Kirjoittaja Aihe: CX500 miehet  (Luettu 843476 kertaa)

Toukokuu 05, 2015, 08:16:37 ap
Vastaus #1455

Suuronen Kari

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hei vaan arvon motoristit. Täällä kylmässä ja karussa Pohjois-savossa olisi teidän joukkoon uusi CXharrastaja. Eilen kävin hakemassa omani talliin. Tämä kesä olisi tarkoitus vain ajella ja kerätä kokemusta, talvella alkaa sitten mahdollinen museorekisteröintiin johtava fiksailu.
Tästä se lähtee.
Honda CX 500c -81

Toukokuu 05, 2015, 17:51:13 ip
Vastaus #1456

Ben Rydman

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • CeXi on parasta!
Tervetuloaporukkaan ja onneksi olkoon oivasta pyörästä!
Honda CX500 & BMW K75, vanhat prätkät yleensä ja tapahtumat kuvina -aiheinen blogi  http://www.vanhamoto.net/

Toukokuu 12, 2015, 21:47:14 ip
Vastaus #1457

Suuronen Kari

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kevvään eka lenkki heitetty. 180km ilman ongelmaa ja kivaa oli. Nätisti CX kulkee.
Honda CX 500c -81

Toukokuu 19, 2015, 20:12:45 ip
Vastaus #1458

Suuronen Kari

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Nyt on sitten 1000km ajettu ja nopeusmittarin vaijeri sano poks! Vähänaikaa mittari heijas ja sitten simahti kokonaan. Mahtaakohan omaan pyörääni joka on vm-81 käydä tämän linkin sisältämä vaijeri?
http://www.xlmoto.fi/nopeusmittari-vaijeri/honda-cx-500-1980?articleIds=45285
Honda CX 500c -81

Toukokuu 19, 2015, 21:21:19 ip
Vastaus #1459

Ben Rydman

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • CeXi on parasta!
Nyt on sitten 1000km ajettu ja nopeusmittarin vaijeri sano poks! Vähänaikaa mittari heijas ja sitten simahti kokonaan. Mahtaakohan omaan pyörääni joka on vm-81 käydä tämän linkin sisältämä vaijeri?

Ei niissä kait eroja ole eri vuosimallien kesken?  Minulla tuo tapaa syödä nopeusmittareiden vaijereita, tarvikevaijerit kestäneet ainakin huonosti. Stormiltakin niitä saa eivätkä ole kalliita.
Honda CX500 & BMW K75, vanhat prätkät yleensä ja tapahtumat kuvina -aiheinen blogi  http://www.vanhamoto.net/

Toukokuu 19, 2015, 22:10:16 ip
Vastaus #1460

Suuronen Kari

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Ei niissä kait eroja ole eri vuosimallien kesken?  Minulla tuo tapaa syödä nopeusmittareiden vaijereita, tarvikevaijerit kestäneet ainakin huonosti. Stormiltakin niitä saa eivätkä ole kalliita.

Kiitoksia tästä tiedosta. Pitää huomenna tilata vaijeri niin ei tule kerättyä jonoa taakse:)
Honda CX 500c -81

Toukokuu 20, 2015, 11:56:54 ap
Vastaus #1461

Aki Lötjönen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ajoin viime sunnuntaina toistaiseksi viimeisen kerran cx:llä.  :( Voihan nenä, kun oli ihan mukava ajaa. Huom.! Toistaiseksi viimeistä kertaa.. :) Tiedä vielä, jos joskus tulee toinen cx vastaan. No, cx meni omalle pojalle ajoon. Ehti jo kehumaan, että cx:llä on hyvä ajaa. Onhan sillä!

Kesäkuu 01, 2015, 03:35:40 ap
Vastaus #1462

Tommi Sipilä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tulipahan muuten viikko sitten käytettyä CXää radalla. Oulu MC ja terwamotoristit järjesti ennakoivan ajon koulutuksen ja siinä lopussa sai harjotella kaarreajoa siinä radalla. Siihen se rata oliki hyvä ku mutkaa oli niin paljo, ettei tarvinnu vaihetta vaihtaa vaan koko rata meni kakkosella.

Kevät huolto meni itellä vähä ketuille ku öljyn vaihdossa tuoli laitettua kertaalleen suodatetut öljyt sisään. Veli oli suodattanu ne kertaalleen amazonin koneen läpi. Kuulemma oli kertonu mulle, mutta en minä sitä muista. Ei nuo öljyt kumminkaan oo ku muutaman minuutin pyöriny siellä koneessa ja väristä ei erottanu mitään, niin kai niillä sitten ajaa jonku tonnin ennen ku vaihtaa tuoreempiin.

Ja kannattaa laittaa sitä sinistä kierrelukitetta vähä joka paikkaan kun mulla oli viime kesän aikana löystyny yks kytkinjousen pultti kokonaan irti ja toinen melkein kokonaan. Ihme kyllä ei ollu aiheuttanu mitään vaurioita..

Vielä pitäs kattoo venttiilinvälykset kohilleen ja kiristellä nokkaketju ennen suurempia koitoksia.
Aim low and achieve your goals

Honda CX-500 1981
Tunturi Super Sport 1978 (ikuisuus projekti)

Kesäkuu 01, 2015, 07:55:22 ap
Vastaus #1463

Pentti Vaherkoski

• *
  • Jäsentiedot Poissa
CX-miehet varmaan osaa vastata, että mikä oli CX:n hinta, kun se tuli myyntiin 1978.

