Kirjoittaja Aihe: Metsäautoja  (Luettu 3617503 kertaa)

Lokakuu 05, 2011, 10:01:01 ap
Vastaus #2250

Uula Kuvaja

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Lainaus käyttäjältä: Uula Kuvaja
Huh! Onneksi Antti sai lopettaa varpaisillaan istumisen, kun tieto tuli jo!

Kiitoksia myötätunnosta, mutta vielä ainakin yksi yö menee varpaisillaan:

Muistaakseni ainakin kuskinpuoleisen takan on ilmanotto ohjaamon raitisilmalle. Voin käydä huomenna tarkistamassa tallista.

Muista sitten suorituksen jälkeen venytellä paikat kunnolla!  ;D

Lokakuu 05, 2011, 10:19:27 ap
Vastaus #2251

Erkki Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Napakelkkamopoilija
Jäiköhän Tatran muutostyö kesken, koskapa konepelti on ehjä. Jostakinhan jäähdyttimen pitäisi ilmaa saada. Vesiletkuista näkyi pätkiä takapenkin nurkassa.

Napahulluna on hyvä olla.

Lokakuu 05, 2011, 10:59:03 ap
Vastaus #2252

Erkki Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Napakelkkamopoilija
Bussin sisällä voi olla vaikka mitä aarteita.

Napahulluna on hyvä olla.

Lokakuu 05, 2011, 11:01:40 ap
Vastaus #2253

Risto Saastamoinen

• Vieras
Pitäs hakea tuo Bernard pois ennenku ruostuu pilalle.

Lokakuu 05, 2011, 20:37:36 ip
Vastaus #2254

Antti Jokinen

• Vieras
Ei ne ole horsmia vaan nurmiröllejä (agrostis capillaris)

Lokakuu 05, 2011, 21:41:35 ip
Vastaus #2255

Kari Vähäkainu

• Vieras
Goggomobil tmv: ei kuulemma ollut kuin 4 vuotta vanha kun tuohon loppuunajettuna jäi.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Lokakuu 05, 2011, 22:17:07 ip
Vastaus #2256

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Kun olin vielä aika nuori, niin naapurin isolla pojalla oli Alfan keulalla oleva Goggomobil.
Jäi mieleen se päpätys ja pörinä kun se sillä paineli menemään pitkin raittia. Sitä ennen se ajeli Manetilla.
Seuraava auto olikin samalla kaverilla jo sitten musta Ford Custom, niin se ihmisen mieli tekee aina vaan isompaa ja isompaa. :-\
-pena-

Lokakuu 05, 2011, 22:26:49 ip
Vastaus #2257

Kari Vähäkainu

• Vieras
Kun olin vielä aika nuori, niin naapurin isolla pojalla oli Alfan keulalla oleva Goggomobil.
Jäi mieleen se päpätys ja pörinä kun se sillä paineli menemään pitkin raittia. Sitä ennen se ajeli Manetilla.
Seuraava auto olikin samalla kaverilla jo sitten musta Ford Custom, niin se ihmisen mieli tekee aina vaan isompaa ja isompaa. :-\

Aikoinaan 80-90 lukujen taitteessa ostettiin kaverin kanssa musta '49 Ford Custom joka paloiteltiin ja myytiin osina. Harmi ettei silloin tullut kuvattua auto ennen paloittelua.

Lokakuu 05, 2011, 22:31:21 ip
Vastaus #2258

Antti Jokinen

• Vieras
Hei, mikä toi Stefanin kuvaama auto on? Mulla ei kelaa nyt yhtään...

Lokakuu 05, 2011, 23:02:15 ip
Vastaus #2259

Kari Vähäkainu

• Vieras
Minulle tulee Stefanin kuvaamasta autosta mieleen Skoda.

Lokakuu 05, 2011, 23:36:56 ip
Vastaus #2260

Risto Nurmi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Trabiin liittyen
Sorry, lupasin liikoja
Olen saanut kerättyä talliin sen verta paljon rojua, etten päässyt konepahville saakka purkamatta rakennustarvikkeita pihalle, joten en saanut tarkistettua kuskinpuolen ritilän funktiota. Muistinvaraiseen tietoon perustuen kuitenkin uskallan luvata, että se raitisilmarööri menee sinne ritilälle, joten antin kannattaa nyt vain laskeutua kantapäilleen ennen kuin tulee pahempia vammoja.

Ja sitten varmistus
Muistin, että mulla on hyllyssä myös auton hanskalokerosta löytynyt alkuperäinen käyttö- ja huolto-ohjekirja. Sieltä löyty kuvat. mulla ei ole mitään kuvapankkia, joten en voi linkittää kuvaa, mutta sanallisesti kuvaten. Kuskin puoleisen ritilän takana on peltinen tötterö, johon raitisilmaputki työnnetään ns. kesäasentoon. Talvvikäytössä sama putki työnnetään vieressä olevaan etuäänenvaimentimen laippaan, jolloin sisälle saadaan lämmintä ilmaa. Ilma tulee talvella moottorin jäähdytyspuhaltimen kautta, joten puhaltimen tehoa siis säädetään kaasujalalla.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 06, 2011, 10:00:35 ap kirjoittanut Risto Nurmi »
Risto Nurmi
sihteeri
VMPK ry

Lokakuu 06, 2011, 07:03:31 ap
Vastaus #2261

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Minulle tulee Stefanin kuvaamasta autosta mieleen Skoda.
Skoota ei voi olla kun on kaappariovet, mutta voisiko olla FSO Syrena?

-pena-

Lokakuu 06, 2011, 15:34:04 ip
Vastaus #2262

Eetu Niemelä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
laiton nyt kuvia omista projekteista kun ei uusia bongauksia toistaiseksi ole. kadetti ja dartti entisiä ns.metsäautoja, kadetti kerkesi levätä ainakin 10 vuotta pellolla joten pohjaa ei käytännössä ollut enää paljon jäljellä,ensimmäisessä kuvassa jo hitsattuna ja massattuna ja toisessa kuvassa nykytilassaan. nyt alkaisi olemaan lähellä valmistumista mutta jotain pisteosia puuttuu esim kylkilistat ja takalasin tiiviste jos jollain on tietoa mistä löytyisi olisin valmis ostamaan? dartti hörähti käyntiin kaasarin putsauksella ja syttyosien uusimisella, jarrujen läpikäynnin jälkeen tuli pieni lenkki ajettuakin

Lokakuu 06, 2011, 15:44:48 ip
Vastaus #2263

Pauli Ylikoski

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hyvä meininki! Nostan hattua ja toivotan onnea Kadetti-projektin loppusuoralle.
MC Röklä - - - - - - - - - - - - - - - -

Lokakuu 06, 2011, 15:48:35 ip
Vastaus #2264

Risto Saastamoinen

• Vieras
Tuossa malliksi coupekedautti valmiina.