Kirjoittaja Aihe: Hylätyt paikat  (Luettu 236587 kertaa)

Kesäkuu 15, 2011, 12:19:55 ip
Vastaus #135

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
Manta myrskyn aikaan ei ollut vielä rippikoulu käyty, joten ei olut asiaa Tuiskulaankaan. Bocart companysta tuli mieleen sellainen juttu, että nehän mainostivat maitoa. No kerran kun olivat keikalla Tuiskulassa, niin paikalliset heavy metalli-kulttuurin edustajat olivat myös sitä mieltä, että onpas paska bändi. Kävivät ostamassa grillin puolelta maitopurkkeja ja niitä sitten heittelivät lavalle. Taisi siinä joku elektroonisen musiikin soitinkin vähän kärsiä.

Toinen juttu tuli mieleen niiltä ajoilta, kun Nykäsen Matti aloitteli laulajan uraa. Matti kurvasi Tuiskulan pihaan aika kalliilla ja leuhkalla Bemarilla. Meni kaksi minuuttia ja pihalla oli jo tappelu. Kyllähän se tietysti Matilta onnistuu.

Siinä pihallalla olleessa helluntalaisten teebussissa piti tietysti käydä jututtamassa naapurin tyttöä. Hän oli vahvasti sitä mieltä, että ei ole asiaa taivaaseen, kun nautin piristäviä tuotteita ja kuuntelen väärän alalajin musiikkia. No onneksi meillä oli peltoautona Corttiina. Sillähän pitäisi taivaspaikka irrota.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 15, 2011, 12:22:24 ip kirjoittanut Ossi Viita-aho »
Kahden pytyn loukussa.

Kesäkuu 15, 2011, 20:45:45 ip
Vastaus #136

Vesa Salmu

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Kun nyt hylätyistä paikoista puhutaan, niin miten olisi, jos Vesku ja Ossi (sekä muut Tuiskulassa heiluneet entiset nuoret) kertoisitte päällimmäisen muistikuvan sieltä? Vai muistaako sieltä mitään?

Yks heppu yriitti mua Tuiskulasa kerran lyyä nyrkillä mutta minä väistin. Sitä ennen se oli ajanu Tojotakorollalla melekeen mun päälle. Korollan puskuri kopsahti mun poloveen. Kaikki tämä sen takia, ku minä kahtelin sen tyttöystävää silimiin ja samalla pijin sen leuvasta kiinni. Se tyttö nimittäin sano sillä on eripari silimät. Niinku oliki. Oliko ny niin, että sininen silimä ja sitte ruskia toisena. Eikä niitä pimiäsä nähäny ku se tyttö heilu niin kovasti. sikisi piti ottaa leuvasta kiinni. Nuin vaan palanssin säilyttämiseksi.

Se sen poikakaveri sen sitte tietenki huomas ja siittä pillastu. Ei ollu hääviä silläkään.

Viimeksi oon Tuiskulasa käyny muutama vuosi sitte ku oli koiranäyttely siinä pihalla. Ei oikeen jaksanu kiinnostaa. Makkara oli hyvvää.

Kommentteja uuninpankolta.

Kesäkuu 16, 2011, 05:05:19 ap
Vastaus #137

JarnoPonkala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minä kävin nuorena kloppina kattomassa tuiskulassa KIKKAA  ;D

Kesäkuu 16, 2011, 09:25:46 ap
Vastaus #138

Esko Simonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuiskulako on pannut lapun luukulle? Ohoh. En minä siellä hirveän montaa kertaa käynyt, nuorison perrään katsomassa kylläkin 80-luvulla ja silloin meno olikin melkoista. Pihassa ei oikein päässyt ajamaan pulloja rikkomatta aamupuolella, sisällä meno oli meleko estotonta. Jumaliste jyystämässähän ne oli siellä salissa... ketä lie olivat. Hyvin oli suosittu nuorten paikka silloin. Tietokoneellako ne istuu viikonloppusin nyt sitten? Eivätkä harrasta tervehenkistä juopottelua ja hässimistä?
Liika vaahti vuan harmittaa kun suap kulukee vähemmän aekoo ku hittaammat

Kesäkuu 16, 2011, 09:58:28 ap
Vastaus #139

Vesa Takala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • V.I.P. jäsen
70-luvun alussa olin ekaa kertaa Tuiskulassa keikalla bändini kanssa.
Sen jälkeen siellä oli se tulipalo ja kun seuraavan kerran tultiin pihaan oli paikka aivan toisenlainen.
Eli on se meinannut autioitua jo kertaalleen aikaisemminkin.
Se on muuten harva seura, kun pystyy enää pyörittää tanssipaikkoja.
Ammattilaiset ovat astuneet kuvaan... ::)
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 16, 2011, 10:00:39 ap kirjoittanut Vesa Takala »
Yksi veteraanimoottoripyörä liikenteessä vastaa kymmentä museossa!

