Kirjoittaja Aihe: CX500 miehet  (Luettu 843648 kertaa)

Toukokuu 28, 2012, 15:07:01 ip
Vastaus #495

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Hoonaus ja poraus eri sarjaa, ite onnistuu hoonaus pu pätkä 10mm kierretankoa ja puu pölkky päähän jonka sorvari sorvaa millin alle. Sitten sahaat rautasahalla uran johon saat riittävästi hienoa paperia, ei liian hienoa ja öljyä ja hitaat kiekat va vetelet eestaas koska hoonijllki pistää uool niinnkuin jenka. Vittumainen sorvari jos ottaa enemmäm kuin norttiaskin.

Toukokuu 28, 2012, 16:45:14 ip
Vastaus #496

Jasu Haapalainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei muuta kuin kunnon puhdistelut joka paikkaan ja käyntiin kokeilemaan, ei ainakaan kuvien perusteella nuo naarmut niin pahoilta näytä.

Huijaako silmäni vai onko sylintereissä jopa hoonijälki vielä näkyvissä.

Edit: enpä huomannut että oli muitakin vastauksia tullut mutta hoonausta ei kannata säikähtää. Ihan perus varaosaliikkeestä saa porakoneeseen liitettäviä hooneja eivätkä muistaakeni maksa paljoa.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 28, 2012, 16:49:02 ip kirjoittanut Jasu Haapalainen »

Toukokuu 28, 2012, 17:01:23 ip
Vastaus #497

Fredrik Slotte

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hieman näkyy joo jälkiä vielä. Naarmut ovat juuri ja juuri tunnettavissa sormella/kynnellä. Oikeastaan vain yksi tuntuu ns. selvästi. Vaikeatahan se on kuvailla naarmujen laatua sanoilla..

Tuntuisi vain hölmöltä jatkaa korjaamista kaikkine uusine osineen vain todetakseen että kyllä ne naarmut oli sittenkin isoja. No mutta, pyydän kaveria katsomaan jolle nelaritekniikka on tutumpaa kun minulle.

Sähköistä sen verran, että sitähän voisi kytkeä jonkun auton akun tuohon ja kokeilla miten mikäkin toimii. Olisiko vinkkiä antaa missä järjestyksessä kannattaisi kokeilla mitäkin? Do's and don'ts.

Tietysti CRC:tä ensin kaikkiin liitoksiin.

Lisäystä vielä:

Tätä kuvaa en tainnut vielä näyttää. Kuvassa alempi naarmu on se suurin, ja ainoa joka tuntuu kynnellä.

« Viimeksi muokattu: Toukokuu 28, 2012, 17:03:05 ip kirjoittanut Fredrik Slotte »

Toukokuu 28, 2012, 17:20:19 ip
Vastaus #498

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ne motonetin kolmekiviset ilmavispilät saa heittää roskiin huoletta ilman paketin avausta ku niillä ei saa kuin vahinkoa aikaan, hoonarin tulee muistaa ettei siitä uuttä väljää saa tehdä eli jos sielä on naarmu niin sieläon, se on kumminki ei terävä. Männään laitat renkaat pää aina männäntappia kohti ja seuraan toiselle puolelle ja taas niin kauanku niitä on, mäntä ei ikinä nojaa tapinsuuntaisesti ja jos nyt joku on erimieltä tiedän monta lentokonemekaanikkoa jotka pyörii haudoissaan..

Toukokuu 28, 2012, 19:30:04 ip
Vastaus #499

Fredrik Slotte

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kaveri tossa väläytti että onkohan jäähyneste jäätynyt talven/talvien aikana ja tehnyt halkeaman kanteen josta on sitten päässyt vuotamaan sisään.

Toukokuu 29, 2012, 17:37:16 ip
Vastaus #500

Anssi Aitto-oja

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Itselläni on tuo ignitech cdi ja pyörä toimii unelmasti. Signaturen Blogista löytyy tarina kuvien kera ignitechistä.

Moro!

