Onkos tämä hyvä ajankohta lopettaa päivän työt? Taas näköjään vähän venyi...
Miksi mun pitäisi hommata joku saksalainen auto? Vaikka en noita yhteyksiä tiedäkään, eikös olisi yhtä todennäköistä, että brittiautossakin olisi jotakin kotimaista?
Miksi sen pitäisi tiputtaa öljyä? D ei tosiaan tiputellut, vaikka siellä olikin öljyt koneessa ja vaihdeaskissa. Ja vaikka niissä on ne korkkitiivisteet öljypohjissa! No, Daimler olikin se Jagvaattorin parempi malli.
Warreja mulla oli kymmenen vuoden ajan. Oli sitten semmoinen härveli, että aina lähti. Sekä käyntiin, että liikkeelle. Tekullakin aikoinaan piti salaa hiipiä sivuovesta parkkipaikalle, avaimet visusti taskussa. Kahdestakin syystä. Jos Warppuri olisi kuullut avaimien helinän, se olisi varmaan lähtenyt yksin kotiin. En viittinyt riskeerata. Toinen syy oli ne apuvirran ruinaajat talvipakkasilla, niitä riitti. En mää muuten olisi laistanut jelppaamasta kavereita, mutta kun ne oli aina ne samat. Samat, jotka kesäduuniansionsa laittoivat vuosi vuodelta hienompaan autoon, mutta sitten ei rahnaa riittänyt uuden akun ostamiseen.
Ei muuten hirmuisesti tupruta. Ajoin noi em. vuodet 2%:n seoksella. Labrajutuissa sielä Tekulla tein polttokokeet kaksitahtiöljylle; perkule se mitään öljyä ole. Lämpöarvo melkein sama kuin bensalla, eikä porsliinikupin pohjalle jäänyt tuhkaa paljon ollenkaan.
Noi mun Volkkari-pakut polttivat öljyä saman verran kuin Warppuri. Siis määrällisesti. Volkkarin polttama öljy oli voiteluöljyä, ja Warppurin öljy oli itsesekoittuvaa kaksitahtiseosta (vrt. ylläoleva).
Kun oli pari viikkoa pyöritellyt kylällä, ja sitten lähti liikuttamaan kohti Stadia, niin silloin kolmostien mäessä kiihdyttäessä tuli sinistä sauhua taivaan täydeltä. Mutta se loppui pian, Lempäälän tienoilla kone oli jo saavuttanut käyntilämpönsä ja ne satunnaiset öljyvarastoitumat veivihuoneesta oli poltettu pois. Enää ei sauhuttanut.
Mistäs muuten sen Warppurin tänä päivänä voisi ostaa?
Imakon mukaan ostetaan leipää (minähän en pullaa syö), se on jälkiuunileipä, jonka annetaan vielä hetken kuivua ennen nauttimista. Ei tosin sovi hampaattomille.
Imakon mukaan ollaan ostamatta autoja, niinku ny Portzeja tai niitä kolmen kirjaimen teiniautoja.
hk