Moi
Kommenttini ja kokemus koski vain ko öljyä,vaihteiston toiminta oli sillä jotenkin karkea myös Husqwarna TC-250 nelari krossissa.
CX:n oljyt on tuon jälkeen vaihdettu kolme kertaa ja vaihteisto pelaa aivan normaalista ilman mitään säätämistä.
Olen käyttänyt crossissa synteettistä Motulin 5100 öljyä,Motorexin synpoweria ja Shellin täyssynteettistä,erinäisiä muitakin öljyjä ja vaihteiston fiilis on ollut OK.
Kyllä synteettiset varmasti on parempia öljyjä, mutta jostain syystä ei ko öljy sopinut mun CX:sään.
Voi olla että se toimii jossain muussa CX:ssä ihan OK.
Kaikkihan nämä on yksilöitä.
Eikä mulla ole mitään Teboilia vastaan.Autossani käytän usein Diamonttia.
Juu ja kaverin HD panheadin laatikko ei toiminut synteettisellä vaihteistoöljyllä myöskään.Vaihteet takkuili ja poljin ei palauttanut kunnolla.
Kyseessä oli muistaakseni Mobilin öljy ja laatikko on varmasti nähnyt melkoisesti kilometrejä.
Juu ja semmonen tuli vielä mieleen tosta ignitecistä ja vanhoista käämityksistä, asennuksen jälkeen,että ne pitäis varmaan maadottaa suurinpiirtein sen kokoisen vastuksen kautta mitä orginaali CDI;ssä on vastusta.
eli ei ylikuormitettaisi niitä.
Toisaalta jos niitä ei maadoteta, voiskos jännite nousta niin korkeaksi,että se jossain vaihessa lyö läpi eristeistä?
T: Tomi