Kirjoittaja Aihe: CX500 miehet  (Luettu 843476 kertaa)

Maaliskuu 08, 2017, 13:32:47 ip
Vastaus #1650

Perttu Korolainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Nyt siinä on paikallaan se 7 mm tiiviste ostettu tuolta
www.laakerinetti.com
kun sattui olemaan muuta käyntiä sielläpäin. Tuota 91251-ZW5-003 -numeroista olisi Bike worldissa ihan hyllyssä. Oliko oikea syvyys 6 vai 7 mm? Seiska meni nätisti paikalleen ainakin.
Honda CX 500

Toukokuu 31, 2017, 17:24:45 ip
Vastaus #1651

Suuronen Kari

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro taas.
Kellä olisi kertoa tietoa paljonko cx:än on hyvä huohottaa öljyä. Ajelen työmatkaa noin 90km suuntaansa ja ajon jälkeen huohotinputkesta tulee pieni lammikko öljyä. ( ei siis iso läikkä mutta huomaa tallin lattialla )Ajomatka on normaalia 80-100km vauhtia. Nyt oli myös havaittavissa pieni määrä harmaata sotkua öljyläikän seassa. Liekkö se johtunee kylmästä ja kosteasta kelistä.
Muuten pyörä toimii moitteetta eikä öljyn kulutus ole mitenkään mahdotonta.
Terveiset kylmästä ja kosteasta Pohjois-Savosta.
Honda CX 500c -81

Kesäkuu 01, 2017, 07:46:52 ap
Vastaus #1652

Ben Rydman

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • CeXi on parasta!
Minusta CX:n ei pidä tiputtaa lainkaan öljyä mistään, ei pisaraakaan.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 01, 2017, 08:28:23 ap kirjoittanut Ben Rydman »
Honda CX500 & BMW K75, vanhat prätkät yleensä ja tapahtumat kuvina -aiheinen blogi  http://www.vanhamoto.net/

Kesäkuu 01, 2017, 08:21:34 ap
Vastaus #1653

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Moro taas.
Kellä olisi kertoa tietoa paljonko cx:än on hyvä huohottaa öljyä. Ajelen työmatkaa noin 90km suuntaansa ja ajon jälkeen huohotinputkesta tulee pieni lammikko öljyä. ( ei siis iso läikkä mutta huomaa tallin lattialla )Ajomatka on normaalia 80-100km vauhtia. Nyt oli myös havaittavissa pieni määrä harmaata sotkua öljyläikän seassa. Liekkö se johtunee kylmästä ja kosteasta kelistä.
Muuten pyörä toimii moitteetta eikä öljyn kulutus ole mitenkään mahdotonta.
Terveiset kylmästä ja kosteasta Pohjois-Savosta.

Ei hondasta saa tulla öljyä mistään kohtaa ulospäin, tarkista ensin että onko koneessa liikaa öljyä, jos on niin sitä saattaa tulla huohotinputkesta ulos, jos ei niin sitten moottori huohottaa liikaa , mikä takoittaa tod, näk, kuluneita sylintereitä / mäntiä / männänrenkaita, korjaus edellyttää ehkä moottorin poraamista ylikokoon ja uusien ylikokomäntien asennusta.

Jos on tuuria ( jos ei ole pahasti kuluneet sylinterit ja männät ) niin hommasta voi selvitä sylinterien hoonauksella ja männänrenkaiden uusimisella.
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Kesäkuu 01, 2017, 08:36:04 ap
Vastaus #1654

Suuronen Kari

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kiitos jo nyt vastauksista. Itsellä vaan on semmoinen käsitys että pitkää matkaa ajaessa reippaalla vaudilla kone saattaa tehdä noin. Lukeehan ohjeissakin että huohotin letku pitää tyhjentää ajoittain. Kelikin on ollut super kostea. Toki öljyäkin taisin juuri laittaa ja sitä meni ehkä vähän liikaa. Pyörä on tehnyt tuota pientä huohotusta jo kolmatta kesää ja mitää muuta ongelmaa ei ole ollu. Kilometrejä on tulle erittäin runsaasti eikä öljyn kulutusta juurikaa edes huomaa.
Pitää siis vielä tarkistaa se öljyn määrä ja seurata vielä tarkemmin sen kulutusta. Mutta jos kone vaatii avaamisen niin sitte se täyttyy tehdä.
Honda CX 500c -81