Kesäkuu 16, 2011, 09:58:45 ap
Vastaus #140

Kari Vähäkainu

• Vieras
Tuiskulako on pannut lapun luukulle? Ohoh. En minä siellä hirveän montaa kertaa käynyt, nuorison perrään katsomassa kylläkin 80-luvulla ja silloin meno olikin melkoista. Pihassa ei oikein päässyt ajamaan pulloja rikkomatta aamupuolella, sisällä meno oli meleko estotonta. Jumaliste jyystämässähän ne oli siellä salissa... ketä lie olivat. Hyvin oli suosittu nuorten paikka silloin. Tietokoneellako ne istuu viikonloppusin nyt sitten? Eivätkä harrasta tervehenkistä juopottelua ja hässimistä?

En tunnusta käyneeni 80-luvulla Tuiskulassa... ;D En ainakaan muista Tuiskulasta paljoa, lienkö ollut kovinkin tuiskeessa :D Senverran pitkä matka sinne että olin perillepäästyä melko jurrissa.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 16, 2011, 10:00:47 ap kirjoittanut Kari Vähäkainu »

Kesäkuu 16, 2011, 21:14:18 ip
Vastaus #141

JarnoPonkala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Solle ja Jokelan vanha valu tehdas taustalla, makee mesta. Olihan siellä kyltit ja narut ympärillä ettei saa mennä,mut nätisti kun on ja hiljaa ja kuuntelee miljöötä

http://aijaa.com/v.php?i=001718198360.jpg

Kesäkuu 20, 2011, 22:37:22 ip
Vastaus #142

Erkki Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Napakelkkamopoilija
Hylätty oli tämäkin Pyhäsalmen puskabaari koska oli sunnuntai ja tarjoiltavat loppuneet. Kuvassa kovia kokenut baarikalusto ja perheen pienimpien viihdykkeeksi viritetty keinu.

Napahulluna on hyvä olla.

Kesäkuu 21, 2011, 22:10:33 ip
Vastaus #143

Kalle Jokinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Savukone parkissa Parolannummella... Katoavaa kansanperinnettä ovat nämäkin talot!

Kappas waan, Pekka on kuwannut talon jossa asui mm.Mäntymäen Matkamotoristien Hallituksen wäkeä...  ;)
Ja wiereisen talon alakerrassa oli porukan rakentelutila joka ristittiin Beatlesin ensi keikkapaikan mukaan Caverniksi.  8)
Tuo oli hauskaa aikaa!
Olisit Pekka kuwannut myös ylätalliston jossa näprättiin ennen Cavernia talwipakkasessa...  :laugh:

Heinäkuu 08, 2011, 21:36:29 ip
Vastaus #144

Antti Jokinen

• Vieras
Autiot talot, hylätyt pihat

ja käsi kädessä käymme taloon autioon

ja tämä hetki saa minut pian aivovaurioon

talon aution kun kanssasi jaan

Heinäkuu 08, 2011, 22:52:58 ip
Vastaus #145

Erkki Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Napakelkkamopoilija
Coral pesee, se on aivan verraton. Pesupulverit uunin ranssilla. Hieno tunnelma. Ilmeisesti sähkötön talo, nestekaasu jääkaappi ja hella. Vesi tulee kun vaan jaksaa pumpata, samanlainen pumppu oli meillä vielä 70 luvulla. Orsi reikäleiville.  Pihaa jäänyt joku japsipyörä, Windjammerkatteineen? Honda?

Onko tietoa mitä talossa tapahtui kun jäi tuohon kuntoon, ikäänkuin haetarj jäi pöyväl itekseen soimaan.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 08, 2011, 23:22:15 ip kirjoittanut Erkki Korhonen »

Heinäkuu 09, 2011, 00:14:17 ap
Vastaus #146

Vesa Salmu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Vastaavanlaista huushollia olen kerran ollut tyhjentämässä uuden rakennuksen alta pois.

"Maa ihmisen jälkeen"- fiilis oli vallalla.

Kommentteja uuninpankolta.

Heinäkuu 09, 2011, 23:40:43 ip
Vastaus #147

Esko Simonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kas ettei ole kukaan käynyt ryöväämässä esmes tuota astiakaappia. Ihan hinnoissaan ovat tuommoiset. Ihan retrokampetta kaikki tyynni. Hyvä että noita vielä on vaikkakin ränsistyvät, tunnelma on jotain ihan omaansa.
Liika vaahti vuan harmittaa kun suap kulukee vähemmän aekoo ku hittaammat

Heinäkuu 12, 2011, 14:43:25 ip
Vastaus #148

Erkki Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Napakelkkamopoilija
Suosituinta aikaansa -60 ja -70 luvuilla viettäneen tanssilava Lemmenlaakson huussi. Paikalla enää tämä ja lipunmyyntikoppi. Lähistöllä paikka jossa aikoinaan on ajettu crossia, kaiketi jopa sm tasolla.

Heinäkuu 13, 2011, 21:07:11 ip
Vastaus #149

Arto Juntunen

• Vieras
Suosituinta aikaansa -60 ja -70 luvuilla viettäneen tanssilava Lemmenlaakson huussi. Paikalla enää tämä ja lipunmyyntikoppi. Lähistöllä paikka jossa aikoinaan on ajettu crossia, kaiketi jopa sm tasolla.

Autiot talot, hylätyt pihat

ja käsi kädessä käymme taloon autioon

ja tämä hetki saa minut pian aivovaurioon

talon aution kun kanssasi jaan

Tässä videossa on hylättyjä paikkoja.
-aju-
http://www.youtube.com/watch?v=QqYpTtHipyo