Kirjoittaja Aihe: Missä foorumilaiset on intin käyneet.....?  (Luettu 83333 kertaa)

Helmikuu 07, 2009, 20:19:11 ip
Vastaus #30

Tomi Paavola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Lainaus
Oliko se silloin Pohjan Pioneerikomppania? Minun aikana (90-luvulla) se oli Pohjan pioneeri pataljoona, johon kuului I ja II pioneerikomppania sekä tekninen komppania. Itse aloitin II pionk:ssa, josta sitten n. puolessavälissä palvelusaikaa(240) molemmat, I ja II pionk. siirtyivät tekniseen komppaniaan. Seuraavat saapumiserät tulivat sitten taas sinne I ja II pion.komppaniaan.

Katoppas, olitko milloin Hiukkavaarassa? Minä olin II/98, 2.PionK:ssa. Sieltä sitten piti muuttaa Kajaaniin kun koko PohPionP siirtyi sinne.

E. Niin ja sitä ollahan ensimmäistä 180 vrk-nynnyjä ja viimeisiä Hiukkavaaran pioneereja!
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 07, 2009, 20:46:59 ip kirjoittanut Tomi Paavola »

Helmikuu 07, 2009, 20:21:22 ip
Vastaus #31

Tero Kivimäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Museoajoneuvotarkastaja
Laplsto Hävll11  2/88 kuljetus.
Eli Hävittäjälentolaivue 11.

Helmikuu 07, 2009, 20:30:07 ip
Vastaus #32

seppo savolainen

• Vieras
Ilmav viestikoulu Tikkakoski v.85 ja miten se nyt meni

Tka-asent/M-70

;D

Helmikuu 07, 2009, 20:41:06 ip
Vastaus #33

Timo Vepsäläinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Menee vähän off-topikkiin. Entinen työkaveri, nuori sälli on nykyään Keuruulla pioneerina, tai minkä tason sotilasarvo hällä nyt onkaan. Viimeksi oli korppi kun aukki just loppui. Käytiin hänen lomallaan yhden meikäläisen ikäpolven miehen luona, samassa firmassa kun kaikki oltiin aikoinaan. Inttijuttuihinhan se kahveekeskustelu meni, jokainen vuorollaan kertoi huikeita tarinoita. Paluumatkalla sanoin pojalle että nyt ehkä ymmärrät miksi miehet aina puhuu armeija-ajoistaan. ;D
Timppa
Satunnainen Seikkailija

Helmikuu 07, 2009, 20:43:02 ip
Vastaus #34

Jussi Lindberg

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Parolassa 2/06 tuli oltua aluksi 4.erautok josta kortin saannin jälkeen siirto psitptri ja sieltä vielä viimeiseksi puoleksi vuodeksi pspionk T-55 vaunuasentajaksi/korjausajoneuvo kuljettajaksi, vielä aika tuoreessa muistissa 8)

Helmikuu 07, 2009, 21:26:49 ip
Vastaus #35

Ari Nieminen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Haminassa 1/JK  saap 1 siirto EKAKUMPÄÄKOMP/ 2 HKI  vm 77 kaarti
Oltiin muuten Suomen täyttäessä jotain vuosia ( en muista mitä ) linnanjuhlissa tarjoilijoina yläkerran huoneissa Kekkosen aikaan
Uutta kutsua odottelen

Helmikuu 07, 2009, 22:10:40 ip
Vastaus #36

Pekka Koivu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen 8930

Oliko se silloin Pohjan Pioneerikomppania? Minun aikana (90-luvulla) se oli Pohjan pioneeri pataljoona, johon kuului I ja II pioneerikomppania sekä tekninen komppania. Itse aloitin II pionk:ssa, josta sitten n. puolessavälissä palvelusaikaa(240) molemmat, I ja II pionk. siirtyivät tekniseen komppaniaan. Seuraavat saapumiserät tulivat sitten taas sinne I ja II pion.komppaniaan.

