Kirjoittaja Aihe: Metsäautoja  (Luettu 3617087 kertaa)

Kesäkuu 01, 2009, 22:57:26 ip
Vastaus #195

Kari Vähäkainu

• Vieras
Ei taida olla EMW, käsittääkseni se on gansteri-sitikka, olikos se nyt joku BS11 malli tai jotain?

Kesäkuu 01, 2009, 23:00:13 ip
Vastaus #196

Kari Vähäkainu

• Vieras
En muista olenko jo laittanut tämän kuvan tänne. Merkkiä en tunnista, olisko jollakin edes aavistusta? Vaikeahan se on noinkin puutteellisesta raadosta sanoa, kantit kun muistuttavat toisiaan melko paljon.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Kesäkuu 01, 2009, 23:01:52 ip
Vastaus #197

Hannu Kolm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
'66 Dartti. Yksi noista kuvatuista, valitse sopiva.
Brittipyörien osat ja tietojakin:
      www.hannukolm.com

Kesäkuu 01, 2009, 23:06:00 ip
Vastaus #198

Kari Vähäkainu

• Vieras
'66 Dartti. Yksi noista kuvatuista, valitse sopiva.

Mitä tarkoitat? Tokihan Dartin omistaneena sellaisen tunnistan, itselläni oli vaan -65 mallinen.

Kesäkuu 01, 2009, 23:08:45 ip
Vastaus #199

Hannu Kolm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei ollut sinulle. Kaikille ei vaan ole aina selvää '65 ja '66 Darttien erot. Siksi pitää kannustaa opiskelemaan elämän pikku yksityiskohtia.
Brittipyörien osat ja tietojakin:
      www.hannukolm.com

Kesäkuu 01, 2009, 23:10:42 ip
Vastaus #200

Kari Vähäkainu

• Vieras
Ahaa. Tiedän/tunnistan noin 95% kuvaamistani vekottimista mutta en aina kerro mikä laite on kyseessä, saa katsojat harrastaa tunnistamista.

Kesäkuu 02, 2009, 06:51:23 ap
Vastaus #201

Antti Jokinen

• Vieras
Ei ollut sinulle. Kaikille ei vaan ole aina selvää '65 ja '66 Darttien erot. Siksi pitää kannustaa opiskelemaan elämän pikku yksityiskohtia.
Ohhoh. Oppia ikä kaikki.
Isäpapalla oli 1965 Dart ja 1967 Dart, jolla (jälkimmäisellä) itse opin ajamaan. -66 välimallina oli mulla ainakin jäänyt sivistyksessä väliin. Voiskohan olla, ettei niitä kovin paljon Suomeen tuotukaan? (seli seli = vastaa suunnilleen hymiötä  ::)

Siinä isän -67 Dartissa oli jännä vaihteistovika, joka ilmaantui heti takuuajan mentyä umpeen. Monimutkainen vivusto rattivaihteen ja laatikon välillä meni jumiin jollain tavalla. En muista enää yksityiskohtia, mutta sen muistan, että minä opin hetkessä sen oikaisemaan, ja pappa pääsi taas ajelemaan.

Kesäkuu 02, 2009, 09:08:55 ap
Vastaus #202

heikki.vaari

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Vanhempi Asiantuntija
Tässä kolme omaa metsälöytöäni, joista olen rakentanut/rakentamassa kulkuneuvoja...!!!

Kesäkuu 02, 2009, 09:53:12 ap
Vastaus #203

Kari Vähäkainu

• Vieras
Sarjassamme pikkubrittejä on esittelyvuorossa Austin Mini Traveller.

Luulen kyllä tuon Minin olevan alunperin pakettiversio Mini-Van,
johon on jälkiasennuksena Suomessa ympätty takasivulasit ja -penkit.

Ainakin konepellissä oli Austinin merkki... Muistaakseni Austin teki Minejä ensin mutta tulikohan firmalle ongelmia ja tuotanto siirtyi Morrikselle? Vanissa on yksiosainen takaluukku, Travellerissa kaksiosainen.

Kesäkuu 02, 2009, 09:55:26 ap
Vastaus #204

Kari Vähäkainu

• Vieras
Tässä on ehta Morris; 2-ovinen Minor

Kesäkuu 02, 2009, 16:08:11 ip
Vastaus #205

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Mulla oli Morris Mini-Van vuosimallia -61, ja kyllä siinä oli tuplaovet takana.
Ostin sen vuonna -70, ja Blomeruksen Allu vei sen viime kesänä varmaan Kiinaan !

Suomessa panivat sivuikkunat pellinreikään kumilistalla, kun taas Travellerissa se oli hieman viksummin toteutettu.

« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 02, 2009, 16:21:41 ip kirjoittanut Pentti Eskelinen »
-pena-

Kesäkuu 02, 2009, 18:07:34 ip
Vastaus #206

Kari Vähäkainu

• Vieras
Saattaa olla että muistan väärin tuon takaovijutun mutta minun muistikuvan mukaan niin väitettiin eräässä autolehdessä farmari-Minin esittelyn yhteydessä.

Tässä erimaalainen euroauto.

Kesäkuu 02, 2009, 22:15:41 ip
Vastaus #207

Risto Saastamoinen

• Vieras
Kävin äsken kuvaamassa yhden Austin Mini Vanin tuossa lähimetsässä ja siinä on pariovet takana. Sivuikkunoita ei ollut.

Kesäkuu 02, 2009, 22:38:48 ip
Vastaus #208

Kari Vähäkainu

• Vieras
Taitaa olla kaikki farmari-Minit tulleet Suomeen umpipakuina, suurimpaan osaan on laitettu takapenkki ja takasivuikkunat jälkikäteen. Minäkin tiedän yhden puhkomattoman farmarin.

Kesäkuu 03, 2009, 00:03:29 ap
Vastaus #209

Juhani Saastamoinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minit olivat myynnissä Suomessa sekä Morriksina että Austineina yhtä aikaisesti. Morrista edusti muistaakseni Voimavaunu ja Austinia Veho. Austin oli vähän kalliimpi, koska siinä oli ylellisempi (heh-heh) verhoilu. Austinin väripaletti oli laajempi kuin Morriksen. Tai sitten toisinpäin. BMC-aikaan siirryttäessä em. merkit poistuivat. Uskon vankasti, että alkuperäisiä Travellereita ei montaakaan maahan tuotu. Elettiin piilofarmariaikaa, joten vuoden omistuksen jälkeen aivan laillisesti pakuun voitiin asentaa takapenkit ja sivulasit sekä mahdollinen väliseinä ohjaamon ja tavaratilan saatiin myös poistaa.

LJr.