Kirjoittaja Aihe: Metsäautoja  (Luettu 3616933 kertaa)

Huhtikuu 26, 2013, 00:01:58 ap
Vastaus #4575

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kadett B ja C noissa Oooppeli kuvissa..

Toi farmi on Datsun,joku 160/180 malli?
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Huhtikuu 26, 2013, 05:36:08 ap
Vastaus #4576

Vesa Salmu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tatsuni on kait ennemminki Synny.
Kommentteja uuninpankolta.

Huhtikuu 26, 2013, 08:35:04 ap
Vastaus #4577

Kari Vähäkainu

• Vieras
Tatsuni on kait ennemminki Synny.

Minulle tulee mieleen malli 140Y mutta en tiedä saiko sitä farmarimallina.

Edit. Eikö tämä ole samanlainen?

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 26, 2013, 08:42:22 ap kirjoittanut Kari Vähäkainu »

Huhtikuu 26, 2013, 08:41:40 ap
Vastaus #4578

Atte Isola

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Mites nuo Hillmanit/Sunbeamit?

Näistä ei ole pienintäkään hajua onko joutavia ta omistajaa..ovat siin joutsenossa.. Laitoin osoitetta tänne aiemmin. Tietty kun taas ajelen siel päin niin voin käydä hallia hakkaamassa jos jotain tietoa heruisi.. Nyt on työmaat vissii seuraavan kk:n lappeenrannan puolella..

Oon kyl vissiin maanantaina lähössä yht junista kattoo (jos vihdoinkin sais itelle aidon kleinbussin!!) nii matkalla vois koputella..

Jos jollain on vw junis bussi tiedossa niin voisin vaihtaa nsu 125:een projektiin.. Pitäis olla täydellinen käyntikuntoisena purettu.. ;)

No jos siitä ei ylimääräistä vaivaa paljon ole, niin olisin kiitollinen :) Löytyy jo yksi Sunbeam 900 -70 ja tekniikka kahteen samanlaiseen (korit hävitetty 80-luvulla :(
Muutama mopo

Huhtikuu 26, 2013, 09:54:08 ap
Vastaus #4579

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Ja itse tehden ei tulisi aidon näköiset kotelot.

Minä kyllä tein ihan aidon näköiset kotelot ihan itte, tosin se oli vasta 1990, eli ei 80-lukua ;D 10mm lastulevyä, puurimat kulmiin ja ruuveilla sekä erikeeperillä tiukka paketti. Runsaasti kittipakkelia pintaan, hionta ja lopuksi viimeistely mattamustalla spraymaalilla. Näistä tuli oikeastikin hyvät, kun tekniikkapuoli oli Hifi-lehden ohjeesta, mallia en muista mutta noin litrainen kotelo ja 2-tiesysteemi (olisko ollut sitten 1/2 se malli). Keskiääninen oli vain 3,5 tuumainen mutta subbaria ei juuri kaivannut, oikeasti hyvä pitkähköiskuinen elementti suljetussa kotelossa riittävällä vahvistinteholla piisasi pienessä autossa.

Sitä vaan, että tuo aika oli tee-itse autohifin kulta-aikaa, joten ei liene suuri synti värkätä itse moiset.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Huhtikuu 26, 2013, 10:17:07 ap
Vastaus #4580

Pauli Ylikoski

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Sivuhuomautus väliin. Tässä ketjussa on monesti ollut puhetta siitä, miten ei niin haluttavat mallit jäävät helposti navetan taakse, ja kohta ovat sitten harvinaisuuksia. Tästä taas yhtenä esimerkkinä Oulun automuseoon avattu ranskalaisteemalla varustettu näyttely. Sikäläisten mobilistien pj. Erkki Knuutila valittelee tämän päivän Kalevassa että yhtään Tonni-Simcaa ei näyttelyyn löytynyt – V8 Beaulieu kyllä.
MC Röklä - - - - - - - - - - - - - - - -