Kesäkuu 01, 2017, 08:48:26 ap
Vastaus #1655

Ben Rydman

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • CeXi on parasta!
Minulla ei CXään tule niin valtavasti kilometrejä, mutta on tänä keväänäkin tullut jo 4500 km. Kaikkiaan olen sillä jo kymmeniä tuhansia ajanut. Öljyä kuluttaa hyvinkin kohtuudella, mutta ei tiputa mistään. Ei lyhyillä eikä useamman sadan kilometrin ajoilla, ei kylmällä eikä kuumalla.
Mutta kun ostin sen aikanaan, niin joskus siitä tuli tippoja siitä sylinterin yläosassa olevasta reiästä. Totaalisen kunnostuksen jälkeen ei mistään missään ajo-olosuhteissa. Tekniikasta sinällään en osaa sanoa juuri mitään, kun en itse sitä huolla, mutta jokin syy tuohon öljyn tippumiseen täytyy olla.
Honda CX500 & BMW K75, vanhat prätkät yleensä ja tapahtumat kuvina -aiheinen blogi  http://www.vanhamoto.net/

Kesäkuu 01, 2017, 10:05:13 ap
Vastaus #1656

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Mitä öljyä Kari käytät? Entäs Ben ja muut? Voi vaikuttaa sekin. Joku huohotushöyryjen öljynerotussokkelo tuossakin varmaan on, sekin kannattaa tarkastaa, ja meneehän huohotinletku alkuperäistä reittiään?

Itse olen vähän sitä koulukuntaa että jos koneessa on veto kohdillaan, eikä se pahasti savuta eikä kilise/kolise niin turha tuollaisen takia aukoa, ellei sitten talvella aikansa kuluksi... Mutta huohotussysteemi kannattaa käydä läpi perusteellisesti. Ääritapauksessa kilpurityylin huohotuspurkki systeemiin vaikka väliaikaisesti, saat öljyn talteen ja pääset jyvälle määrästä. Kun ei CX:ssä ole ketjujakaan jonne voisi öljyn ohjata hyötykäyttöön ;)

Tokikaan omakohtaisia kokemuksia ei mulla ole CX-mallista, turhista remonteista kylläkin :)

Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Kesäkuu 01, 2017, 10:31:07 ap
Vastaus #1657

Suuronen Kari

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mitä öljyä Kari käytät? Entäs Ben ja muut? Voi vaikuttaa sekin. Joku huohotushöyryjen öljynerotussokkelo tuossakin varmaan on, sekin kannattaa tarkastaa, ja meneehän huohotinletku alkuperäistä reittiään?

Itse olen vähän sitä koulukuntaa että jos koneessa on veto kohdillaan, eikä se pahasti savuta eikä kilise/kolise niin turha tuollaisen takia aukoa, ellei sitten talvella aikansa kuluksi... Mutta huohotussysteemi kannattaa käydä läpi perusteellisesti. Ääritapauksessa kilpurityylin huohotuspurkki systeemiin vaikka väliaikaisesti, saat öljyn talteen ja pääset jyvälle määrästä. Kun ei CX:ssä ole ketjujakaan jonne voisi öljyn ohjata hyötykäyttöön ;)

Tokikaan omakohtaisia kokemuksia ei mulla ole CX-mallista, turhista remonteista kylläkin :)

Öljynä olen käyttäny Motul 10w40 synthetic öljyä. Liekkö sitten sopivaa? Kone käy siis hienosti ja vedot tallessa. Ei ylinmääräisiä ääniä eikä kilinöitä. Savutusta ei ole havaittavissa.  Sehän tässä vähän ihmetyttää kun oireita ei ole eikä öljyä liiemmin tarvitse lisäillä. Ajattelin itse vielä seurailla tilannetta. Lähinnä kait öljyn kulutus olisi se pahin merkki? Tuota huohottimen purkitusta itsekkin ajattelin, sillei tulisi varmistettua se määrä ja laatu mitä putkesta tulee. Talvella ehkä sitten voisi konee aukaista ja tarkistaa kunnon.
Honda CX 500c -81

Kesäkuu 01, 2017, 15:07:44 ip
Vastaus #1658

Ben Rydman

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • CeXi on parasta!
Minulla oli tähän asti Castrolin Poweria, täyssynteettistä, mutta nyt sekä CX-guruni Jarno että Otto Brandtin vanhempi huoltopäällikkö sanoivat, että käytä mieluummin puolisynteettistä. Nyt on sellaista, ja ehkä hieman pehmämmin toimii vaihdelaatikko. Minä olen aina korjauttamassa kaikki kuvitellutkin viat, mutta vähän kuten Kari S tuossa sanoo, niin ehkä kannattaisi vain ajaa... Mutta jotenkin olen yhä sitä mieltä, ettei Hondan alle saa tulla pientäkään lammikkoa öljyä.

