Kirjoittaja Aihe: Metsäautoja  (Luettu 3616941 kertaa)

Huhtikuu 10, 2013, 09:05:07 ap
Vastaus #4380

Erkki Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Napakelkkamopoilija
Derby, eikös olekin?

Ja joku Golf, monesko koppa, niistä en ymmärrä.

« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 10, 2013, 09:09:41 ap kirjoittanut Erkki Korhonen »
Napahulluna on hyvä olla.

Huhtikuu 10, 2013, 09:10:52 ap
Vastaus #4381

Jasu Haapalainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ylempi näyttäisi kovasti derbyltä ja alempi on jetta mk.2

Huhtikuu 10, 2013, 13:20:13 ip
Vastaus #4382

Jukka Penttilä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Siinä näköjään jäänyt oikea etuvalo palamaan, tuossa alemmassa volkkarissa.
No, tässä sitä mennään jonnekin tulevaisuuteen, 2-pyöräiset jää vain harrastukseksi, vähintään 3-pyöräinen pitää olla alla jos meinaa pystysä pysyä, ei voi mittään.

Huhtikuu 10, 2013, 13:46:08 ip
Vastaus #4383

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

No niinpä onkin. Ja kun tuota Derbyn kuvaa katsoo tarkemmin niin sehän on tainnut unohtua pyörimään. Huolimatonta sakkia nuo metsäautoilijat.
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Huhtikuu 10, 2013, 13:54:41 ip
Vastaus #4384

Kalle Moilanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Joo,kyllähän volkkarimiehet on vähän huolimattomia mutta hei,shampanjapullot auki koska 300 lähestytään

Huhtikuu 10, 2013, 14:16:13 ip
Vastaus #4385

Kari Vähäkainu

• Vieras
Joo,kyllähän volkkarimiehet on vähän huolimattomia mutta hei,shampanjapullot auki koska 300 lähestytään

Sen kunniaksi olen käynnistänyt neuvottelut kirjan julkaisemisesta aiheesta metsäautot. Ei turhia löpinöitä vaan hemmetisti kuvia kaikenlaisista metsäautoista. Niitä löytyykin laidasta laitaan, yli tuhannen auton kuvakokoelmasta. Tärkeintä että katseltavaa riittää!

Mitä luulette, voisiko sellaisella kirjalla olla menekkiä?

Huhtikuu 10, 2013, 14:17:36 ip
Vastaus #4386

Kari Vähäkainu

• Vieras

Jos se on vaan sitä jäännösvirtaa joka lamppua hehkuttaa?

Huhtikuu 10, 2013, 14:20:12 ip
Vastaus #4387

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Eikö ennen Ladoissa ollu pakko ajaa valot päällä ettei akku kiehu kuiviin ja sitä sanottiin ylivirtasuojaksi.

Huhtikuu 10, 2013, 14:26:05 ip
Vastaus #4388

Pauli Ylikoski

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Eikö Kari tämän ketjun suosiosta voisi jo päätellä, että myisi kyllä. Entä jos hommais siihen kaveriksi jonkun kansatieteen tutkijan pohtimaan suomalaisten suhdetta materiaan, metsäautojen esiintymistiheyttä eri heimoalueilla jne... Saisit helpommin rahoitusta painotyöhön.

Vaikka eipä se paljoa rahaa nykyaikana taida vaatia. Tämä Books on demand vaikuttaa pirun mielenkiintoiselta. On hinnat kohillaan, ja voipi painattaa vaikka vaan yhden.
MC Röklä - - - - - - - - - - - - - - - -

Huhtikuu 10, 2013, 14:32:47 ip
Vastaus #4389

Kari Vähäkainu

• Vieras

Eikö Kari tämän ketjun suosiosta voisi jo päätellä, että myisi kyllä. Entä jos hommais siihen kaveriksi jonkun kansatieteen tutkijan pohtimaan suomalaisten suhdetta materiaan, metsäautojen esiintymistiheyttä eri heimoalueilla jne... Saisit helpommin rahoitusta painotyöhön.