Huhtikuu 26, 2013, 14:46:31 ip
Vastaus #4581

Kari Vähäkainu

• Vieras
Sivuhuomautus väliin. Tässä ketjussa on monesti ollut puhetta siitä, miten ei niin haluttavat mallit jäävät helposti navetan taakse, ja kohta ovat sitten harvinaisuuksia. Tästä taas yhtenä esimerkkinä Oulun automuseoon avattu ranskalaisteemalla varustettu näyttely. Sikäläisten mobilistien pj. Erkki Knuutila valittelee tämän päivän Kalevassa että yhtään Tonni-Simcaa ei näyttelyyn löytynyt – V8 Beaulieu kyllä.

Tästä saisi pienellä laitolla hienon kansanauto-museoauton ;D:

[ylläpito on poistanut liitteen]

Huhtikuu 26, 2013, 15:38:45 ip
Vastaus #4582

Jasu Haapalainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
On joko uskomattoman painava tuo tynnyri tai sitten pudonnut korkealta kun on simcasta keula "räjähtänyt" noin.

Huhtikuu 26, 2013, 16:36:21 ip
Vastaus #4583

Kari Vähäkainu

• Vieras
On joko uskomattoman painava tuo tynnyri tai sitten pudonnut korkealta kun on simcasta keula "räjähtänyt" noin.

Traktori hellästi siirsi Simcaa aurauksen yhteydessä...

Huhtikuu 26, 2013, 19:55:06 ip
Vastaus #4584

Tuomo Parikka

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Joskus voi tulla tunne että elämä rusentaa, näin lienee käynyt tämän auton kohdalla:

Kuka tunnistaa auton?

Tuota kasaa voisin mennä potkimaan, josko sieltä ees yhden vanteen löytäiisin?

EDIT: oho! Ei tullu Popedan raatokuvaa mukaan. Nomut tuo vanneasia ratkesi parhain päin, eli löysin yhden puuttuvan Popedan vanteen!
 ;D
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 26, 2013, 20:18:45 ip kirjoittanut Tuomo Parikka »

Huhtikuu 26, 2013, 20:02:42 ip
Vastaus #4585

Harri Kauranen

• Vieras
Tulin eilen kihniöstä kotiopäin,eli hämeenlinnaan.No parkanon alapuolella kolmostien sivussa tullessa oikealla oli varmaan sata,jos ei enemmänkin autoa.Näkyy muuton hyvin kolmostieltä.Paljon ainakin oli,en tosin topannu kuvaamaan.

Huhtikuu 26, 2013, 20:37:28 ip
Vastaus #4586

heikki fors

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • mc bloodsuckers
Tulin eilen kihniöstä kotiopäin,eli hämeenlinnaan.No parkanon alapuolella kolmostien sivussa tullessa oikealla oli varmaan sata,jos ei enemmänkin autoa.Näkyy muuton hyvin kolmostieltä.Paljon ainakin oli,en tosin topannu kuvaamaan.

Suurin osa niistä on skodia,jos tarkoitit sitä kohtaa mikä on sen notkonpohjalla.ikaalisista etelään muutama kilometri.
olen joskus käynyt paikalla.

Huhtikuu 27, 2013, 00:01:58 ap
Vastaus #4587

Kalevi Sundqvist

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen Nro: 3603
Mitäs sää Harri Kihniös teit?

Kallu
Kihniön Aitonevalla syntyny...
email: kalevi.sundqvist@gmail.com

Huhtikuu 27, 2013, 10:06:27 ap
Vastaus #4588

lassi paavola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • mopolla pääsee :)
sivu 313, löytyisikö kellään kuvaa aku ankan romu autosta?
roope sedässä oli joskus juttu aku ankan autosta ja sen todellisuuden vastineesta jostain 1900-luvun alun pienestä avo jenkistä
muuten muista enää auton nimeä :(

Huhtikuu 27, 2013, 10:10:59 ap
Vastaus #4589

Ilkka Eronen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • 8 SPEED
Aku ajeli -38 Bantamilla, avo auto rek 313, löytyy suomestakin