Kirjoittaja Aihe: CX500 miehet  (Luettu 844110 kertaa)

Kesäkuu 12, 2011, 22:55:38 ip
Vastaus #135

Ari Stenvall

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Imuvuoto kannen ja imukaulan väilissä, O-renkaassa ei ollut enään ponnetta.
Jarru cliinerillä löytyi se vuoto helposti ja taisipa imukaulakin samalla puhdistua.
70 km koeajolla tyhjäkäynti kaikissa oloissa ok.
Huollot muuten tehty mutta nesteet pitää vielä vaihtaa jäähdytys systeemiin.
Kahva kumit pitäisi jostain saada, nykyiset tunning mallit on tosi ikävät käyttää.
Jostain syystä venyy nuo "koeajot"

Kesäkuu 14, 2011, 08:49:35 ap
Vastaus #136

Toni Väänänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mitä nestettä meinasit Ari käyttää jäähdyttimessä? Itellä olisi sama homma edessä.

Kesäkuu 14, 2011, 16:15:45 ip
Vastaus #137

Ari Stenvall

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Öö.. taisi olla valvolinen punaista nestettä se pänikkä minkä ostin.
Kävin taliissa kattomassa,  http://www.valvoline.fi/tuotteet/jaahdytinnesteet/jaahdytinnesteet_index.html
Oli tuota Maxlifeä.
Olisikohan jossain jakoketjun kiri ohjetta??

Kesäkuu 14, 2011, 16:26:22 ip
Vastaus #138

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Hurjat kuulemma kiristää koneen käudessä avaanalla kymppimillin ruuvin ja uusivat josei osunu kohdalle. Sanoin Hurjat.

Kesäkuu 16, 2011, 22:22:58 ip
Vastaus #139

Ari Stenvall

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kaasutin jumppaa.....
Ilmeisesti ei ihan turhaan, toimi koeajolla tyhjäkäynti ihan mainiosti.
Tilasin korjaus-aapisen, saapa nähdä onko siitä mitään iloa.

Kesäkuu 25, 2011, 18:07:48 ip
Vastaus #140

Ari Stenvall

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Eipä oo laatua vanhassa hondassa  >:(
31 vuotta vanha ja 49tkm ajettu kytkinvaijeri otti ja katkesi.
Melkein voisi lähettää reklamaation tehtaalle  :), jos lähettäisivät takuuseen uuden....

Kesäkuu 25, 2011, 18:42:22 ip
Vastaus #141

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Yhtä huonoa laatua kun mun Bustexxl:n polttoianeuimuri , 140t ja sippi. Kyllä mou romut pitää kestää yhden ihmisen elämän, sä sentäs saat kottikärryllisen uusia vaijereita tuon hinnalla. Niin eihän tämä tähän vitjaan kuuluis mutta perässä on 115hv Honda.

Heinäkuu 06, 2011, 22:09:56 ip
Vastaus #142

Ari Stenvall

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ajokki alkaa toimia niin kuin pitääkin.
Tai ainahan jotain pientä hiplaamista olisi, mutta kun on kivempaa vaan ajella.
Jaa niin oli asiaakin, onko noissa cx malleissa välityksissä eroja?

Heinäkuu 12, 2011, 22:58:29 ip
Vastaus #143

Jasu Haapalainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Uusi (vielä) onnellinen ceeäxän omistaja ilmoittautuu.

Sellainen kysymys nyt tässä heti alkuun olisi että kuinka tuohon etupäähän vaihdetaan öljyt, mielellään mahdollisimman tarkasti kerrottuna koska ei ole ennen tullut tuollaista hommaa tehtyä.

Mistähän voisi löytyä uudet stefat tuonne etupumppuihin, taitaavat olla jo parhaat päivänsä nähneet kun keula lösöttää pohjassa. Tästäkin savotasta jos joku osaisi kertoa sen että kuinka se olisi paras tehdä.

Luonnollisesti myös tieto siitä kuinka paljon ja mitä öljyä noihin pumppuihin kuuluu laittaa.

