiin Warreihin asennettiin volkkarin tekniikkaa? Sellainen olisi taltioimisen arvoinen, toki myös kaksitahtiversiotkin.

Tuommonen Warre oli joskus 80-90 luvun taitteessa naapurin kaverin iso veljellä,kippasivat sen jossain ralli/jää ajoissa katolleen :o
Oli siis ralli,jää auto,tuli sen jälkeen kaaret joka kippoon...
Sitten tuli järkiin ja osti Mustangin :) oli pitkään Mustang kassa jonne keräsi rahoja,oli muuten paljon Kekkosen kuvia silloin parhaallaan säästöpossussa ;)
Nykyäänhän otetaan kulutus luotto :laugh:  tuskin kuultukaan säästämisestä ???

tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Elokuu 27, 2013, 20:01:08 ip
Vastaus #5302

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Ei ny autoja mutta tuo säästäminen, olen pyhästi luvannut ettei koskaan velkaa. Jos paalu ei riitä niin sitten säästetään, oon ihan tarpeeksi maksanut korkoja, pahimmillaan asunnosta 16% ja arvatkaa lyhenikö annuiteettilaina.

Elokuu 27, 2013, 20:09:29 ip
Vastaus #5303

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei ny autoja mutta tuo säästäminen, olen pyhästi luvannut ettei koskaan velkaa. Jos paalu ei riitä niin sitten säästetään, oon ihan tarpeeksi maksanut korkoja, pahimmillaan asunnosta 16% ja arvatkaa lyhenikö annuiteettilaina.

Eipä paljon lainanotto minuakaan kiinnosta. Olen päättänyt sitä jatkossa pyrkiä välttämään viimeiseen asti. Opintolainaa tuli opintojen aikana otettua, mutta varsin kohtuullinen summa kuitenkin.

Pikku rahojahan nuo mopot sun muut monelle on, mutta opiskelijalle varsin isoja. Sen jälkeen kun tuli ajatus että ei enää lainaa niin rahoitin noita mm. kaatopaikalta ja roskalavoilta pyöriä hakemalla, maalaamalla ja korjaamalla ja muille opiskelijoille myymällä. Ei se säästämisen taito maailmasta ihan täysin kadonnut ole.
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Elokuu 27, 2013, 20:10:53 ip
Vastaus #5304

Antti Jokinen

• Vieras

Minäkin olen tuon kokenut, mutta tänään on tilanne toinen:

"Korkojen ollessa alhaalla suurin osa lainakustannuksista muodostuu pankin perimistä marginaaleista.
Todellisella kokonaiskorolla laskettuna halvinta lainaa pääkaupunkiseudulla ja Tampereella tarjoaa Nordea. Sen marginaali on pysynyt vuoden alun jälkeen ennallaan 1,55 prosentissa. Kokonaiskoroksi muodostui nyt 1,84 prosenttia. "
http://www.taloussanomat.fi/raha/2013/06/11/katso-mika-pankki-tarjoaa-nyt-halvinta-asuntolainaa/20138213/139

Elokuu 27, 2013, 20:41:13 ip
Vastaus #5305

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hyvin pitkälle samaa mieltä,vaikka eläkkeeseen on yli 30vuotta  :o tuskin edes olen hengissä sitten enää ???
16% korkoa en ole maksanut,yli 10-13% korkoa makso vanhemmat omakotitalostaan pahimmillaan.
Itte ajelen just niillä mihin rahat/varat riittää :)  Ekan velan otin isältä 300mk. joskus vuonna 89-91? en muista tarkkaan kun ostin SS Tunturin :D
Laiteltiin yhessä kuntoon ja olisko tullut maksamaan jopa 600-700mk? kone porattu,laakeroitu,uusi pakoputki,jne...
Opinpahan likaamaan sormet,ja tekemään itte :)
Sillä sitten ajeltiinalkuun maalla,sitten 15v.jälkeen laillisesti kadulla :),olihan se oma,ja omilla rahoilla maksettu ;)
Kaveri ajo papiskalla,ja ne joitten isät oli Ensolla töissä ajo uusilla PV Suzukeilla,kun isi osti. Niistä tuskin saatto haaveilla.

Maksoin joka markan takas.

Sitten toisen velan otin vuonna 1994 tai 1995 kun ostin (toisen)kesä auton,maksoi 15000mk. Oli toki velaton (omilla säästöillä ostettu) 900 CB Honda :P möin sen ja kuittasin velan pois :)

Kolmannen vekselin otin isältä v.1997 kun armaijassa olin oli 330 vrk.palveltavaa ja tulihan maata järisyttävä palakankorotus,kun 8 kk ,palvelun jälkeen tuli 50 pennin korotus päivärahaan :laugh: sillä mäni jo elämä risaseks, ;D kun liimailin tuvan kaappiin Smartti sätkärouheitten tikettiä ;D

Ajelin inttiin Karjalanlennostoon omalla Datsunilla (Finn1400) omilla maksettu!
Ei ollut muita kuljetuksia järkevästi,velekaanuin muistaakseni 2000-3000 mk.kaiken kaikkiaan ja joka markan maksoin maksoin takas.

4:jäs laina taisi olla kun ostin osake asunnon,sekin maksettu pois.

Opin ainakin sen että velat maksetaan AINA,ajellan mihin rahat riittää,näillä opeilla mennään. Ja on pärjätty.

Elokuu 27, 2013, 21:05:02 ip
Vastaus #5306

Teuvo Lehtinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mikä ristus on, kun ei aharista.
Offtopikin puolella ollaan. Mitenkäs se sanonta menikään: Velka on veli ottaessa..... jatkoo en muista. Pääsin armeijasta -91 melkein heti lomautettiin. Yli 2 vuotta työttömänä opetti varovaiseksi. Vuonna 2003 rakennettiin ja kovan paperisodan jälkeen meille myönnettiin valtion takaamaa korkotukilainaa muistaakseni 80%kustannusarviosta josta ei olla hyödytty jeniäkään. Valtio maksaa vasta yli 5% menevästä osasta 70% ja tänä aikana korot on ollu koko ajan alle 3%. Toivottavasti korot pysyy alhaalla jatkossakin. Nykyään ei inflaatio nakerra asuntolainoja 70ja 80 lukujen malliin.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 27, 2013, 21:10:43 ip kirjoittanut Teuvo Lehtinen »
Honda cb350 twin-71 Honda Vt Shadow 750 -97 Tunturi Super Sport-81

Elokuu 28, 2013, 10:43:47 ap
Vastaus #5307

Erkki Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Napakelkkamopoilija
Napahulluna on hyvä olla.

Elokuu 28, 2013, 12:36:38 ip
Vastaus #5308

Antti Jokinen

• Vieras
Sehän voi olla entinen poliisiauto.

Elokuu 28, 2013, 21:15:44 ip
Vastaus #5309

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Umpi kylki peli vielä :o