Just lähti äskön tilaus paypalilla Ignitecistä. Jos saan tällä cx:n pelittämään kunnolla niin oon kyllä Jarnolle kahvin (kaljan) auki. Sorry, että en ole aiemmin kommentoinut tätä Ignitech keskustelua, kun olen taistellut oman cäxäni kanssa. Toi Jarnon blogi on kyllä todella kullanarvoinen. Hienoa että löytyy suomeksikin mielenkiintoisia kokemuksia ja vinkkejä cx:iin liittyen.
 Ittelläni on -81 vuosmallin customi ja kerran jo piti työntää 3 km kotiin kun hyyty tienposkeen eikä suostunut heti käynnistymään uudelleen. Tulipahan kuntoiltua  :P . Aikansa seistyään lähti kone taas hyvin käyntiin, mutta aina minuutin jälkeen hyyty eikä käynnistynyt heti millään uudelleen. Purin ja putsasin jo tankin, hanan ja kaasarit vaikka bensaa tuntuikin tulevan aivan hyvin läpi. näitten toimien jälkeen pyörä vihdoin suostui taas toimimaan, mutta silloin tällöin ajossa nykäisee kesken kaiken ihan kuin sytkä pätkisi ja siis molemmat pytyt kerralla. Jarnon ohjeilla mittailin myös staattorin ja hyvin oli kaikki ohmiluvut raja-arvojen sisällä. En siis enää muuta keksinyt kuin, että cdi täytyy olla pikkuhiljaa finaalissa. Alkuperäinen boksihan maksaa todella maltaita. Toivottavasti Ignitecin boksi saapuu ennen japsitreffejä ei sitä muuten oikeen uskalla tuolla kovin kauas lähteä.

-Anssi-

Toukokuu 29, 2012, 18:06:33 ip
Vastaus #501

Leo Belik

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Cum On Feel the Noize
Terve,

Mulla oli aikoinaan Buellin kanssa ongelmia. Nykäisi aika kovinkin silloin tällöin (harvoin). Varsinkin pintakaasulla.
Vaihdoin boxin, eikä mikään muuttunut. Tosin Buellissa oli ruisku.
Minulla on se käsitys, että kun boxi hajoo, niin sitten hajoo kunnolla. Tosin en ymmärrä mitään CX:n boxin toiminnasta.
Minun Buellista vika löytyi polttoaineen saannissa ja oli kävi liian laihalla. Kaverilla oli samanlainen ongelma HD:ssa ja vika oli myös bensan saannissa (lian pieni bensasuodatin)

Ehdotan, että tarkista tulpat, kokeile vaikka uusilla. Putsaa kaasari kunnolla. Katso bensasuodatin, ettei ahdista. Onko riittävän iso? Käykö kone laihalla? Onko sytkä myöhäsellä? Katso myös, että tankki saa korvausilmaa.
Katso myös, ettei kaasari, imu vuoda jostain ja päästä laihalle.

Nykiikö pintakaasulla vai kiihdyttäessä?
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 29, 2012, 18:16:34 ip kirjoittanut Leo Belik »
BSA "Buzy Beeza"

Toukokuu 29, 2012, 18:21:42 ip
Vastaus #502

Jarno Forssell

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Anssi toivottavasti ignitechistä on apua. En oikein näe järkeä ostaa käytettyä alkuperäisboxiakaan. Ne käytettynäkin maksaa paljon ja ne on kuitenkin 30-34 vuotta vanhoja. Voivat hajota koska vaan ja sitten on taas sama edessä. Ignitechille taisi saada 2v takuun. Ja ompahan samalla karsittu pois se toinen tuleva tyyppivika, eli riittää että se staattori jatkossa vaan lataa :)

Cdi voi hajota pikkuhiljaakin. Itselläni on kaapissa cdi joka ei anna toiselle puolelle sytytystä ollenkaan, mutta toiselle puolelle toimii. Jollain oli myös joskus mennyt alkuperäinen boksi siten, että toimi kylmänä hyvin, mutta muutaman kilsan ajon jälkeen elektroniikka ilmeisesti lämpeni niin että boksi alkoi katkoa ja zippailemaan. Sama pätee alkuperäisiin sytytyspuoliin. Saattavat toimia kylmänä ja hetkenpäästä sammua. Sitten taas jäähdyttyään toimii hetken.

