Kiitos Pekka sympaattisista ja informatiivista jutuista.
Tällaisena 63:na jäin miettimään ajatustasi "Toukokuussa rapsahtaa "mittariin" numerot 73. On siinä pitelemistä!" Miten ikävuodet ovat vaikuttaneet ajoharrastukseesi? Jos tuo vuosien lisääntyminen näkyy jossakin, niin missä lähinnä?
Tämä aihe menee nyt tietysti jo aika paljon teknisesten kysymysten ulkopuolelle, mutta koskettaa kuitenkin aika montaa. Museofillareilla ajavat kaverit kun alkavat itsekin jo olla museokamaa..
Kiitos Raine, sanoistasi, inhimillinen lämpö joka niistä huokuu, tuntuu hyvältä!
Siitä vanhenemisen vaikuksesta aloitin kertoa, mutta kuinkas kävi:
Kirjoitin melkein koko elämänkertani, mutta vasemman pikkusormen vahinkoklikkaus lähetti kaiken bittiavaruuteen, harmi, kun
kerroin siinä jo motoristihistorianikin alkaen NSU Superfoxista 1957. Autokausi alkoi 1961, sitten Vespa harrastevehkeenä 1975-82. Vielä tarinoin maataloushommista ja kaikkien tarvittavien rakennusten uudelleen rakentamsesta. Rellestelin yhden miehen putkifirmallani, jopa auktorisoidulla. Monin sanoin kuvailin kaikkien neljän jaloissani nyt olevan täysproteesin historiaa. Sitten lausuin myönteisiä sanoja Henry Eklundista, joka kipujensa keskellä jaksaa pitää lippua korkealla!
Nyt olen itse Henryn kanssa samalla luokalla elämänkoulussa: Odottelen sitkeästi pääsyä selkäleikkaukseen joulun jälkeen alkaneittten rankkojen kipujen takia. Taisi olla turhaa sekin, kun juuri karanneessa tekstissä laajasti kerroin minua kuudella terveyskeskuskäynnillä hoitaneesta viidestä eri keikkalääkäristä! Ja siitä, ettei lähetettä erikoislääkärille sitten millään tuskaisena kärsimiini seitsemään viikkoon saanut. Ja nyt kun se lopulta heltisi, jonolla saattaa olla pituutta kolmekin kuukautta. Pakko on mennä yksityiselle puolelle, vaikka se näillä tuloilla kovasti kirpaisee!
Henryä muistan taas, kun huomaan lukuisten lääkepurkkien sisällön samaksi kuin hänellä, Tramalia, Lyricaa, Panacodia ja Panadolia, jopa tupla-annoksin! Mutta ei kaikki uutiset silti pahoja ole: Hyvää on kun tuo Silver Wing-motskari tuli kuntoon pätevän asentajan turvin. Ja kun samalle pelille tuli tänään tarjous edullisesta vakuutuksesta. Kolmesataa euroa ympärivuotisesta ei tunnu pahalta. Siksi ajatuksetkin ovat taas kerran muuttuneet: Jos tämä selkä ilman huushollin pankrottiin menoa saadaan kesäksi kuntoon, minähän en myy kumpaakaan Hondaa, en Deauvilleä enkä Silver Wingiä, en, kun kerran olen noiden isännäksi päässyt!
Vai mitä, pojat?
Täytyyhän se tähänkin vielä kuva pläjäyttää!
[ylläpito on poistanut liitteen]