Joo, meidän saapumiserä oli viimeinen, joka aloitti Pohjan Pioneerikomppaniana (erillisyksikkö). Palvelusaikanamme yksikkö liitettiin Pohjan Prikaatiin samanarvoiseksi muiden komppanioiden kanssa, ja meidänkin olisi pitänyt vaihtaa olkapäiltä työkalut niihin prikaatin juokseviin rottiin, vai mitänenytoli. Jostain syystä ei oman komppanian kantahenkilöstö moittinut, kun PohPionK:n merkit pysyivät paikoillaan kotiuttamiseen saakka.
Honda VF1000F2: "Hillittyä charmia" TM 15/1985
Honda V65 Sabre: "A great,big bike" Cycle World 05/1984
Aprilia RST1000 Futura 2001

Helmikuu 07, 2009, 22:18:41 ip
Vastaus #37

jori luoma-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
parola 2/2002. korpin natsoja ei oo kuulunu, mutta sentään rovalla sain komian puukon.

Helmikuu 07, 2009, 23:12:58 ip
Vastaus #38

Markku Rantala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Täällä oli jo aiemmin aihe.... "on sitä inttikin käyty"... aiheeseen tuli mukavaa luettavaa.
Nyt alkaisin uudella aiheella "MISSÄ ITSEKUKIN ON INTTINSÄ KÄYNYT"

Allekirjoittanut aloitti inttiuransa 14vuotiaana Niinisalon Sotilassoittokunnassa.
Varsinaisen oikea-aikaisen inttiurani kävin PorinPrikaatissa Panssarintorjuntakomppaniassa eli PstK... 11kk. erässä 111/79

Markku Rantala
mr.markku.rantala@gmail.com
0504321772

Jk. onko foorumilaisissa muuten yhtään samaan aikaan olleita joko Niinisalossa tai PorinPrikaatissa, Säkylässä.... jäädäänpä mielekiinnolla seuraamaan, löytyisik Armeja-aikaisia kavereita.

Ko.n aiheen sain kun siivoilin renttujani ja käteeni osui pieni sininen lomakansio, rintataskuun sopiva. Kansio joka pitää sisällään pienen peilin,pari hakaneulaa,pari läpinäkyvää taskua,ruutuvihon. Tällainenhan oli lähes kaikilla sotilailla rintataskussa kun lomille lähdettiin. Samanlainen on muuten käytössä edelleen, vanhin poikani kotiutui lokakuun 2pv 2008 Niinisalosta jossa toimi Sotakoiraohjaajana.
Pieni sininen sisälsi muuten seuraavanlaisia papereita... onko tuttuja........

terveisin:

Markku Rantala
0504321772
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 17, 2009, 11:58:53 ap kirjoittanut Markku Rantala »
Markku Rantala
maili  mr.markku.rantala@gmail.com
045-8824000

Helmikuu 08, 2009, 00:05:15 ap
Vastaus #39

Tatu Keränen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Katoppas, olitko milloin Hiukkavaarassa? Minä olin II/98, 2.PionK:ssa. Sieltä sitten piti muuttaa Kajaaniin kun koko PohPionP siirtyi sinne.

E. Niin ja sitä ollahan ensimmäistä 180 vrk-nynnyjä ja viimeisiä Hiukkavaaran pioneereja!

Onhan me oltu sitten hetki samaan aikaan, minä I/98. Sinäkin olit siis P.Korvalan komppaniassa :D Minulla kotiutuspäivänmäärä 9.9.98 Hiukkavaara, siis viimeinen erä joka kävi koko palvelusajan Oulussa, nimi vaihtui vain välillä Pohjanprikaatista Kainuunprikaatiin. Ei jäänyt pioneeripatalijoonasta muuta siviiliin vietävää, kuin panostajan pätevyys, luokka A eli laturin paperit ;D,

Helmikuu 08, 2009, 00:38:48 ap
Vastaus #40

seppo-heikkilä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • vmpk jäsen n:ro 1961
(manuaalinen lainaus)
Ko.n aiheen sain kun siivoilin renttujani ja käteeni osui pieni sininen lomakansio, rintataskuun sopiva. Kansio joka pitää sisällään pienen peilin,pari hakaneulaa,pari läpinäkyvää
taskua,ruutuvihon. Tällainenhan oli lähes kaikilla sotilailla rintataskussa kun lomille lähdettiin. Samanlainen on muuten käytössä edelleen.