Tuo tankin korvausilman saanti on ollut jollaon ongelmana, helppo testata. Kun pyörä sammuu, niin tankin korkki auki ja vaikka vielä puhaltaa sinne tankkiin paineella. Sitten uutta starttausta koittamaan.

Itse en käytä bensansuodatinta ollenkaan. Harvemmin sinne tankkiin mitään sontaa pääsee.

Mitä työntämiseen tulee, niin 3km. Huh! Itse työnsin joskus 500m ja tuli kunnolla hiki. Tosin oli ylämäkeä koko pätkä. Ei kivaa.

Ignitech saapuu noin viikossa. Kannattaa asentaa virrat releen kanssa suoraan akulta. Releelle heräte töötiltä, virtalukolta tai takavalon johdolta. Kannattaa siis eriyttää ignitech pyörän omista sähköistä.

Tuumaustauko Blogi asiaa CX500, GL1100 Hondista sekä Kawasaki VN750 customista + Suzuki Burgman AN400 skootterista

Toukokuu 29, 2012, 18:39:42 ip
Vastaus #503

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuosta sytystä joka antaa alakierroksille voimaa vois jo jotain maksaa kun mä haluaisin lötkötellä hiljaa ja mopeus nouseen niin ei kivaa panna kakkosta pesään ja kiekat 7000rpm/m tuntumaan et tulee voimaa. Ei mitään voow efektiä jos joka vaihteella mennään yli tuon kierrorajan mutta se ei sovi herrasmiehelle.

Toukokuu 29, 2012, 19:00:03 ip
Vastaus #504

Jarno Forssell

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Henry nyt se pyörä myyntiin ja cb350 tilalle :)
Tuumaustauko Blogi asiaa CX500, GL1100 Hondista sekä Kawasaki VN750 customista + Suzuki Burgman AN400 skootterista

Toukokuu 29, 2012, 19:30:52 ip
Vastaus #505

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Enmä myy mutta vaihtaa voisin, viimekesä jäi ajamatta sairauden takia ja vähän kevyempi voisi olla mulle hyvä ku en tykkää ajella kuin 80km/t ku farkun pultut lepattaa ja onhan mulla kunnon ajopuku mutta enmä tykkää ja jos rannassa käyn venettä kattomassa ajan lippis päässä, lekurin lupa olla käyttämättä kypärää. Eine kiusaa mua laittomata apumoottoristakaan vaan katsovat muualle ja nyt autolla ei enään tikkaria suuhun vaikka pupillit on pienet, ne on nähnu et hullu ukko mutta asiat kunnossa. Aamu alkaa Temgesig, Diapam, Gapapentin ja nuut lääkkeet pilsnerin kanssa. lääkärin kliiniset testit sanoo OK ja ilman en voi elää.

Toukokuu 29, 2012, 20:28:32 ip
Vastaus #506

Anssi Aitto-oja

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Terve,

Mulla oli aikoinaan Buellin kanssa ongelmia. Nykäisi aika kovinkin silloin tällöin (harvoin). Varsinkin pintakaasulla.
Vaihdoin boxin, eikä mikään muuttunut. Tosin Buellissa oli ruisku.
Minulla on se käsitys, että kun boxi hajoo, niin sitten hajoo kunnolla. Tosin en ymmärrä mitään CX:n boxin toiminnasta.
Minun Buellista vika löytyi polttoaineen saannissa ja oli kävi liian laihalla. Kaverilla oli samanlainen ongelma HD:ssa ja vika oli myös bensan saannissa (lian pieni bensasuodatin)

Ehdotan, että tarkista tulpat, kokeile vaikka uusilla. Putsaa kaasari kunnolla. Katso bensasuodatin, ettei ahdista. Onko riittävän iso? Käykö kone laihalla? Onko sytkä myöhäsellä? Katso myös, että tankki saa korvausilmaa.
Katso myös, ettei kaasari, imu vuoda jostain ja päästä laihalle.

Nykiikö pintakaasulla vai kiihdyttäessä?