Vaikka eipä se paljoa rahaa nykyaikana taida vaatia. Tämä Books on demand vaikuttaa pirun mielenkiintoiselta. On hinnat kohillaan, ja voipi painattaa vaikka vaan yhden.

Menisihän niitä kirjoja muutama jos vaikkapa kirjastot ottaisivat sellaisen valikoimiinsa. Ei minun ole tarkoitus bisnestä sillä tehdä (kunhan sais edes omansa pois), olisi vaan kiva saada jotakin konkreettista kuvista aikaan kun niiden metsästämiseen on mennyt aikaa, vaivaa ja rahaakin (polttoaineet, filmirullat, kehitys) 16 vuoden aikana suhteellisen paljon.

Huhtikuu 10, 2013, 14:40:37 ip
Vastaus #4390

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Sen kunniaksi olen käynnistänyt neuvottelut kirjan julkaisemisesta aiheesta metsäautot. Ei turhia löpinöitä vaan hemmetisti kuvia kaikenlaisista metsäautoista. Niitä löytyykin laidasta laitaan, yli tuhannen auton kuvakokoelmasta. Tärkeintä että katseltavaa riittää!

Eiköhän noille kiinnostusta olisi. Minusta kannattaa harkita myös kuvailevia, kevyitä tekstiosia. Jotain perustietoja ja mainintoja kyseisen mallin arvostuksesta tai arvostuksettomuudesta aikalaisten silmissä tai vastaavaa. Pelkät kuvat eivät välttämättä sisällä malleihin vihkiytymättömille paljon muuta kuin estetiikkaa, tekstin avulla asiat saa kontekstiinsa. Mutta että hyvä idea tuo kirja kyllä olisi, itse ainakin tykkäisin.
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Huhtikuu 10, 2013, 15:49:20 ip
Vastaus #4391

Jasu Haapalainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Eiköhän noille kiinnostusta olisi. Minusta kannattaa harkita myös kuvailevia, kevyitä tekstiosia. Jotain perustietoja ja mainintoja kyseisen mallin arvostuksesta tai arvostuksettomuudesta aikalaisten silmissä tai vastaavaa. Pelkät kuvat eivät välttämättä sisällä malleihin vihkiytymättömille paljon muuta kuin estetiikkaa, tekstin avulla asiat saa kontekstiinsa. Mutta että hyvä idea tuo kirja kyllä olisi, itse ainakin tykkäisin.

Yhdyn myöskin tähän ajatukseen että joitain pikku taustatietoja yms. olisi hyvä olla.

Huhtikuu 10, 2013, 15:54:41 ip
Vastaus #4392

Kari Vähäkainu

• Vieras

Yhdyn myöskin tähän ajatukseen että joitain pikku taustatietoja yms. olisi hyvä olla.

Kirja olisi viihdyttävämpi jos kuvien yhteydessä ei olisi mitään tietoja, lukija saisi itsekin harrastaa autontunnistusta. Kirjan loppuosaan voisi koota merkit, mallit ja tietoja kuvien autoista. Kaveriporukassa voisi pitää vaikka metsäautotunnistuskisan yhden toimiessa tuomarina ja tietojen tarkistajana. Kivaa ajanvietettä vaikkapa kerhoiltaan.

Huhtikuu 10, 2013, 16:39:45 ip
Vastaus #4393

Ilkka Sihvo

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Jos tuo kirjahomma toteutuu niin ainakin yksi varma kirjan ostaja on täällä 8)
Hattu päähän ja hyvästi.

Huhtikuu 10, 2013, 18:19:00 ip
Vastaus #4394

heikki fors

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • mc bloodsuckers

Jos tuo kirjahomma toteutuu niin ainakin yksi varma kirjan ostaja on täällä 8)

mulle kans kirja sekä muutamalle kaverille.