Kesäkuu 05, 2015, 08:28:07 ap
Vastaus #1464

Harri Talvinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kysytääs täälä, että onko kellään myytävänä ylinmääräistä suht suoraa stantardi ceeäksän tankkia? Ei tartte hyvässä maalissa olla.
Tääo ihan hirveetä, mopossa on kone osina, itse mopokin on osina ja kelit alkais oleen ajelua vailla. Aikaa ei taho riittää taas mihinkään. Jokainen vastaantuleva motskari murskaa sydäntä...
Käsi kiertyy kaasarin kahvassa, on vääntöä koneessa vahvassa...

Kesäkuu 07, 2015, 21:44:58 ip
Vastaus #1465

Fredrik Slotte

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Nakkasin pyörän myyntiin, saas nähdä kuinka nopeasti tulen katumapäälle  ???

http://www.nettimoto.com/honda/cx/1869299

Kesäkuu 13, 2015, 23:07:59 ip
Vastaus #1466

Raine Haikarainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tervehdys CX-kuskit. Pieni kokemus tältä kesältä. Itselläni on museokatsastettu CX 500C. Jonkin aikaa olen kiinnittänyt huomiota koneen hieman kulmikkaaseen käytökseen. Tasakaasulla ilmeni vetelyä ja tehon muutokset eivät tapahtuneet kovin jouheasti. Tänä keväänä mukaan oli tullut lisäksi toisen pytyn tyhjäkäyntiongelma sekä moottorijarrutuksessa putkeen ampumista. Päätin ottaa kaasarit irti, putsata ultraäänellä ja laittaa uuden tiivistesarjan

Remontin jälkeen oireet eivät poistuneet, pikemminkin päinvastoin. Pähkäilin, että syy saattaa olla imupuolen ilmavuodossa. Imukurkun stefat vaikuttivatkin väsähtäneiltä ja päätin uusia. En tilannyt varaosana, vaan kävin hakemassa Tiivistekeskuksesta. Sieltä löytyikin passelit O-renkaat ( OR 39,6 x 2,4 FPM) hurjaan 2,70 euron kappalehintaan. Tiivistin samalla imukurkun kumiosan parin pienen murtuman Claes Ohlsonilta ostetulla joustavalla kumiliimalla.

Korjaukset tuntuivat heti vaikuttavan ja myönteiseen suuntaan. Jälleen kerran tuli todistettua, että CX:n imupuolen ilmatiiviys on ilmeisen tärkeää.  O-renkaat menettävät tiivistyskykynsä vuosien kuluessa. Ne kannattakin vaihtaa aina, mikäli imukurkut/kaasarit ovat irti. O-renkaat saisivatkin kuulua mukaan kaasarin tiivistesarjaan, vaan eivätpä kuulu.

Kesäkuu 14, 2015, 11:28:05 ap
Vastaus #1467

Pentti Vaherkoski

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Nuo imukurkun murtumat kielii, että ovat nekin parhaat päivänsä nähneet, eikä noista korjaamalla tahdo kunnollisia saada. Kannattaisi satsata uusiin, niitä saa ainakin Saksasta geiwiziltä 35€/kpl + 18€ postikulut.

Kesäkuu 14, 2015, 19:49:29 ip
Vastaus #1468

Jarno Forssell

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Itse olen korjannut useat todella pahasti haljenneet cx:n imukurkut ShoeGoo liimalla. Todella hyvää tavaraa, joka tekee kestävän tasoittuneen elastisen kerroksen. Väitän että noilla korjauksilla ne imukurkut kestävät taas useita vuosia. Yksi ShoeGoo tuubi on riittänyt korjaamaan ne useat kurkut. Samoin sillä saa hyvin tiivistettyä vedeltä erinäisiä johtojen läpivientejä ym. Ei kannata suotta heittää haljenneita kurkkuja roskiin. Kannattaa testata tuota ainetta.

http://tuumaustauko.blogspot.fi/2011/12/imukurkkujen-korjausta.html

Kyseisessä artikkelissa ei ole edes läpi asti haljenneet kurkut. Läpi asti haljenneitakin olen onnistuneesti korjannut.
Tuumaustauko Blogi asiaa CX500, GL1100 Hondista sekä Kawasaki VN750 customista + Suzuki Burgman AN400 skootterista

Kesäkuu 14, 2015, 20:47:09 ip
Vastaus #1469

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Itse olen korjannut useat todella pahasti haljenneet cx:n imukurkut ShoeGoo liimalla. Todella hyvää tavaraa, joka tekee kestävän tasoittuneen elastisen kerroksen. Väitän että noilla korjauksilla ne imukurkut kestävät taas useita vuosia. Yksi ShoeGoo tuubi on riittänyt korjaamaan ne useat kurkut.

Kyllä se hyvää ainetta on-vaikka hiukan hintavaa minusta ainakin se mitä minä olen käyttänyt.
On tullu rakenneltua kuminpalasista yhdistelemällä monenlaista.Kyseessä on "nestemäinen kumi" kauppanimellä myytävä tuote.
Ollut jo ainakin 10 v Robinhoodeissakin.Mutta pikkutuubi maksoi jo vissiin lähemmäs kymppiä.Jostain sitä saa isoissa purkeissakin.