Joo nää kaikki kävi mullakin mielessä ja etenkin toi tankin korvausilma kun tein itte siihen uuden tiivisteen, mutta ilmaa tuntuis saavan. Kävin läpi tappokytkimen ja virtalukon sekä sen maattopiuhan  ja eikä niistäkään mitään vikaa löytynyt. Ollaan täällä porukalla asiaa mietitty ja aika moni on sitä mieltä että cdi olis menossa. Minäkin olin alussa sitä mieltä, että cdi menisi kerralla pimeeksi kuten mulla yhden mopon kanssa kävikin. Voi se kuulemma pikkuhiljaa pätkäisemälläkin sitten lopullisesti pimetä ajan kuluessa.
 Seos säätö oli alussa mielestäni liiankin rikkaalla kun tulpat oli aika noessa. Pienellä säädöllä rupes tulpat näyttämään taas kahvinruskeelta. Mutta toi nokisuus tässä tilanteessa kieliikin ehkä huonosta kipinästä vai mitä mieltä asiantuntijaraati on?

Toukokuu 29, 2012, 20:35:36 ip
Vastaus #507

Anssi Aitto-oja

• *
  • Jäsentiedot Poissa
 Vielä tuosta korvausilmasta. Kun tää lietepumppu sammui sen minuutin käynnin jälkeen laitoin oitis hanan kiinni ja avasin uimurikammioiden tyhjennysruuvit. Bensaa oli kammiot täynnään. Ei kuitenkaan tulvineet.  Sain kyllä myöhemmin toisen kaasarin tulvimaan kun uusin neulaventiilit (storm). Vaihdoin sitten tilalle vanhan neulan ja vuoto loppui. Taitaa neulan vaste kaasarissa olla aikojen saatossa hioutunut tälle vanhalle neulalle. Toisessa kaasarissa uusi neulventtiili piti.
 Noi imukurkut tiivistin vielä liimalla, niissä oli kyllä vähän ilmavuotoa vaikka olikin uusittu parivuotta sitten. Mistään varsinaisesta nykimisestähän ei ollut kyse vaan motti hyytyi kerrasta. Samoin tässä myöhemmin nuo nykäykset sattui  sekä tasakaasulla että kiihdytettäessä mutta harvakseltaan. On vaan sellainen tosi epävarma olo vaikka muuten näin patavarmasta vehkeestä onkin kyse  ::)
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 29, 2012, 20:43:22 ip kirjoittanut Anssi Aitto-oja »

Toukokuu 29, 2012, 20:46:42 ip
Vastaus #508

Jarno Forssell

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kannattaa ehkä harkita samalla sen Ignitechin lisäksi uusia sytytyspuolia. Maksavat hurjat 14-15e postikuluineen pari ebaysta tilattuna. On sitten uutta kaikki sytkään liittyvä.

Tästä pari kappalta tilaat. CX500 mallissa toimivaksi todettuja.

http://www.ebay.com/itm/IGNITION-COIL150cc-200CC-PIT-BIKE-ATV-/130666865644?hash=item1e6c5a23ec&item=130666865644&pt=Motorcycles_Parts_Accessories&vxp=mtr

Ja Ignitech cdi-boxin kanssa pitää olla tulpanhatuissa resistorit (vastusmittauksella tulpanhatussa 5000-7000 ohmia). Tai vaihtoehtoisesti turvallisempi tapa on ostaa sytytystulpat joissa on resistorit. Eli lyhyesti tulpan mallimerkinnässä jossain kohtaa R-kirjain.
Yleensä kaikissa iridium-tulpissa ainakin on resistorit. Tästäkin on juttua blogissa.

Ignitech siis vaatii että resistoreita löytyy tulpasta tai hatusta. Jos ei löydy, saattaa ignitech hajota. Ja sitähän et ehkä halua, jos siihen sen vajaa 200e uhraa.

Toukokuu 29, 2012, 20:52:37 ip
Vastaus #509

Anssi Aitto-oja

• *
  • Jäsentiedot Poissa
 Hyvä tietää toi resistori jutska. Mulla on kyllä ihan R-tulpat että hatut. Samoin 1kpl uus puola. Mitenkä sen puolan saikaan mitattua, jotta vieläkö on täysiisä järjissä (siis puola) ?