Heinäkuu 12, 2011, 23:37:29 ip
Vastaus #144

Pekka Koivu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen 8930
Mitä minä olen noiden VF:ieni kanssa temunnut, olen huomannut että ensimmäiset kaksi hankintaa pyörän hankinnan jälkeen tulisi olla joko tehtaan korjaamokirja, "shop manual" tai vastaava, esim. Clymerin opus, ja ehkä myös varaosakirja. Niillä kuvilla ja ohjeilla pääsee jo aika pitkälle, korjaamokirjassä kerrotaan täyttömäärät, esim. jousien pituudet, työjärjestys, ym ym. Noita shop manualeja saa ladattua netistäkin, jos ei täältä myyntipalstalta löydy.
Honda VF1000F2: "Hillittyä charmia" TM 15/1985
Honda V65 Sabre: "A great,big bike" Cycle World 05/1984
Aprilia RST1000 Futura 2001

Heinäkuu 13, 2011, 00:01:26 ap
Vastaus #145

kaukoranta ari

• *
  • Jäsentiedot Poissa
täydellinen ohjekirja löytyy kaveriltani numerosta0400-515688.kaikki hajotus kuvat säätö-arvot ym.mallit cx 500-650.myös turbo ja silver wings malli.noin 200 sivua.tarjosin niitä aikanaan tänne mutta kukaan ei tarvinnut.kysy siltä millä haluaa myydä kirjan ei varmaan kallis.stefat löytyy varmaan paikallisen honda piirimyyjän kautta.ainakin mun entiseen ois saanut,oli malliia -84.ja multa löytyy taka valon käyttämätön lasi joka oli sama 750 hondassa 80luvun lopussa.sama lasi kummassakin
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 13, 2011, 00:10:44 ap kirjoittanut kaukoranta ari »

Heinäkuu 13, 2011, 01:03:51 ap
Vastaus #146

Jasu Haapalainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tattis vastauksista, löysin netistä tällaiselta sivulta tuon korjauskirjan http://coodie.com/cx/CX500 Service Manual.

Kirja on kattava ja selkeä sisältäen suunnilleen kaiken tarvittavan tiedon, pystyy selailemaan netissä tai tallentamaan koneelle.

Heinäkuu 13, 2011, 01:36:08 ap
Vastaus #147

kaukoranta ari

• *
  • Jäsentiedot Poissa
pistä tuo aikasempi nunero kumminkin muistiin ainakaan mun sivuilla tuo sivun vinkki kertoo sivun vanhentuneen ja niin kauan kuin cx toimii niin.elä turhaan koske mihinkään.saman ohjeen sain aikanaan itse.ja saman ohjeen sain kui kysyin nykyisestä vf-1100 satesta.kun kysyin ammatti-asentajalta pitäskö koneelle tehdä jotain kun se  on vm 1988 ja ajettu 84000 tähän mennessä.ei tarvii kuin  normaali huollot öljyt  tulpatym

Heinäkuu 13, 2011, 15:12:46 ip
Vastaus #148

Jasu Haapalainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuolla koskemattomuusperiaatteellä tässä nyt olisi tarkoitus mennä, kuluneena kesänä olen omistanut jo kaksi eri moottoripyörää joilla yhteensä olen päässyt ajamaan huikeat 36km, noihin kilometreihin mahtuu mm. kaasutinremonttia, mottoriremonttia yms. kunnes CB:stä petti lataus ja minulta paloi käämit.

Jospa vanha sanonta "kolmas kerta toden sanoo" pitäisi paikkaansa myös moottoripyörien kohdalla.

Heinäkuu 14, 2011, 17:12:32 ip
Vastaus #149

Ben Rydman

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • CeXi on parasta!
Kuulema tuo jakoketju olisi hyvä vaihtaa 70 000 - 80 000 kilometrin välein? Kuinkahan usein sitä pitäisi säätää? Onko vaikeaa, saako osaamaton katastrofin aikaan?

Tein muuten blogin, joka käsittelee tätä minun CX 500:aani ja vähän muuta. Sen verran mutkikasta tämä vanhan kuntoonlaitto ja osien hankkiminen on ollut, että listasin kaiken ylös.

Jos kiinnostaa muiden CX-murheet ja CX-ilot, niin vilkaiskaa http://vanhamoto.blogspot.com/
Honda CX500 & BMW K75, vanhat prätkät yleensä ja tapahtumat kuvina -aiheinen blogi  http://www.vanhamoto.net/