Kesäkuu 01, 2017, 16:40:48 ip
Vastaus #1659

Perttu Korolainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ettei vaan vaihdepolkimen akselin tiiviste vuoda? Mulla merkkaili pikkusen juuri siitä syystä. Hankintapaikkoja ja varaosanumeroita löytyy ylempää ketjusta, varmaan jopa tältä sivulta. Eikä ole kallis osa, eikä hankala vaihtaa.
Honda CX 500

Kesäkuu 01, 2017, 20:06:31 ip
Vastaus #1660

Suuronen Kari

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ettei vaan vaihdepolkimen akselin tiiviste vuoda? Mulla merkkaili pikkusen juuri siitä syystä. Hankintapaikkoja ja varaosanumeroita löytyy ylempää ketjusta, varmaan jopa tältä sivulta. Eikä ole kallis osa, eikä hankala vaihtaa.

Ei ole vaihdepolkimen tiiviste. Olen nyt ajanu pyörän muutaman kerran pahvin päälle jotta vuotokohdan pystyy varmistamaan. Huohottimesta näyttää tulevan.
Mutta kiitos jo tähän mennessä aktiivisuudestanne. Neuvoja ja apuja otetaan mielellään vastaan jatkossakin. Pakko kyllä sanoa että cx yhteisö toimii kivasti. On siis edelleen hyvä omistaa cx500
Ps voisi kokeilla tuota puolisynteettistä seuraavan öljynvaihdon yhteydessä.
Honda CX 500c -81

Kesäkuu 02, 2017, 08:51:15 ap
Vastaus #1661

lauri kettunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moi!
Itese oon ajanut CX 'muutamia' vuosia ja muutamia kymmeniä tuhansi kilsoja mobilin super 2000 10/30 ei oo kallista ja hyvin pelaa kytkin ja vaihtoisto paremmin toimii tuolla kun MP erikois öljyllä eikä juurikaan huohota. Kyllä jos lorahtaa liikaa öljyä nii helposti meinaa rueta tuleen ulos huohottimen kautta.. ite oon sitä mieltä että jos meinaa vähän tihkua tai vähän öljylle haistakki nii ei se enää nii vakavaa näissä vuosimallessa ole.. no se on mun mielipide.. hyvää CX kesää kaikille!

CX 500C

Kesäkuu 09, 2017, 11:52:56 ap
Vastaus #1662

Tomi Silvo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

CX500 huohotus menee alunperin ilmanputsarikoteloon. Ilmanputsarikotelon pohjalta lähtee alas letku, joka on tulpattu ja se tulee huollon yhteydessä määräajoin tyhjentää. Tuohon letkuun kertyy ajankanssa hiukan vettä ja öljy, mutta se ei valu mihinkään hallitsemattomasti, koska on tulpattu.

Kesäkuu 15, 2017, 12:01:16 ip
Vastaus #1663

Tomi Silvo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Opettavainen kokemus CX500-81 jarrujen ilmauksesta.

Tuli vaihdettua uusi 14mm pääsylinteri ja teräspunosletkut.
Ilmauksen jälkeen ei ollut kuitenkaan yhtään paremman tuntuinen tuo jarrukahva.
Hetken asiaa pähkäiltyäni ja letkuvalmistajan ohjeita luettuani tajusin, että jarrusatulan ilmausnipat ei ole sylinterin ylimmässä kohdassa.
Sitten jarrusatulan alemmat pultit pois ja ylemmällä kiristin satulan sellaiseen asentoon, että ilmausnippa jäi ylimpään kohtaan.
Tuossa asennossa jäi jarrulevykin vielä osittain palojen väliin, eli jarrukahvaa voi rauhallisesti painella.
Nyt ilmaus onnistui hyvin ja sylintereistä tuli vielä selkeästi kuplia pois.

Nyt heräsikin seuraava ajatus, tuo voisi olla yksi syy siihen että jarrusta tulee ajanoloon pehmeämpi.
Vaikka jarrunesteitä vaihtaisikin jää sylinteriin aina hiukan vanhaa nestettä ja ehkä ilmauksen yhteydessä voi ilmaakin päästä nippojen juuresta.

Homma kyllä kannatti tehdä nyt on selkeästi paremmat jarrut :)

Kesäkuu 15, 2017, 12:57:35 ip
Vastaus #1664

Jarno Forssell

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hyvä pointti. Itse ihmettelin aikoinaan myös miksi cx:ssä teräspunokset eivät tehneet jarrusta yhtä jäykkää mitä wingissä teki. Wingissä jarrut tehostui valehtelematta 300%. CX:ssä tuntui yhä pehmeältä. Varmaan juuri tuo oli syynä. Pitääpä tarkistaa vielä wingin nippojen positio, jos niistä saisi vieläkin tiukemmat.

*iso peukku*
Tuumaustauko Blogi asiaa CX500, GL1100 Hondista sekä Kawasaki VN750 customista + Suzuki Burgman AN400 skootterista