omanikin ko. sininen "kansio" on vielä jossain. ei nyt löytyny tähän hätään, siinä oli lisäksi semmonen allakka jota "nippa napaksi" kutsuttiin.
muut merkkas eri värein vapaat ja kiinni olleet viikonloput.  minä suttasin mustaksi kaikki päivät siellä olo ajasta, nyt harmittaa kun vois verrata
nyky intissä oleviin,kun pääsevät joka viikonloppu kotilomille,  naapurin poika ja oman nuorimmaisen likan poikaystävä ovat paraikaa.
meikä oli 4viikkoa kiinni  ennenku pääs kotilomalle, päästiin kyllä Kauppisen Matin kans toka viikon jälkeen käymään iltalomalla kun osattiin "liikennemerkit" you know.
oli 4:n viikon rovajärven leiriä ja parin viikon mettäkeikkaa. ja kylymä oli ja luodit viuhu korvissa ;D vaan päivääkään en vaihtaisi pois.

muokkaan: jokusen  väijyssä vietetyn yön voisin kyllä vaihtaa.
lisä muokkaus:  sotakaverin nimi olikin Kauppi Matti eikä Kauppinen 
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 10, 2009, 19:40:08 ip kirjoittanut seppo-heikkilä »
Väli-mallin mies.

Helmikuu 08, 2009, 11:01:11 ap
Vastaus #41

marko hänninen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • piällysmies
hangon rannikkopatteristo,russarö-90.Sillon oli linnakkeen vääpelinä sot.mest. Kettunen.
maaliman paras käsilläänseisova orja

Helmikuu 08, 2009, 16:54:08 ip
Vastaus #42

Markku Rantala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moi,

katsoin juuri VMPK.n jäsenlistaa rekisteröityneistä jäsenistä joita oli yhteensä 2605kpl.
Kun taas katsoin paljonko oli vastanneita yleiselle keskustelualueelle aiheesta "missä foorumilaiset on intin käyneet"...oli hetki sitten vastanneita 44kpl.

Kun linjaan edellekerrotut faktat yhteenvetona, en saata mitenkään uskoa, että tällaisen ARVOSTETUN FOORUMIN REKISTERÖITYNEISTÄ JÄSENISTÄ tämä loppuosa olisi ns. "sivareita"..... (hymyilee)
Tarkennettakoon välittömästi, että ei minulla siviilipalveluksen valinneita mitään vastaan ole.

Toisinsanoen nyt on aika suorittaa se ISÄNMAALLINEN PALVELUSPAIKKANSA ILMOITUS TÄNNE!!!!

terveisin:

-mr-
Markku Rantala
0504321772
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 17, 2009, 12:00:21 ip kirjoittanut Markku Rantala »
Markku Rantala
maili  mr.markku.rantala@gmail.com
045-8824000

Helmikuu 08, 2009, 19:27:13 ip
Vastaus #43

Markku Valtonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
-63 Autopataljoonassa Mecelininkadulla Helsingissä, henkilöautojoukkueessa ja Volvo Amazon alla. Keikkaa pukkas tasaseen tahtiin ja monenlaista herraa piti kuskata paikasta toiseen etupäässä Helsingissä, mutta kyllä eteläsuomen varuskunnatkin tuli koluttua. Kerrata ei ole tarvinnut( kun tekee sen heti kunnolla).

Helmikuu 08, 2009, 22:41:34 ip
Vastaus #44

Rune H. Rehnberg (Jukku)

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Happy with my Hondamatic
15.02.72-26.04.72 Eptri/KotRPsto Kyminlinna alokasaika.
27.04.72-03.08.72 RAuk/RannJP   Upinniemi/Venelinja ( lomakauluslaatat säilyivät punaisina 8) )
04.08.72-09.01.73 Eptri/KotRPsto Kotkan satama, Haapasaari, veneenkuljettaja.
10.01.73 reserviin. Ei yhteydenottoja sen jälkeen.

Ihan kiva jakso elämässäni :).

P.S Lunttasin päiväykset sotilaspassista kun ei muuten tullut mieleen!