Kirjoittaja Aihe: Yamaha XV1000/TR-1  (Luettu 15432 kertaa)

Heinäkuu 08, 2008, 13:50:55 ip
Vastaus #15

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Mittailin vielä huvikseni jännitteitä startatessa ja ei kai se ihme ole ettei starttaa jos solenoidilta startille olevassa piuhassa on starttinamiska pohjassa noin 1,5V. Solenoidille tulee täys 12,6V joka tippuu noin 11,9 startti pohjassa. Joten solenoidikauppaan siis.

EDIT: mistä saa solenoidin tarvikkeena, Yammulla maksaa markan auki 100 Euroa  :'(
Tarkoitiko että startatessa akulta tulee solenoidille 12,6 v, mutta "kiinni" olevalta solenoidilta lähtee startille ( se paksu johto..)  vain 1,5 v ?  jos näin on , niin solenoidi on rikki ( ellei johto ole viallinen / irti )

Samantapaisia solenoideja käytetään ainakin sähkökäynnisteisissä ruohonleikkureissa, eli Agrimarket tai sitten joku K-Rauta ym... ja Stormikin taitaa niitä myydä, myös autosähköliikkeistä voit kysellä.
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Heinäkuu 08, 2008, 15:04:34 ip
Vastaus #16

Ville Vehkakoski

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuli varmaan vähän epäselvästi sanottua, mutta siis akulta solenoidille tulevassa paksussa karvassa on 12,6V ja herätepiuhan jännitettä en edes mitannut mutta kun solenoidi kerran kunnolla naksahtaa niin eiköhän heräte ole riittävä. Solenoidilta startille menevässä piuhassa on siis vain 1,5V startatessa eli "vetänyt" solenoidi hukkaa jännitettä huolella ja virta ei näinollen kulje läpi = solenoidikauppaan mars.

Heinäkuu 09, 2008, 21:21:52 ip
Vastaus #17

Ville Vehkakoski

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Solenoidi vaihdettu ja taas pelaa.

Heinäkuu 10, 2008, 08:55:10 ap
Vastaus #18

Ville Vehkakoski

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Voi per*ele sentään  >:(

Nyt vehje kyllä toimii, mutta katsoin vasta tänään MP-kaupan kuittia ja eikös se saa*anan solenoidi maksanut 196€ miinus alennukset  :P
Mä kuulin vissiin puhelimessa väärin kun olin ihan siinä luulossa että se on "ysikuus". Voikohan hinta olla ihan oikein vai onko mulle myyty solenoidi startin hinnalla..

Heinäkuu 10, 2008, 11:30:27 ap
Vastaus #19

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Voi per*ele sentään  >:(

Nyt vehje kyllä toimii, mutta katsoin vasta tänään MP-kaupan kuittia ja eikös se saa*anan solenoidi maksanut 196€ miinus alennukset  :P
Mä kuulin vissiin puhelimessa väärin kun olin ihan siinä luulossa että se on "ysikuus". Voikohan hinta olla ihan oikein vai onko mulle myyty solenoidi startin hinnalla..
Oot näköjään rahamies.....Aika p..leen kallis on kyllä, mutta jos se on alkuperäisosa niin enpä ihmettele,tosin tarvikesolenoidit eivät maksa kuin muutaman kympin.
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Heinäkuu 10, 2008, 14:41:09 ip
Vastaus #20

Ville Vehkakoski

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Voi kun olisinkin  :'(

Ostin tosiaan monenlaista roipetta eilen kaupasta ja mietin siinä että eipä ollut kaksiset alennukset.. Täytyy varmaan uusille ongelmille tehdä uusi topic ettei tätä solenoidihässäkkää tarvitse muistaa joka kerta kun on jotain asiaa tänne foorumille.

Lokakuu 18, 2012, 08:39:10 ap
Vastaus #21

Kimmo Eriksson

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Olen sitten liittynyt TR1 harrastajien joukkoon ja kaipaisin neuvoja;

Ketjujen säätöjä tsekatessa huomasin että ketju kiristyy/löystyy kahdessa kohdassa ketjun koko pituuden matkalla ts. ihan kuin rattaat olisivat soikeat > miten ylipäätään voi olla mahdollista, kun ero on niin mittava että kireän ja löysimmän kohdan ero on tuuman luokkaa.

Kun päästää kaasun (myös tyhjäkäynnillä hieman) pätkii/paukuttaa takimmainen sylinteri > tulppa on ok. Ajon aikana en pätkimistä ainakaan huomaa.

Oletteko säätäneet vaijereista takapään vaimennusta? Mulla on vaimennus "rullasta" sädettynä täysillä ja paineet n. o,5bar ja tuntuu että kuopassa kolahtaa.

Sitten on vielä kierroslukumittari jymähtänyt käynnissä n. 3500-4000 välille jossa "vispaa" kierroksista piittaamatta.